Skip to main content

Sinds vanmorgen 10:15 geen internet meer, zowel vast als WiFi. Zelf een powercycle op mijn modem gedaan (Zyxel) nadat ik zag dat de LED van internet rood brandde. Geen succes. Daarna via chat contact opgenomen en wat verdere standaard stappen doorlopen, powercycle Media Converter en opnieuw het modem. Daarna nogmaals, maar wederom zonder succes. Lampjes van de Huawei media converter branden goed (Power, LAN en PON branden en LOS is uit, prima dus). Modem blijft na meerdere resets/powercycles een rode LED aangeven.

Medewerker vertelde mij dat er een monteur langs moest komen, mogelijk was er iets in de patch niet goed gegaan (kruising o.i.d.). Hij vertelde mij een sms af te wachten om een monteursafspraak met Guidion in te plannen. Deze kreeg ik netjes na het gesprek binnen en wat blijkt, er kan pas over 6 dagen iemand langskomen. Dat we het allemaal druk hebben begrijp ik, maar 6 dagen zonder diensten zitten is onacceptabel.

Nogmaals contact opgenomen, ditmaal gebeld en situatie uitgelegd. Medewerker besloot zelf met Guidion te bellen maar zonder resultaat, 6 dagen wachten. Er werd mij nog aangeraden om in de tussentijd dan maar mijn mobiel in te zetten als hotspot, maar dit is onmogelijk aangezien ik primair in mijn huis gebruik maak van bekabelde verbindingen (o.a. voor mijn pc om thuis te werken). Dit is inmiddels mijn 2e storing sinds 1,5 maand gebruik te maken van de diensten van T-Mobile. Dat er af en toe problemen zijn is niet erg, maar 6 dagen zonder diensten zitten, terwijl er gewoon (thuis)gewerkt moet worden is onacceptabel. 

Hi @tim_nl, graag gedaan! Het is zeker niet zo dat er áltijd een groep klanten offline gaat bij een nieuwe oplevering. Het is ons nog steeds niet duidelijk wat er precies voor zorgt dat de splitter in de Pop uitgaat. Het gebeurt in ieder geval regelmatig genoeg om hier een structurele oplossing voor te zoeken. En die hebben we gevonden! We zorgen ervoor dat in alle gevallen (bij GPON) de monteur bij een oplevering eerst bij de klant de NT (een media converter die standaard bij klanten op de glasvezelaansluiting is aangesloten) van de stroom haalt of dit door middel van een telefoontje aan de klant vraagt. Dus dit staat zeker bij ons op de radar.

Yes, ik heb dit gelijk gevraagd! Mijn collega checkt dit morgen en laat het weten als er nieuws is. Dus als er een nieuwe update binnenkomt morgen, dan krijg jij die doorgespeeld. Het tijdelijk omzetten naar DSL dat is jammer genoeg geen optie, sorry! Zojuist heb ik je in ieder geval van een extra code voorzien voor onbeperkt internet. Hopelijk zorgt dit ervoor dat je deze dagen zo prettig mogelijk kunt overbruggen.


Hi @tim_nl, graag gedaan! Het is zeker niet zo dat er áltijd een groep klanten offline gaat bij een nieuwe oplevering. Het is ons nog steeds niet duidelijk wat er precies voor zorgt dat de splitter in de Pop uitgaat. Het gebeurt in ieder geval regelmatig genoeg om hier een structurele oplossing voor te zoeken. En die hebben we gevonden! We zorgen ervoor dat in alle gevallen (bij GPON) de monteur bij een oplevering eerst bij de klant de NT (een media converter die standaard bij klanten op de glasvezelaansluiting is aangesloten) van de stroom haalt of dit door middel van een telefoontje aan de klant vraagt. Dus dit staat zeker bij ons op de radar.

Yes, ik heb dit gelijk gevraagd! Mijn collega checkt dit morgen en laat het weten als er nieuws is. Dus als er een nieuwe update binnenkomt morgen, dan krijg jij die doorgespeeld. Het tijdelijk omzetten naar DSL dat is jammer genoeg geen optie, sorry! Zojuist heb ik je in ieder geval van een extra code voorzien voor onbeperkt internet. Hopelijk zorgt dit ervoor dat je deze dagen zo prettig mogelijk kunt overbruggen.

Hi @Lisa dank voor de update, of in ieder geval de verdere uitleg.

Maar wat is de status van Guidion? en geef mij maar een Ippon, dit kan veel beter en sneller “een ippon in judo wordt een wedstrijd in één aanval beslist. Dit kan dus al na een seconde het geval zijn” :wink: .

Dus hoor graag wat de status is, anders schaf ik een router aan met sim voor internet en misschien kunnen jullie die kosten dan vergoeden?? Ik denk graag in oplossingen….

Hopende van je te horen, daar we weer als T-mobile family online kunnen #unlimited


Hi @tim_nl, ik ben echt ontzettend blij om te zien dat jij inmiddels weer van een goedwerkende verbinding aan het genieten bent! Zojuist wilde ik dan ook de vergoeding van de afgelopen dagen voor je in orde maken, maar ik zie dat mijn collega dit al voor je heeft gedaan. Weet dat als ik nog iets voor je kan betekenen, je hier altijd aan kunt kloppen. Maak er een hele mooie dag van! ✨


Hi @tim_nl, ik ben echt ontzettend blij om te zien dat jij inmiddels weer van een goedwerkende verbinding aan het genieten bent! Zojuist wilde ik dan ook de vergoeding van de afgelopen dagen voor je in orde maken, maar ik zie dat mijn collega dit al voor je heeft gedaan. Weet dat als ik nog iets voor je kan betekenen, je hier altijd aan kunt kloppen. Maak er een hele mooie dag van! ✨

Hi @Lisa , dank voor je bericht en ja het is goed om weer online te zijn, wel frappant dat je collega zag dat ik weer online was, maar niet dat de verbinding vrijdag even online en toen weer offline was:rolling_eyes: .

En dat een andere collega opeens een topic op beantwoord zet terwijl de betreffende persoon nog niet online is….., of ben ik (te) kritisch?

Ik hoop nu echt dat we online mogen blijven voor februari en als het kan heel 2022.

 


Hi @tim_nl, fijn om te lezen! Excuus hiervoor en terecht dat je dit aanstipt. Ik vind dat er niet iets bestaat zoals te kritisch, dus goed dat je dit aangeeft. Ik ben gelijk het ander topic aan checken, maar ik zie hier geen beste antwoord meer. Ervaar jij dat ook? Yes, daar gaan we uiteraard wel vanuit! ✨


Hi @tim_nl, fijn om te lezen! Excuus hiervoor en terecht dat je dit aanstipt. Ik vind dat er niet iets bestaat zoals te kritisch, dus goed dat je dit aangeeft. Ik ben gelijk het ander topic aan checken, maar ik zie hier geen beste antwoord meer. Ervaar jij dat ook? Yes, daar gaan we uiteraard wel vanuit! ✨

Hi @Lisa dank voor de update, nee dat #antwoord is er weer afgehaald, was ook niet echt het antwoord daar nog niet iedereen in Gouda weer online is. 

 


Heel graag gedaan @tim_nl! Super, dan staat het voor nu weer goed. Merci voor het aangeven en een fijne avond nog!