Skip to main content

Hi Tmobile,

 

is er een verstoring in Harderwijk, rondom postcode 3845HD?

internet upload lijkt goed, download is 20Mbps maw kan geen stream normaal kijken.. :)  Ping is 30ms ipv 8 stabiel. normaal up/down = 200/200

dit getest via speedtest van tmobile zelf en nog wat anderen. resultaten zijn hetzelfde.

lokaal alles gechecked en werkt goed. ook geen veranderingen gedaan laatste jaar.

overzichtje van de laatste tijd.... :(  (groen is down/paars is up, ping is oranje)

Groet,

 

Hi @Makkie11, bedankt voor de uitgebreide informatie en jammer om te horen dat het modem er nu helemaal mee gekapt is! Er lijkt wel wat meer aan de hand dan enkel de problemen met het modem en daarom hebben wij momenteel een onderzoek uitstaan bij de technische dienst. Ik heb ze verzocht om enkel een modem op te sturen als dat het enige probleem blijkt te zijn, maar wellicht dat er meer moet gebeuren dan enkel het vervangen van het modem.

Als ik het goed begrijp brandt er geen enkel lampje meer op het Huawei modem zodra je de stekker in het stopcontact steekt? Heb je jouw eigen Asus router direct op de Media Converter aangesloten?

Hiermee kan ik hopelijk de oplossing bespoedigen!


Bedankt voor de hulp.

Ja heb mijn asus direct op de media convertor aangesloten.

Heb vlan 300 aangemaakt

En op  poort 3 en 4 van de router heb ik vlan 640 aangemaakt.

Internet vast en wifi heb ik werkend.

Maar ik krijg maar 1 tv online.

2de tv box start op zet de systeemtijd goed , maakt contact met server, doet enkele downloads  en loopt dan vast.

Tv box is wel goed want bij omwisselen poort 3 en 4 doet hij het wel en tv box 1 weer niet.

Maar 1 tv werkend is voor nu even prima.

 


Hoi @Makkie11 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik lees dat er gisteren vanuit de technische dienst is besloten om je een nieuw modem toe te sturen.Om ervoor te zorgen dat de ruil helemaal goed gaat en op de juiste manier is geïnstalleerd, is er ook meteen een afspraak gemaakt met een monteur van Guidion. Deze installeert bij jou het modem en gaat pas weg als alles werkend is. Je zal ongetwijfeld de SMS en e-mail hebben gezien, waarmee je een digitale afspraak kan maken. Laat je weten of het probleem is verholpen met de installatie van het nieuwe modem? Wij horen het graag!  


Hallo Boris

Klopt helemaal.

 

Ik heb sms ontvangen dat modem verzonden is , en wacht nog op modem.

Ook sms gehad voor monteursafspraak.

Bedankt alvast voor de hulp.


Gisteren 12-02-2021 het modem ontvangen.

Ik heb alles vervangen dat in de doos meegeleverd is:

-media convertor met nieuwe voeding ( dipswitch 3&4 op “on“ gezet =1000M & Full )

Dipswitch 1 en 6 op “on“ zoals ze stonden werkte niet ( Enable & Auto)

-Nieuwe Zyxel modem met nieuwe voeding. ( wel nog oude firmware versie  V5.50 (ABPY.1) b11 in modem)

-Nieuwe Lan kabel van mediaconvertor naar Zyxel WAN poort.

Conclusie:

Internet werkt

2 tv's werken ( 1 entone en 1 mediabox met opnamefunctie)

wifi 2.4 & 5 werkt en gastnetwerk werk.( maar ga de bestaande Unifi weer gebruiken)

 

 

Mijn tijdelijke Asus RT 68AC was afgelopen week stabiel( geen uitval gehad)

Ik houd de Zyxel nu voorlopig online zodat er misschien een vergelijking kan worden gedaan met alle uitvalresultaten van de oude Huawei modem.

Ook zal ik checken wanneer de firmware geupdate is.

 

Ps ik heb geen e-mail ontvangen van t-mobile met een retour ticket, kan wel online vinden waar ik mijn defecte modemen media vonvertor naartoe moet retourneren maar heb geen retour numer/ticket.


Gisteren 12-02-2021 het modem ontvangen.

Ik heb alles vervangen dat in de doos meegeleverd is:

-media convertor met nieuwe voeding ( dipswitch 3&4 op “on“ gezet =1000M & Full )

Dipswitch 1 en 6 op “on“ zoals ze stonden werkte niet ( Enable & Auto)

-Nieuwe Zyxel modem met nieuwe voeding. ( wel nog oude firmware versie  V5.50 (ABPY.1) b11 in modem)

-Nieuwe Lan kabel van mediaconvertor naar Zyxel WAN poort.

Conclusie:

Internet werkt

2 tv's werken ( 1 entone en 1 mediabox met opnamefunctie)

wifi 2.4 & 5 werkt en gastnetwerk werk.( maar ga de bestaande Unifi weer gebruiken)

 

 

Mijn tijdelijke Asus RT 68AC was afgelopen week stabiel( geen uitval gehad)

Ik houd de Zyxel nu voorlopig online zodat er misschien een vergelijking kan worden gedaan met alle uitvalresultaten van de oude Huawei modem.

Ook zal ik checken wanneer de firmware geupdate is.

 

Ps ik heb geen e-mail ontvangen van t-mobile met een retour ticket, kan wel online vinden waar ik mijn defecte modemen media converter naartoe moet retourneren maar heb geen retour numer/ticket.

Update:

 

 

Gisteren deed de vaste telefoon het trouwens ook

vandaag 14-10-2021 om 10.50 nieuwe versie firmware (versie b15) in modem gekregen.

Nu doet de uptime registratie het ook evenals de lan en wan snelheden worden weergegeven.

 


Gisteren 12-02-2021 het modem ontvangen.

Ik heb alles vervangen dat in de doos meegeleverd is:

-media convertor met nieuwe voeding ( dipswitch 3&4 op “on“ gezet =1000M & Full )

Dipswitch 1 en 6 op “on“ zoals ze stonden werkte niet ( Enable & Auto)

-Nieuwe Zyxel modem met nieuwe voeding. ( wel nog oude firmware versie  V5.50 (ABPY.1) b11 in modem)

-Nieuwe Lan kabel van mediaconvertor naar Zyxel WAN poort.

Conclusie:

Internet werkt

2 tv's werken ( 1 entone en 1 mediabox met opnamefunctie)

wifi 2.4 & 5 werkt en gastnetwerk werk.( maar ga de bestaande Unifi weer gebruiken)

 

 

Mijn tijdelijke Asus RT 68AC was afgelopen week stabiel( geen uitval gehad)

Ik houd de Zyxel nu voorlopig online zodat er misschien een vergelijking kan worden gedaan met alle uitvalresultaten van de oude Huawei modem.

Ook zal ik checken wanneer de firmware geupdate is.

 

Ps ik heb geen e-mail ontvangen van t-mobile met een retour ticket, kan wel online vinden waar ik mijn defecte modemen media converter naartoe moet retourneren maar heb geen retour numer/ticket.

Update:

 

 

Gisteren deed de vaste telefoon het trouwens ook

vandaag 14-10-2021 om 10.50 nieuwe versie firmware (versie b15) in modem gekregen.

Nu doet de uptime registratie het ook evenals de lan en wan snelheden worden weergegeven.

update :14-10-2021 - 13.48

Ik heb de uptime modem en de lan wan gegevens heel even 1 keer gezien, maar daarna werkt het niet meer.

zie knip pic.

 

Nog een "fout” denk ik:

Bij de tab “verbindingen” staan 2 wifi verbiindingen onder de tab “bekabeld  0 ” zie knip pic.

en onder de tab ”WIFI  0 ” staan alle vaste verbindingen en enkele wifi verbindingen.

 

 


Reageer