is er een verstoring in Harderwijk, rondom postcode 3845HD?
internet upload lijkt goed, download is 20Mbps maw kan geen stream normaal kijken.. :) Ping is 30ms ipv 8 stabiel. normaal up/down = 200/200
dit getest via speedtest van tmobile zelf en nog wat anderen. resultaten zijn hetzelfde.
lokaal alles gechecked en werkt goed. ook geen veranderingen gedaan laatste jaar.
overzichtje van de laatste tijd.... :( (groen is down/paars is up, ping is oranje)
Groet,
Bladzijde 1 / 2
22:45 download en ping zijn weer normaal. topic mag worden gesloten
groeten
Wie weet of er weer eens een storing is bin t-mobile thuis.
Dit is nu de 2 de keer in 2 weken dat alles plat is.
Alle lampjes op Huawei modem branden wel.
Optie stekker erin en eruit ben ik wel klaar mee.
Waarom loopt de boel vast.
Geen vast internet bedrade telefoon dood en geen radio/tv
Stekkers erin en eruit en de boel werkt weer maar waarom.
Als je dus niet thuis bent loopt je hele smart home installatie zo dus vast en is alles on bereikbaar.
Niet dat ik dat heb, maar met al die opgedrongen reclames voor al dat smart gedoe mag de intenrtverbinding zelf ook wel stabiel blijven en uit zichzelf resetten of iets dergelijks lijkt mij.
Hi @Makkie11, handig dat je dit aankaart! Ik heb uitgebreid de verbinding nagemeten, en los van de kleine hick-ups ziet jouw verbinding erg eigenlijk vlekkeloos uit. Hierdoor verwacht ik niet dat je nogmaals wegval zal ervaren. Mocht dit onverhoopt alsnog voorkomen, licht ons zeker in.
Voor nu nog de beste wensen en een mooi 2021 gewenst!
Zonet (10-01-2021)om 22.30 zitten we televisie te kijken, bevriest het beeld en verschijnt geen signaal in beeld.
Wi-Fi op mobiel is uitgevallen en vaste telefoonlijn via het modem is ook dood.
Op modem branden alle leds behalve de internet led
Modem zit dus weer vast, stekker erin en eruit van alle apparatuur( ook de aparte glasconvertor) en alles werkt weer om 22.33
Zie net dat dit topic misschien al is afgesloten,
Zal nieuwe maken volgende keer.
Hi @Makkie11 ,
Geen zorgen, ik ben d’r voor je! Ik heb nogmaals je verbinding erbij gepakt en zoals mijn collega @Cal je al heeft kunnen vertellen, ziet deze er ook dit keer mooi uit. Dat je alsnog problemen ervaart met de verbinding, baal ik dan ook van. Hier gaan we wat aan doen!
Omdat ik zeker wil dat de techneuten ondanks onze metingen dit gaan oppakken, wil ik je vragen om de verbinding de aankomende drie dagen in de gaten te houden. Mocht de verbinding onverwachts wegvallen, dan wil ik je vragen de datum en tijd te noteren wanneer dit gebeurt. Met deze extra informatie kunnen onze specialisten precies bekijken wat er dan aan de hand is. Ik hoor het graag van je!
Hi @Makkie11 ,
Geen zorgen, ik ben d’r voor je! Ik heb nogmaals je verbinding erbij gepakt en zoals mijn collega @Cal je al heeft kunnen vertellen, ziet deze er ook dit keer mooi uit. Dat je alsnog problemen ervaart met de verbinding, baal ik dan ook van. Hier gaan we wat aan doen!
Omdat ik zeker wil dat de techneuten ondanks onze metingen dit gaan oppakken, wil ik je vragen om de verbinding de aankomende drie dagen in de gaten te houden. Mocht de verbinding onverwachts wegvallen, dan wil ik je vragen de datum en tijd te noteren wanneer dit gebeurt. Met deze extra informatie kunnen onze specialisten precies bekijken wat er dan aan de hand is. Ik hoor het graag van je!
Ik zal het zeker in de gaten houden, en zal het melden zodra er weer iets gebeurt.
Vandaag om 17:20 weer het huawei modem vastgeslagen, stekker eruit en erin en alles werkte weer.
snap er niks meer van.
Vandaag om 13:15 weer het huawei modem vastgeslagen, stekker eruit en erin en alles werkte weer.
Is er ook een mogelijkheid om een modem te ruilen ofzo?
p.s. dat paarse kaartje is steeds op de foto omdat daarachter een sticker zit met alle gegeven van de verbinding/wifi wachtwoord .
@Skirdster heel erg bedankt, we hebben nu twee van de drie dagen van jou ontvangen. Stuur je ons de derde dag resulaten ook door? Dan kunnen we voor je aan de slag!
@Skirdster , afgrelopen dagen geen storing ondervonden.
@Skirdster , afgrelopen dagen geen storing ondervonden.
Echter, ik zag net in mijn email dat mijn econome een melding heeft gegeven dat vannacht de verbinding met internet is weggevallen van 1.42 tot 3.09.
Dus heb het vermoeden dat het modem weer vast heeft gezeten.
Ik zal om dat zeker te weten in het modem moeten kijken wat de laatste upload/ online tijd is bij geschiedenis.
Of een moderator moet dat kunnen zien.
Hi @Makkie11 ,
Ik zie geen datum of tijd terug dat je een wegvallende verbinding hebt ervaren. Ik heb nu een tweetal gegevens van je. Om ervoor te zorgen dat de technische dienst het probleem oppakt, heb ik van een derde dag gegevens nodig. Laat je het ons weten?
ik heb verder geen wegvallende verbindingen meer waargenomen.
Zojuist weer een vastgelopen modem.
Het ledje van internet op het huawei modem brand constant.
Ik heb eerst de glasconvertor spanningsloos gemaakt en weer aangesloten, dit gaf geen verandering.
Daarna modem spanningsloos gemaakt en weer aangesloten, alle leds branden weer, en de internet led knippert .
Hoi @Makkie11, ik zie op de 20e drie keer een moment van uitval, weliswaar heel kort, maar het is wel terug te zien in de metingen.
Kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:
Geen zorgen! We stoppen niet voordat we een oplossing gevonden hebben, die zijn er namelijk altijd. Als we het niet direct kunnen uitdokteren, springen onze techneuten te hulp.
P.s. als de schakelaars op één en zes staan, probeer dan eens drie en vier - en vice versa (de stroom moet eraf zijn).
Dit zijn de standen zoals ik ze aantref na openen afdekstripje.
Als ik de spanning eraf haal en dipswitch 1 en 6 op "on " zet en 3 4 op "off " dan komt het modem niet meer online.
Status led is ook groen, maar ligt iets dieper en niet goed op foto te zien.
Dank je wel voor je terugkoppeling @Makkie11! Voor de zekerheid heb ik gevraagd aan de technische dienst of zij willen meekijken. Zij zullen de verbinding onderzoeken en op zoek gaan naar een oplossing. De technische jongens en meiden doen er momenteel ongeveer vijf dagen over, maar we gaan hard voor je aan de slag. Heb je in de tussentijd vragen, laat het ons weten. Community zit voor je klaar!
@Boris
Net weer gehoord van mijn zoon dat ik gisteren een internet storing heb gehad.
Gisteravond rond 23.30 ook paar keer blokkerige beeld schichten gehad op de tv.
Na terugkijken in het modem ( nu 8.50) zie ik dat het modem maar 23 uur en 50 minuten online is geweest.
Er zouden meettechnici gemonitord hebben en ook drops hebben geconstateerd de laatste weken.
Kunnen jullie mij vertellen hoe de voortgang is van de bevindingen?
Vandaag rond 12.30 heeft het modem dan uiteindelijk de geest gegeven.
Na herstart flitsen alleen de 4 LAN ledjes nog even op en dan blijft het modem uit.
Ik heb de klantenservice gebeld en alles van de afgelopen maand uitgelegd van wat er hierboven allemaal gebeurt en beschreven is.
Afgelopen donderdag had ik ook al gebeld omdat er zich weer een storing had voorgedaan.
Er is een toen een ticket aangemaakt, en de installateur Guidion zou contact met mij opnemen.( nog niet gebeurt)
Zoals gezegd vandaag hele modem niet meer op te starten.
Ik heb aangegeven dat ik het nu weer tijdelijk aan het werk heb gekregen met een nood router ( Asus RT-AC68U ,helaas geen vaste telefoon beschikbaar).
Hierna gelukkig weer internetverbinding en 1 tv online ( 2de TV wil niet, zal firmware even gaan updaten morgen)
Er is nu weer een storingsticket aangemaakt, ik had alleen gevraagd of men niet een nieuwe Huawei modem kon opsturen.
Ik moet dus weer wachten op een telefoontje van Guidion om een afspraak te maken voor het bekijken van de storing, als het goed is heeft hij dan ook een modem bij zich.
@Boris@Ginny
@moderators( Kunnen jullie kijken of er een modem verstuurt kan worden, scheelt mij weer een dag vrij nemen.
Kan ik mijn werkzaamheden bij kpn weer voortzetten
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.