Beantwoord

Verbindingsproblemen Maarssen 28-01-2022

  • 28 January 2022
  • 57 reacties
  • 778 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

57 reacties

Reputatie 6

@Doornekamp33 Ik kan je garanderen dat je niet hoeft te twijfelen aan onze werkwijze! ☺ Het lijkt mij logisch dat wanneer de dienst van één van de collega's erop zit, dit wordt overgedragen naar de volgende collega. We kunnen moeilijk verwachten dat één collega 24/7 beschikbaar blijft om updates te geven. Ons team is prima op elkaar ingewerkt en wij kunnen dit zonder problemen van elkaar overnemen. Dat wij nog geen officiële afmelding van KPN hebben ontvangen, heeft níets te maken dat wij er niet bovenop zitten. Als wij aangeven dat we de ontwikkelingen scherp in de gaten houden, dan is dat ook zo. Wij houden van eerlijkheid en transparantie, maar kunnen niet altijd voorkomen dat updates wat langer op zich laten wachten dan in sommige gevallen gewenst is. Dat je onvrede ervaart in een ander topic, dat kan natuurlijk altijd, maar deze opmerkingen in dit topic zijn irrelevant.

Sinds vanmorgen vroeg weer internet, dank. In tegenstelling tot een bericht hierboven ben ik uitermate tevreden over hoe de communicatie hier is verlopen. 

Er staat bij mij nog een monteurs afspraak voor donderdag open, deze kan geannuleerd worden. Zal morgen even bellen.

@Doornekamp33 Ik kan je garanderen dat je niet hoeft te twijfelen aan onze werkwijze! ☺ Het lijkt mij logisch dat wanneer de dienst van één van de collega's erop zit, dit wordt overgedragen naar de volgende collega. We kunnen moeilijk verwachten dat één collega 24/7 beschikbaar blijft om updates te geven. Ons team is prima op elkaar ingewerkt en wij kunnen dit zonder problemen van elkaar overnemen. Dat wij nog geen officiële afmelding van KPN hebben ontvangen, heeft níets te maken dat wij er niet bovenop zitten. Als wij aangeven dat we de ontwikkelingen scherp in de gaten houden, dan is dat ook zo. Wij houden van eerlijkheid en transparantie, maar kunnen niet altijd voorkomen dat updates wat langer op zich laten wachten dan in sommige gevallen gewenst is. Dat je onvrede ervaart in een ander topic, dat kan natuurlijk altijd, maar deze opmerkingen in dit topic zijn irrelevant.

Dat je er niet 24 uur bent zeer begrijpelijk, ook niet nodig, probleem is alleen de woordkeuze, Ik hou het scherp in de gaten en zitten er bovenop en houden de druk op de ketel”  klinkt heel anders dan, We houden het in de gaten en zodra we meer te weten komen volgt er een update in dit topic”  en schept ook andere verwachtingen.

Ik lees bij KPN dat het is opgelost, een uurtje voordat er hier bericht komt dat er nog geen zekerheid is dat het is opgelost, dat is niet er bovenop zitten en scherp in de gaten houden namelijk, dat is afwachten tot er een bericht komt, die zeker komt maar dat duurt over die schijven van een voormalig monopolist nu eenmaal wat langer.:wink:

 

 

Reputatie 6

@Gewoon_Jansen Fijn dat ook bij jou alles weer als een zonnetje werkt! Ik heb de monteursafspraak direct voor je geannuleerd, scheelt je weer een belletje morgen. Ik wens je een mooie dag toe! 

@Ginny Zou je mijn afspraak daar ook willen annuleren? Probeerde het net online, maar kan hem daar alleen wijzigen…

Dank!

Reputatie 6

Ook jouw afspraak heb ik geannuleerd @LeonJ69

@Ginny Toch wederom problemen in Maarssen. Geen idee of het lokaal is of breder speelt. Zie op allestoringen veel meldingen binnenkomen bij KPN en T-Mobile.

 

Reputatie 1

In Zandweg Oostwaard is er ook een DSL storing, sinds ongeveer 12:00. Inloggen op mijn Tmobile (via mobiel uiteraard) bevestigd dat er een storing bekend is en dat die om 12:01 is aangemeld.

Inderdaad alles er weer uit. Zie ook KPN forum (link eerder gepost). 

Zelfde verhaal als vrijdag, nu ook mobiele netwerk van KPN erbij getroffen. Tot zover geluk dat we bij T-Mobile zitten 😬

Voor het thuiswerken hakt het met de bekabelde verbinding er helaas wel weer in. Na vrijdag ook vandaag nauwelijks iets kunnen doen omdat ik helaas niet met een WiFi verbinding kan en mag werken. 

Maar inderdaad gelukkig met de hotspot voor het vermaak in huis wel gewoon Netflix aan op de tv, dat scheelt!

Reputatie 1

Sinds vanmorgen 10:15 geen internet meer, zowel vast als WiFi. Zelf een powercycle op mijn modem gedaan (Zyxel) nadat ik zag dat de LED van internet rood brandde. Geen succes. Daarna via chat contact opgenomen en wat verdere standaard stappen doorlopen, powercycle Media Converter en opnieuw het modem. Daarna nogmaals, maar wederom zonder succes. Lampjes van de Huawei media converter branden goed (Power, LAN en PON branden en LOS is uit, prima dus). Modem blijft na meerdere resets/powercycles een rode LED aangeven.

Medewerker vertelde mij dat er een monteur langs moest komen, mogelijk was er iets in de patch niet goed gegaan (kruising o.i.d.). Hij vertelde mij een sms af te wachten om een monteursafspraak met Guidion in te plannen. Deze kreeg ik netjes na het gesprek binnen en wat blijkt, er kan pas over 6 dagen iemand langskomen. Dat we het allemaal druk hebben begrijp ik, maar 6 dagen zonder diensten zitten is onacceptabel.

Nogmaals contact opgenomen, ditmaal gebeld en situatie uitgelegd. Medewerker besloot zelf met Guidion te bellen maar zonder resultaat, 6 dagen wachten. Er werd mij nog aangeraden om in de tussentijd dan maar mijn mobiel in te zetten als hotspot, maar dit is onmogelijk aangezien ik primair in mijn huis gebruik maak van bekabelde verbindingen (o.a. voor mijn pc om thuis te werken). Dit is inmiddels mijn 2e storing sinds 1,5 maand gebruik te maken van de diensten van T-Mobile. Dat er af en toe problemen zijn is niet erg, maar 6 dagen zonder diensten zitten, terwijl er gewoon (thuis)gewerkt moet worden is onacceptabel. 

Niet alleen in Maarsen, hier in Gouda sinds 11 uur ook geen internet, klantenservice gebeld en die geeft aan dat ik over uiterlijk 2 dagen meer weet. 

Vandaag geen enkele reactie vanuit T-Mobile. Hoop dat men hier morgen weer bovenop zit. Alvast bedankt.

Reputatie 1

Ter info: De verbinding in Maarssen is ondertussen hersteld. Ik heb een email ontvangen om 2:53 dat de storing verholpen is.

Reputatie 1

@T-mobile in Gouda nog steeds geen internet, hebben jullie een update?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @lsvleeuwen ,

Het is volgens de huisregels niet toegestaan om in ieder topic je vraag neer te leggen. zie :Hoe gaan wij binnen de community met elkaar om. Het maakt het er niet duidelijker op. De moderators helpen je vanzelf, dit gebeurt in volgorde van binnenkomst.

​Ik vraag je daarom om het in 1 topic te houden namelijk deze:

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, we zien aan onze kant dat het leeuwendeel van de getroffen aansluitingen weer online gekomen is na de tweede melding. Ervaart iemand nog verbindingsproblemen in Maarssen en zo ja; helpt een reset van het modem en de Media Converter ook niet?

Reputatie 1

Goedemiddag all, we zien aan onze kant dat het leeuwendeel van de getroffen aansluitingen weer online gekomen is na de tweede melding. Ervaart iemand nog verbindingsproblemen in Maarssen en zo ja; helpt een reset van het modem en de Media Converter ook niet?

@Jason Goed te horen dat Maarssen weer online is, Gouda is naar mijn weten nog steeds off-line.

Nog geen bericht gekregen dat er een monteur onderweg is, nu bijna 2 dagen offline.

 

 

Reputatie 7

Hi @tim_nl, heel goed dat je dit aangeeft! Ik ben direct een kijkje gaan nemen achter de schermen en ik zie dat mijn collega's van de technische dienst ontzettend druk zijn om jou weer online te krijgen. Zij zijn aan het onderzoeken of de netwerkbeheerder aangestuurd dient te worden of Guidion om dit te verhelpen. Zojuist heb ik je van een Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht. Zo hoef je namelijk niet tussentijds je GB's op te hogen en kun je een hotspot maken van jouw telefoon, om zo toch gebruik te maken van onbeperkt internet. Ik hoop dat we jou snel kunnen verblijden met goed nieuws! ☘️

 

Reputatie 7

Hi @tim_nl, zojuist hebben wij elkaar ook in een privébericht gesproken! Graag laat ik je ook hier nog even weten dat ik om een update heb gevraagd bij mijn collega van de technische dienst. Ik wil namelijk dat je zo goed mogelijk door ons op de hoogte wordt gehouden. Ik hoop dan ook dat ik je vandaag meer kan vertellen over de status van het issue. Ik houd je op de hoogte, zodat je hier niet zelf achteraan hoeft te gaan! 

Reputatie 1

Hi @tim_nl, zojuist hebben wij elkaar ook in een privébericht gesproken! Graag laat ik je ook hier nog even weten dat ik om een update heb gevraagd bij mijn collega van de technische dienst. Ik wil namelijk dat je zo goed mogelijk door ons op de hoogte wordt gehouden. Ik hoop dan ook dat ik je vandaag meer kan vertellen over de status van het issue. Ik houd je op de hoogte, zodat je hier niet zelf achteraan hoeft te gaan! 

Beste Lisa,

Dank voor de update, ja zou top zijn als ik vandaag een update krijg vanuit de technische dienst zoals dat maandag ook is toegezegd:nerd: .

Nu drie dagen Offline, na eerder in januari al paar dagen uren offline te zijn geweest.

Hoop dan ook dat er inmiddels iemand bij de wijkcentrale de knoppen goed aan het zetten is (figuurlijk gesproken) .

Kijk uit naar je update.

Reputatie 1

Hi @tim_nl, zojuist hebben wij elkaar ook in een privébericht gesproken! Graag laat ik je ook hier nog even weten dat ik om een update heb gevraagd bij mijn collega van de technische dienst. Ik wil namelijk dat je zo goed mogelijk door ons op de hoogte wordt gehouden. Ik hoop dan ook dat ik je vandaag meer kan vertellen over de status van het issue. Ik houd je op de hoogte, zodat je hier niet zelf achteraan hoeft te gaan! 

Beste Lisa,

Dank voor de update, ja zou top zijn als ik vandaag een update krijg vanuit de technische dienst zoals dat maandag ook is toegezegd:nerd: .

Nu drie dagen Offline, na eerder in januari al paar dagen uren offline te zijn geweest.

Hoop dan ook dat er inmiddels iemand bij de wijkcentrale de knoppen goed aan het zetten is (figuurlijk gesproken) .

Kijk uit naar je update.

Beste @Lisa  heb je een update? 

Dit is de 3e dag, waarover de tel. klantenservice elke keer vertelde als dan heb je een oplossing. Dus ik hoor graag. 

Reputatie 7

Hi @tim_nl, zoals beloofd heb ik een update voor je weten te bemachtigen! Guidion is momenteel aan het langsgaan bij de vermoedelijke ‘boosdoeners’ die ervoor zorgen dat jij op dit moment offline bent. Guidion is al bij enkele adressen langs geweest en er staan er nog een paar op de planning. De verwachting is dat als Guidion bij het laatste adres is langs geweest, dat jij weer van een goedwerkende verbinding kunt genieten. Nogmaals excuses voor deze situatie! Er wordt dus volop werk van gemaakt om jou weer online te krijgen. Als wellicht een extra code jou kan helpen thuis, laat het mij dan vooral weten. Dan stuur ik er graag nog één jouw kant op! 😊

Reputatie 1

Hi @tim_nl, zoals beloofd heb ik een update voor je weten te bemachtigen! Guidion is momenteel aan het langsgaan bij de vermoedelijke ‘boosdoeners’ die ervoor zorgen dat jij op dit moment offline bent. Guidion is al bij enkele adressen langs geweest en er staan er nog een paar op de planning. De verwachting is dat als Guidion bij het laatste adres is langs geweest, dat jij weer van een goedwerkende verbinding kunt genieten. Nogmaals excuses voor deze situatie! Er wordt dus volop werk van gemaakt om jou weer online te krijgen. Als wellicht een extra code jou kan helpen thuis, laat het mij dan vooral weten. Dan stuur ik er graag nog één jouw kant op! 😊

Beste Lisa, 

Dank voor de update, maar boosdoeners en langs adressen gaan?

Wat is er nu precies aan de hand? hopelijk kunnen we morgen dan weer online, is dat realistisch?

mvg. Tim

Reputatie 7

Hi @tim_nl, goed dat je aangeeft dat je iets meer achtergrondinformatie wilt! Ik licht dit graag kort aan je toe. Op het moment dat een klant met een type NT die niet geschikt is voor het GPON netwerk gepatcht wordt in de pop, dan zorgt dat voor inteferentie en valt onze splitter uit. Hierdoor kunnen er klanten zonder diensten komen te zitten, zoals bij jou nu het geval is. Vandaag is wellicht wat snel om ervan uit te gaan dat je weer online komt, maar met de aansturing zal Guidion langs de PON gaan om daar de patching om te zetten en eventueel een oorzaak van de issues verwijderen. Ik kijk gedurende de dag weer of ik je van een update kan voorzien. Goed om te melden is dat ik morgen een dagje vrij ben, dus ik probeer je vandaag zoveel mogelijk duidelijkheid mee te geven! 

Reputatie 1

Hi @Lisa dank voor de verdere informatie, maar is dit nu slechte voorbereiding of niet weten wat de gevolgen zijn.

Kun je iemand anders vragen voor morgen om een update te geven, hoop toch echt dan niet vandaag, dan wel online het weekend in te gaan, wellicht zoals @lsvleeuwen ook aangeeft de DSL tijdelijk weer online zetten??

Ik kijk uit naar je terugkoppeling en hoop op goed bericht.

In ieder geval alvast een goed lang weekend!