Sinds vanochtend geen verbinding meer via glasvezel. Zyxel T-56 geeft rood licht bij internet.
Opnieuw starten van zowel Zyxel als Huawei ONT geeft geen oplossing.
Wat nu?
Sinds vanochtend geen verbinding meer via glasvezel. Zyxel T-56 geeft rood licht bij internet.
Opnieuw starten van zowel Zyxel als Huawei ONT geeft geen oplossing.
Wat nu?
Hey
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten. Alvast bedankt!
Beste
Hieronder de gevraagde antwoorden.
Een powercycle van zowel ONT als Zyxel modem levert in ieder geval niets op.
Op de Huawei ONT heb ik 3 lampjes. Power (ON groen), PON (Knipperend groen) en LAN(dacht ik) (ON groen), wellicht dat je deze laatste bedoeld met ‘LOS’?
Grt,
Joost.
Hoi
Hi
Bijgevoegd een foto van de achterzijde van het Zyxel modem (al weet ik niet of dit voldoende is voor je) en een foto met daarop de voorzijde van het Zyxel modem, en op de achtergrond de FTU + glasvezel kabel + ONT. Dit is zoals de monteur het een paar maanden geleden heeft achtergelaten.
Grt.
Joost
Hey
Hi
LOS is inderdaad uit.
grt.
Joost.
Ah top, bedankt
Ik heb het direct doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen het voor je gaan onderzoeken en hopelijk snel oplossen!
Bijgaand een foto van de Huawei ONT die ik in huis heb.
Kunnen jullie nagaan of de gegevens matchen met hetgeen er bij Odido geregistreerd staat?
Aanvullende vraag: Omdat we nu een paar dagen zonder internet verbinding zitten, bestaat er een mogelijkheid om onze mobiele abonnementen (tijdelijk) te voorzien van unlimited data, zodat we toch kunnen internetten en de mobiele tv-app kunnen gebruiken?
grt.
Joost
Hallo
Het internet heeft eerder wel gewerkt? Dan lijkt het mij sterk dat de ONT niet juist geregistreerd staat
Bij een knipperende PON is er wel een signaal maar kan er geen verbinding tot stand worden gebracht met de splitter.
Een kruising of een stoorzender zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn.
In de nacht van woensdag op donderdag is de verbinding weggevallen. In huis (meterkast) is niets gewijzigd, al helemaal niet 's nachts.
Het probleem zit volgens mij niet bij jou maar juist buiten in het netwerk of in de wijkcentrale.
Kunnen jullie nog iets betekenen m.b.t. de aanvullende vraag?
(wel prettig met kids in het VO)
De moderators kunnen je een voucher aanbieden voor 7 dagen onbeperkt internet, je kunt de voucher op een (prepaid) aansluiting van Odido of Ben gebruiken.
Ik ga ervan uit, dat de storing binnen 7 dagen wel verholpen is.
Je zou eventueel 1 telefoon als hotspot kunnen gebruiken, of je meerdere vouchers kunt krijgen kunnen de moderators je beter vertellen
Hoe kom ik in contact met een moderator? (sorry, ben nieuw hier)
Een 5G USB modem kan ook een optie zijn, die zou volgens mij op de Zyxel modem aangesloten kunnen worden
Hey
Hi
Allen staan (als het goed is) op hetzelfde huisadres als waar het Internet+TV abonnement op staat.
Bedankt voor je snelle reactie
Is er inmiddels enig zicht op een definitieve oplossing voor het verbindingsprobleem?
Al vraag ik me wel af, of de monteur bij ons uberhaupt iets kan doen, aangezien je collega aangaf dat de oorzaak waarschijnlijk niet bij ons, maar ‘buiten’ in het netwerk/wijkcentrale zit.
We gaan het zien/meemaken.
In het kader van klantenservice (procesmatig): Zijn er ook snellere methodes om een storing aan te melden?
Via community werkt prima, maar kost de nodige uren alvorens je (als klant) een reactie krijgt.
Telefonisch heb ik 4x geprobeerd, waarbij 2x de verbinding verbroken werd, en 2x na 15 minuten wachten zelf de verbinding maar verbroken heb.
Via website met Chatbot werkt totaal niet. Live chat was of niet beschikbaar, of na invullen contactgegevens en ‘Start Live chat’ gebeurt er totaal niets.
Begrijp me niet verkeerd, binnen de community (jullie dus) worden goede dingen gedaan, en worden (zover ik kan beoordelen) de juiste actie(s) uitgezet en vragen gesteld/antwoorden gegeven.
Voor mijn gevoel moet e.e.a. efficienter (qua doorlooptijd) kunnen.
Maar goed, dit is mijn 1e ervaring met een storing bij Odido….
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.