Skip to main content

Goedenavond,

Ik heb een storing aan mijn internet (en daardoor ook TV), referentienummer is 61951151. Dit zou komen door een breuk in de wijkcentrale waardoor er geen signaal onze kant op komt. Storing is rond het middaguur gemeld en er zou iemand ter plaatse gaan, vandaag zou er een oplossing komen volgens de klantenservicemedewerker.

Ik heb inmiddels via de chat 2 vouchers ontvangen voor onbeperkt internet op onze mobiele telefoons, echter ben ik hier niet volledig mee geholpen. Daarbij is het door de snelheid en de vervelende vertragingen geen doen om op meerdere apparaten thuis te werken.

Doordat er daarnaast veel apparaten in ons huis via wifi/internet werken en hier geen verbinding mee te maken is als het internet is uitgevallen heb ik onder andere problemen met mijn thermostaat, verlichting en het broodnodige entertainment voor de kinderen.

Ik zou graag willen weten of er inderdaad iemand vandaag ter plaatse is gegaan om een onderzoek te doen, volgens jullie chat-collega zou dit vanaf het middaguur al aan de gang zijn. 

Daarnaast zou ik willen weten wanneer de storing is opgelost zodat wij weer op een normale manier kunnen thuiswerken.

Bij voorbaat dank.

Als het een probleem is voor alle aansluitingen die op die wijkcentrale,  dan wordt er niet elke keer die abonnees gebelt. De netbeheerder is er dan mee bezig en zou je inderdaad, afhankelijk van de oorzaak van de breuk, op korte termijn hersteld worden.

Hi @dvandd,  het ticket staat nog open. We wachten af!

Dag @Tommie,

Is er misschien meer te melden dan dat het ticket open staat?

Is dit inderdaad een storing bij de wijkcentrale (waar mogelijk meer klanten last van hebben) en is er een oplostijd te melden?

Hi @dvandd, op dit moment kan ik nog geen concrete update hierover uitspreken. 

Dag @Tommie,

Erg vervelend. Ik begin een beetje ongeduldig te worden, ook omdat het werken via een hotspot mijn werkzaamheden nogal in de weg zit. Van de gedachte dat dit nog tot volgende week kan duren wordt ik niet heel erg blij.

Is er geen enkele manier om hierover navraag te doen? Zeker als de mogelijkheid bestaat dat meerdere klanten hier last van hebben? 

Hi,

Iedereen wil graag gebruik maken van goed en stabiel internet. Er is op jouw verbinding / wijkcentrale blijkbaar een breuk vast gesteld en daar door werken je diensten niet meer. Ze gaan je niet vertellen wat de exacte oorzaak van de storing is en er zijn blijkbaar al monteurs gestuurd en deze mensen zullen er alles aan doen om de zaak zo spoedig mogelijk te repareren en zodra de storing is verholpen zullen ze de isp informeren en jij zou dan ook weer gewoon diensten moeten hebben. Een reparatie kan lang en kort duren afhankelijk van wat de schade en hoemoeilijk het is om het te repareren, daardoor zal er ook door de isp en de moderatoren hier geen tijd indicatie kunnen geven wanneer iets is opgelost. Ze zullen zodra ze zijn geinformeerd de informatie hier met je dezen of door middel van een persoonlijk bericht via de DM.

Des

Dag @Des2000 ,

Dank voor je goedbedoelde reactie.

Echter is mij gister een bepaald verwachtingspatroon voorgeschoteld met de boodschap dat het die dag opgelost zou kunnen worden. 

Aan de hand daarvan doe ik navraag over de status van de melding aangezien dit langer duurt dan dat mij verteld is. 

In onze organisatie is het gebruikelijk de klant op de hoogte te houden op een bepaald detailniveau, dit had ik in dit geval ook verwacht bij een dergelijk niveau van klanttevredenheid.

Vandaar mijn vragen en reacties.

Goedemorgen,

Vrijdagavond heb ik na meerdere malen navraag toch iets van een status gekregen van de webcare, namelijk dat de melding uit stond bij de technische dienst ter onderzoek. Gelijk aangegeven dat ik het vreemd vond aangezien er al een lijncheck was gedaan bij het aanmelden van de storing en dat hierbij was aangegeven dat het in de wijkcentrale niet goed zou gaan met de verbinding. Ook had ik veel last van het werken via de hotspot.

Hierop is er nogmaals een lijncheck uitgevoerd en kwam hetzelfde eruit, de collega van de webcare heeft voor mij een monteursaanvraag gedaan aangezien dit wat sneller werkt dan te wachten op een onderzoek wat naar mijn idee min of meer al was uitgevoerd. De monteur heb ik voor vanmorgen kunnen inplannen.

Vanmorgen vroeg stond de monteur voor de deur, hij heeft in de centrale een kabeltje weer in de poort gedaan waardoor de verbinding weer terug kwam. Deze is waarschijnlijk bij andere werkzaamheden vorige week woensdag tussen rond 12:00 losgehaald waardoor mijn verbinding wegviel. 

Ik ga er van uit dat deze fout wordt meegenomen als verbeterpuntje voor de betreffende monteur. Ook zou het fijn zijn om het storingsproces op de betreffende punten eens onder de loep te nemen. 

Daarnaast credits voor Demi van de webcare die heeft meegedacht in de alternatieve/snellere oplossing.