Na een 1 ster review op Trustpilot heeft Demi gevraagd of ik een topic kon plaatsen in deze community. Ze had het ook over een privebericht op webcare maar daar kwam ik niet uit.
Na maanden bezig geweest met mijn verbinding goed te krijgen wil ik gewoon graag overstappen. Ik heb niet voldoende hulp ontvangen vanuit Odido en dat vind ik heel jammer. Na een 1 ster review op trustpilot gingen er ineens alarmbellen af en kon ik overal terecht. Ik had eigenlijk veel eerder geholpen willen worden en meer vanuit Odido verwacht.
Hierbij kopieer ik even de review, want ik heb het verhaal echt al 6x verteld aan de mensen van Odido…
“Sinds T-mobile nu Odido is, is het niets meer.
Het begon al bij het installeren van het modem. De monteur is een uur bezig geweest, maar kreeg het niet werkend. Toen moest er een andere komen en dat duurde een week. Gelukkig wel een gratis voucher gekregen voor 7 dagen onbeperkt internet op mijn telefoon, dus kon ik gelukkig verder werken op de hotspot.
Toen dat was gefixt, bleek het internet echt bagger te zijn. Om de paar minuten was de verbinding weg. Toen heb ik weer gebeld en zeiden ze dat ik een wifi versterker nodig had. Prima, ding aangeschaft.
Vervolgens geïnstalleerd, maar er was nog steeds geen verbetering. Weer gebeld, toen zei een dame dat ze dan helaas niets meer kon doen voor me. Toen heb IK nota bene geopperd of ik een UTP kabel in de modem naar de versterker kon doen zodat de verbinding beter werkt. Dat vond ze een goed plan en ik moest na een aantal dagen terug bellen als het niet werkte.
Na een aantal dagen weer gebeld want de verbinding was nog steeds niet verbeterd. Toen is mij verteld dat mijn versterker niet matcht met het modem. Helaas moest ik wachten tot mijn oude modem terug was voordat ik een nieuwe kon bestellen. Ik wacht nu al langer dan een maand.
Ik kreeg bij een andere provider een beter aanbod dus heb ik een opzegging aangevraagd. Helaas heeft Odido dit afgewezen omdat ik door de verhuizing een nieuw contract kreeg en daar niet van af kan (ik ben 2+ jaar trouwe klant bij T-Mobile geweest). Eerst van het kastje naar de muur gestuurd maar uiteindelijk was Tim degene die mijn probleem heeft opgepakt. Goeie gast overigens, SO naar Tim.
Ik werd naar de klantenservice verbonden en die kon niets voor mij doen omdat ik niet genoeg initiatief had genomen om het probleem op te lossen, terwijl ik ZELF juist een probleem heb gefixt die zij mij niet konden bieden (door de UTP kabel in de versterker te proberen). Kon de klantenservice mevrouw niets aan doen want haar collega's hebben dit dus niet goed gelogd. Bewijs van niks dus aan mijn kant.
Na 2 maanden ben ik het wel even zat en wil ik gewoon heel graag weg bij Odido. Ik ben online ondernemer en ik heb gewoon stabiel internet nodig. Dat kunnen ze me helaas niet bieden. Daarnaast heb ik ook veel tijd verloren aan steeds wachten tot er iemand opneemt.
Wat ik al eerder zei: ik was 2+ jaar trouwe klant bij T-Mobile en had ze iedereen aangerraden, maar sinds dit Odido is geworden ben ik helemaal niet tevreden.
De case is nu doorgestuurd om te kijken of er iets mogelijk is, want ik kom dus nu niet zomaar van dat contract af ondanks dat ik trouwe klant ben geweest. De proefperiode is inmiddels ook al voorbij.
Als ik me mond had gehouden over die UTP kabel had ik gewoon kunnen overstappen zonder problemen. Helaas heb ik te veel initiatief genomen om het op te lossen.”
Demi had het over dat wanneer je problemen hebt met het internet, dat ze er alles aan gaan doen om het op te lossen, maar ik heb ook elk gesprek gezegd hoe mijn woning in elkaar steekt. Bij het 3de gesprek heeft iemand van Odido gezegd dat er aan Odido kant niets gedaan kan worden omdat mijn modem op de begane grond staat en mijn leefruimte boven is. Ik zou dan mijn verhuurder moeten vragen of de aansluiting naar boven kan en dat is niet even 1, 2, 3 geregeld en kost ons veel geld. Ook dit is nergens in de logs opgenomen, terwijl het vrij essentieel is.
Toen kwam ik dus met de optie om een UTP kabel te trekken van de modem naar mijn versterker waarbij ik eigenlijk had moeten zeggen: okay nou dan stop ik het contract. Want ik zat nog in mijn proeftijd.
Niemand is langs geweest om wat dan ook te checken en nu kom ik er niet van af… voel me best misleid. Ik heb gewoon geen zin meer omdat ik al 3 maanden non stop hiermee bezig ben en ik elke dag wordt geconfronteerd tijdens mijn werk. Ik zit al maanden in huizen of hotels om normaal te kunnen werken.
Ik ben er gewoon echt zo klaar mee.