Verbindingsproblemen Internet in Helden ligt eruit


om ca. 22:00 uur viel de internet verbinding uit. Glasvezel, 1Gb, Zyxel modem met media converter. Ping werkt niet meer, Router krijgt geen (nieuw) ip adres. Lampje internet is rood, lampjes media converter zien er goed uit. ping 1.1.1.1 in diagnostics van zyxel doet niets. Wie kan helpen?

Jason van Odido 1 jaar geleden

Goedemorgen all, het onderhoud aan de kant van KPN is aan ons doorgegeven. Het is begrijpelijk dat een term zoals “korte tijd” hier niet in de juiste toon past. We zullen er voortaan voor kiezen om hier secuurder mee om te gaan, ook als we afhankelijk zijn van een andere partij. Bedankt voor jullie geduld! 

Werkt het bij iedereen weer inmiddels?

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2

om ca. 22:00 uur viel de internet verbinding uit. Glasvezel, 1Gb, Zyxel modem met media converter. Ping werkt niet meer, Router krijgt geen (nieuw) ip adres. Lampje internet is rood, lampjes media converter zien er goed uit. ping 1.1.1.1 in diagnostics van zyxel doet niets. Wie kan helpen?


Volgens deze pagina is er onderhoud in Helden, Horst en Panningen tussen 21:30 en 07:00 uur. 

TIP: Op 4 en 5 mei van 21:30 tot 07:00 voert KPN geplande werkzaamheden uit in een wijkcentrale in Helden, Horst en Panningen. Dit kan mogelijk betekenen dat je korte tijd geen verbinding hebt. Sorry voor het ongemak!

 

Al vindt ik “korte tijd geen verbinding” hier in Panningen wel lang duren. Met de tijd van dit schrijven inmiddels 2,5 uur 🤐. Wat ik ook niet snap is waarom zoiets niet in de nacht wordt gepland i.p.v. halverwege de avond. Maar ja dat zal wel weer aan KPN liggen.

Hier ook storing in Helden al vanaf 20.30 uur.

Echt slecht dat er juist onderhoud is op het moment dat veel mensen gebruik maken van het netwerk!

 

De hele avond maar via een wifi hotspot  op mijn telefoon tv gekeken. Waar kan ik de 3 GB aan verbruikte data declareren?

Reputatie 2

Ik heb zelf gelukkig een unlimited bundel. Maar ik zou als ik jou was morgen gewoon bellen met support en het probleem voorleggen. Bij de laatste grote langdurige storing hebben ze mij een extra grote bundel gegeven want bij de unlimited moet je alsnog via de app de bundel na elke 10GB vernieuwen als de initiële ‘unlimited’ bundel op is.

Reputatie 2

Zo, van morgen wakker geworden en eens gecontroleerd hoelang het ‘onderhoud’ heeft geduurd: + 3,5 uur. Dat is in mijn beleving niet “korte tijd geen verbinding”.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, het onderhoud aan de kant van KPN is aan ons doorgegeven. Het is begrijpelijk dat een term zoals “korte tijd” hier niet in de juiste toon past. We zullen er voortaan voor kiezen om hier secuurder mee om te gaan, ook als we afhankelijk zijn van een andere partij. Bedankt voor jullie geduld! 

Werkt het bij iedereen weer inmiddels?

Reputatie 2

Hi Jason, bij mij werkt het weer.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jouw herstelmelding @R. Spreeuwenberg. Alvast een prachtig weekend toegewenst! 

Hallo @Jason 

Vanaf half 7 vanochtend werkt internet weer. Volgende keer een "kort" onderhoud OOK aan ons doorgeven dat bespaart iedereen een hoop tijd, irritatie en onnodige kosten.

Groetjes, Cynthia uit Panningen

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Buskens, bedankt voor je herstelmelding. Dit onderhoud vindt aan KPN-zijde plaats, in die zin is het eigenlijk aan onze partner om jullie hierover te informeren. Ik heb gistermiddag een notificatie geplaatst in het algemene storingstopic met het woordje “TIP” ervoor zodat evident is dat er onderhoud is. Bedankt voor je feedback! Ik neem dit mee en zal bij een volgende onderhoudsronde van een partner nog duidelijker proberen te zijn.

Reageer