Skip to main content

Alweer geen internet hier. Lijkt er wel op of jullie in mijn agenda kunnen kijken want telkens als ik een belangrijke call heb dan is er weer geen internet 😡

Hoi @sjansens, sorry dat je er zo vaak last van hebt, dat gaan we nu voor eens en altijd oplossen!

Kan het kloppen dat je het modem momenteel niet aangesloten hebt op het FTU (glasvezelaansluitpunt)? Ik kan niets uitlezen in de lijnmeting en kan daardoor ook geen aanpassingen uitvoeren. 

Eerst controleren we de belangrijkste zaken. - Kijk op het modem welke lampjes branden. Brandt WAN of Internet niet? Haal dan het modem 20 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen. - Gaat het om Wifi en brandt het WLAN lampje niet? Druk dan op de knop ‘WLAN/WPS/Wireless/wifi’ totdat het lampje wel gaat branden. - Branden de lampjes wel, maar heb je geen verbinding? Sluit dan je computer rechtstreeks aan op het modem met een internetkabel op poort 1 of 2 van het modem. Als je een Zyxel modem hebt maakt het niet uit op welke poort je de computer aansluit. Werkt het hierna nog steeds niet? Kijk dan op onze website voor handige tips and tricks: Wel Wifi, maar geen Internet. Hiermee kun je veel voorkomende problemen oplossen. Lukt het niet met dit stappenplan? Laat het me even weten, dan ga ik voor je aan de slag!

 


Reageer