Verbindingsproblemen afgelopen 3 maanden

  • 29 January 2024
  • 17 reacties
  • 329 Bekeken

Na een 1 ster review op Trustpilot heeft Demi gevraagd of ik een topic kon plaatsen in deze community. Ze had het ook over een privebericht op webcare maar daar kwam ik niet uit.

Na maanden bezig geweest met mijn verbinding goed te krijgen wil ik gewoon graag overstappen. Ik heb niet voldoende hulp ontvangen vanuit Odido en dat vind ik heel jammer. Na een 1 ster review op trustpilot gingen er ineens alarmbellen af en kon ik overal terecht. Ik had eigenlijk veel eerder geholpen willen worden en meer vanuit Odido verwacht.

Hierbij kopieer ik even de review, want ik heb het verhaal echt al 6x verteld aan de mensen van Odido…

“Sinds T-mobile nu Odido is, is het niets meer.

Het begon al bij het installeren van het modem. De monteur is een uur bezig geweest, maar kreeg het niet werkend. Toen moest er een andere komen en dat duurde een week. Gelukkig wel een gratis voucher gekregen voor 7 dagen onbeperkt internet op mijn telefoon, dus kon ik gelukkig verder werken op de hotspot.

Toen dat was gefixt, bleek het internet echt bagger te zijn. Om de paar minuten was de verbinding weg. Toen heb ik weer gebeld en zeiden ze dat ik een wifi versterker nodig had. Prima, ding aangeschaft.

Vervolgens geïnstalleerd, maar er was nog steeds geen verbetering. Weer gebeld, toen zei een dame dat ze dan helaas niets meer kon doen voor me. Toen heb IK nota bene geopperd of ik een UTP kabel in de modem naar de versterker kon doen zodat de verbinding beter werkt. Dat vond ze een goed plan en ik moest na een aantal dagen terug bellen als het niet werkte.

Na een aantal dagen weer gebeld want de verbinding was nog steeds niet verbeterd. Toen is mij verteld dat mijn versterker niet matcht met het modem. Helaas moest ik wachten tot mijn oude modem terug was voordat ik een nieuwe kon bestellen. Ik wacht nu al langer dan een maand.

Ik kreeg bij een andere provider een beter aanbod dus heb ik een opzegging aangevraagd. Helaas heeft Odido dit afgewezen omdat ik door de verhuizing een nieuw contract kreeg en daar niet van af kan (ik ben 2+ jaar trouwe klant bij T-Mobile geweest). Eerst van het kastje naar de muur gestuurd maar uiteindelijk was Tim degene die mijn probleem heeft opgepakt. Goeie gast overigens, SO naar Tim.

Ik werd naar de klantenservice verbonden en die kon niets voor mij doen omdat ik niet genoeg initiatief had genomen om het probleem op te lossen, terwijl ik ZELF juist een probleem heb gefixt die zij mij niet konden bieden (door de UTP kabel in de versterker te proberen). Kon de klantenservice mevrouw niets aan doen want haar collega's hebben dit dus niet goed gelogd. Bewijs van niks dus aan mijn kant.

Na 2 maanden ben ik het wel even zat en wil ik gewoon heel graag weg bij Odido. Ik ben online ondernemer en ik heb gewoon stabiel internet nodig. Dat kunnen ze me helaas niet bieden. Daarnaast heb ik ook veel tijd verloren aan steeds wachten tot er iemand opneemt.

Wat ik al eerder zei: ik was 2+ jaar trouwe klant bij T-Mobile en had ze iedereen aangerraden, maar sinds dit Odido is geworden ben ik helemaal niet tevreden.

De case is nu doorgestuurd om te kijken of er iets mogelijk is, want ik kom dus nu niet zomaar van dat contract af ondanks dat ik trouwe klant ben geweest. De proefperiode is inmiddels ook al voorbij.

Als ik me mond had gehouden over die UTP kabel had ik gewoon kunnen overstappen zonder problemen. Helaas heb ik te veel initiatief genomen om het op te lossen.”

 

Demi had het over dat wanneer je problemen hebt met het internet, dat ze er alles aan gaan doen om het op te lossen, maar ik heb ook elk gesprek gezegd hoe mijn woning in elkaar steekt. Bij het 3de gesprek heeft iemand van Odido gezegd dat er aan Odido kant niets gedaan kan worden omdat mijn modem op de begane grond staat en mijn leefruimte boven is. Ik zou dan mijn verhuurder moeten vragen of de aansluiting naar boven kan en dat is niet even 1, 2, 3 geregeld en kost ons veel geld. Ook dit is nergens in de logs opgenomen, terwijl het vrij essentieel is.

Toen kwam ik dus met de optie om een UTP kabel te trekken van de modem naar mijn versterker waarbij ik eigenlijk had moeten zeggen: okay nou dan stop ik het contract. Want ik zat nog in mijn proeftijd.

Niemand is langs geweest om wat dan ook te checken en nu kom ik er niet van af… voel me best misleid. Ik heb gewoon geen zin meer omdat ik al 3 maanden non stop hiermee bezig ben en ik elke dag wordt geconfronteerd tijdens mijn werk. Ik zit al maanden in huizen of hotels om normaal te kunnen werken.

Ik ben er gewoon echt zo klaar mee.

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @linobakker, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic bent gestart door Demi. Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord kunt genieten van een stabiele en goed werkende internetverbinding. Als ik het goed begrijp zit het FTU (kastje waar de glasvezel naar binnen wordt gebracht) en het modem op de begane grond en jouw woning is op de eerste verdieping? Daarnaast lees ik dat je een kabel getrokken hebt van het modem naar een wifipunt. Is het mogelijk om die kabel die je al getrokken hebt in het FTU te stoppen en het modem dan vervolgens boven te plaatsen? Zorg wel dat die kabel tussen het FTU en het modem minimaal Cat5e (het liefst Cat6) is. 

Als dit niet mogelijk is zou ik je graag willen vragen om de woonsituatie voor mij te schetsen. Dan kan ik de situatie beter begrijpen en hopelijk een oplossing bieden. Alvast bedankt en mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 4

Als ik het goed lees was je al t-mobile abonnee en is dat overgegaan op odido? In dat geval is er gewoon geen sprake van een proeftijd aangezien het abonnement wat je al had overgegaan is, je kunt natuurlijk wel na een jaar per maand opzeggen.

Even voor mij beleving (aangezien er nogal weinig feiten in het relaas staan): Heb je van odido een nieuwe modem gekregen toen de naamswijziging was? (dat was het namelijk, T-Mobile was de oude merknaam die verviel vanwege het vervallen van de licentie en Odido is de nieuwe naam, er is verder niets veranderd).

Als je een nieuwe modem hebt gehad zou het kunnen verklaren dat je wifi bereik opeens iets anders is dan je gewend was, als ik het goed begrijp gebruik je uitsluitend wifi?
Ik lees ook dat je een wifi versterker hebt gekocht, hoe en waar is deze nu aangesloten? Zeker als je zegt dat je al maanden in andere huizen en hotels bivakkeert dan had je net zo goed een knappe mesh set kunnen aanschaffen om overal dekkend wifi te krijgen, dat kost minder dan een paar hotel overnachtingen.

Dus beschrijf de situatie eens, wat gebruik je op welke manier (computer, op wifi of bedraad? Waar staat de modem, waar zit je zelf, is er na de overgang op odido iets veranderd)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @linobakker, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic bent gestart door Demi. Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord kunt genieten van een stabiele en goed werkende internetverbinding. Als ik het goed begrijp zit het FTU (kastje waar de glasvezel naar binnen wordt gebracht) en het modem op de begane grond en jouw woning is op de eerste verdieping? Daarnaast lees ik dat je een kabel getrokken hebt van het modem naar een wifipunt. Is het mogelijk om die kabel die je al getrokken hebt in het FTU te stoppen en het modem dan vervolgens boven te plaatsen? Zorg wel dat die kabel tussen het FTU en het modem minimaal Cat5e (het liefst Cat6) is. 

Als dit niet mogelijk is zou ik je graag willen vragen om de woonsituatie voor mij te schetsen. Dan kan ik de situatie beter begrijpen en hopelijk een oplossing bieden. Alvast bedankt en mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Hi @Tommie van Odido 

Ik denk dat het verstandig is om iemand fysiek ernaar te laten kijken, zodat diegene meteen mijn woonsituatie kan zien.

 

Er komt morgen iemand kijken...

Overigens is de juiste wifi versterker waarschijnlijk de oplossing… dus ik snap gewoon niet waarom ik die niet opgestuurd kan krijgen en dat er nu een monteur langskomt die mij dat waarschijnlijk gaat vertellen :)

@Tommie van Odido Update:

Net voor de zoveelste keer met Odido aan de lijn gehangen. Ik zou binnen 5 werkdagen gebeld worden maar dat ben ik nog steeds niet. Ik kreeg een mail met dat ik een afspraak moest maken met een monteur dus dat heb ik maar gedaan? God mag weten waarvoor maar okay, koffie kan ik altijd aanbieden.

Ik wil gewoon weten of ik de andere provider nu moet annuleren en dat Odido mijn sh*t internet gaat oplossen of dat Odido toestemming geeft van overstappen. Anders zit ik straks aan 2 contracten tegelijk vast.

Helaas kon de meneer aan de telefoon mij ook niet verder helpen en moet ik wachten tot de mevrouw van mijn case mij terug belt. Dit moet wel snel want anders kan ik niet meer terug en zit ik dus aan 2 contracten vast.

Het is allemaal geweldig dat jullie willen dat ik ongestoord kan internetten maar voorlopig zit ik inmiddels 3 maanden in deze sh*t. 

Laat me gewoon lekker overstappen, scheelt wat belletjes voor jullie en scheelt ook weer wachttijd voor anderen :)

Reputatie 1

Als ik het goed lees was je al t-mobile abonnee en is dat overgegaan op odido? In dat geval is er gewoon geen sprake van een proeftijd aangezien het abonnement wat je al had overgegaan is, je kunt natuurlijk wel na een jaar per maand opzeggen.

Even voor mij beleving (aangezien er nogal weinig feiten in het relaas staan): Heb je van odido een nieuwe modem gekregen toen de naamswijziging was? (dat was het namelijk, T-Mobile was de oude merknaam die verviel vanwege het vervallen van de licentie en Odido is de nieuwe naam, er is verder niets veranderd).

Als je een nieuwe modem hebt gehad zou het kunnen verklaren dat je wifi bereik opeens iets anders is dan je gewend was, als ik het goed begrijp gebruik je uitsluitend wifi?
Ik lees ook dat je een wifi versterker hebt gekocht, hoe en waar is deze nu aangesloten? Zeker als je zegt dat je al maanden in andere huizen en hotels bivakkeert dan had je net zo goed een knappe mesh set kunnen aanschaffen om overal dekkend wifi te krijgen, dat kost minder dan een paar hotel overnachtingen.

Dus beschrijf de situatie eens, wat gebruik je op welke manier (computer, op wifi of bedraad? Waar staat de modem, waar zit je zelf, is er na de overgang op odido iets veranderd)

 

Ik vraag me toch ergens af, waar staat dat ze daar slaapt?

Persoonlijk vind ik haar verhaal zeer duidelijk. Odido is echt slecht sinds het Odido is. Wij zijn ook zeker 3 á 4 maanden bezig geweest om ons internet goed te krijgen... 6 monteurs verder en de laatste begreep niet waarom dit 6 monteurs nodig had... Omdat het een heel simpel dingetje was (weet niet meer precies wat, maar die monteur was verbijsterd dat er 6 monteurs voor nodig waren...)

Als ik het goed lees was je al t-mobile abonnee en is dat overgegaan op odido? In dat geval is er gewoon geen sprake van een proeftijd aangezien het abonnement wat je al had overgegaan is, je kunt natuurlijk wel na een jaar per maand opzeggen.

Even voor mij beleving (aangezien er nogal weinig feiten in het relaas staan): Heb je van odido een nieuwe modem gekregen toen de naamswijziging was? (dat was het namelijk, T-Mobile was de oude merknaam die verviel vanwege het vervallen van de licentie en Odido is de nieuwe naam, er is verder niets veranderd).

Als je een nieuwe modem hebt gehad zou het kunnen verklaren dat je wifi bereik opeens iets anders is dan je gewend was, als ik het goed begrijp gebruik je uitsluitend wifi?
Ik lees ook dat je een wifi versterker hebt gekocht, hoe en waar is deze nu aangesloten? Zeker als je zegt dat je al maanden in andere huizen en hotels bivakkeert dan had je net zo goed een knappe mesh set kunnen aanschaffen om overal dekkend wifi te krijgen, dat kost minder dan een paar hotel overnachtingen.

Dus beschrijf de situatie eens, wat gebruik je op welke manier (computer, op wifi of bedraad? Waar staat de modem, waar zit je zelf, is er na de overgang op odido iets veranderd)

Nou mooi niet, ik ben November 2023 verhuisd en ondanks ik trouwe klant ben geweest heb ik alsnog een nieuw contract gekregen omdat ik ben verhuisd naar een andere woning.

Even voor jou beleving: Ik heb pas een nieuwe modem gekregen toen ik 11 november 2023 verhuisd was van de ene woning naar de andere woning. 

Ik woon in een appartement, alleen het modem + aansluiting staat op de begane grond. Dit maakt dat de verbinding boven niet kan bereiken. Odido heeft me geadviseerd om een wifi versterker aan te schaffen, maar ondanks dat de versterker letterlijk boven het modem staat (wel in de living dus, recht boven het modem) had ik nog steeds haperende verbinding. 

Wifi versterker komt dus van Odido. En die is aangesloten met een UTP kabel van het modem naar de versterker. Alleen er is niet de juiste versterker opgestuurd die bij de modem matcht, dus werkt het nog steeds niet.

Alleen mijn oude modem is dus nog niet bij hun binnen (wel verstuurd, zien zij ook) en kan ik dus niet de juiste bestellen (en Odido ook niet). Ik wacht nu dus al 1,5 maand…

En nee, ik weet niet wat voor fantasieen jij krijgt Jaapje, maar ik ga om 17 uur weer weg bij de hotels en huizen en kost me hooguit 1 koffie. Het liefst zit ik gewoon lekker thuis met de kat op m'n schoot te werken.

Doe nou niet alsof ik een dom wijf ben, ik heb zelf bij IT gewerkt dus ik weet waar ik over praat….

Reputatie 7
Badge +3

@linobakker Heel begrijpelijk dat je het liefst vanuit huis werkt, hopelijk is dit snel weer mogelijk. Gelukkig zie ik dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice en dat er een nieuw compatible wifipunt onderweg is. Ik weet zeker dat dit het verschil gaat maken. Laat je mij weten of het is gelukt met de aansluiting? Mocht je hier hulp bij nodig hebben, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Hi @Teresa van Odido

Ik wist 2 maanden geleden ook dat het verschil ging maken. Helaas moesten er toeters en bellen aan te pas komen om dit op te lossen.

Ik ben echt veel tijd kwijt geweest aan bellen met Odido. Het vervelende is nog dat ik nog niet klaar ben.

Wanneer het wifi punt aangekomen is, moet ik WEER bellen om een wifi monteur te laten komen. 

En dat lieve gedoe ben ik ook wel zat. Iedereen staat zogenaamd paraat om te helpen maar puntje bij paaltje zit ik nog steeds zonder wifi bereik. "Ik snap je frustratie" maar uiteindelijk ben ik weer 2 weken verder... nog meer gefrustreerd 😅

Ik snap dat jullie politiek correct moeten handelen maar had het liefst iemand die oprecht kan zeggen hoe vervelend het is. Tim, die ik aan de lijn had vorige week, was de enige die oprecht medelijden met me had, ookal kon hij mij niet verder helpen. Het enige wat hij zei was: jemig, dat jij nog niet boos bent geworden (ben ik overigens nu wel geworden uiteindelijk).

Ik voelde me oprecht begrepen in plaats van dat politiek correcte gedoe van de rest die ik aan de telefoon had. Het is heel nep en dat heeft me nog meer gefrustreerd.

Dus ja, dat nieuwe wifi punt gaat zeker helpen, maar als er gewoon naar mij geluisterd was vanaf het begin waren deze toeters en bellen niet nodig geweest 😔

Reputatie 4

Als ik het goed lees was je al t-mobile abonnee en is dat overgegaan op odido? In dat geval is er gewoon geen sprake van een proeftijd aangezien het abonnement wat je al had overgegaan is, je kunt natuurlijk wel na een jaar per maand opzeggen.

Even voor mij beleving (aangezien er nogal weinig feiten in het relaas staan): Heb je van odido een nieuwe modem gekregen toen de naamswijziging was? (dat was het namelijk, T-Mobile was de oude merknaam die verviel vanwege het vervallen van de licentie en Odido is de nieuwe naam, er is verder niets veranderd).

Als je een nieuwe modem hebt gehad zou het kunnen verklaren dat je wifi bereik opeens iets anders is dan je gewend was, als ik het goed begrijp gebruik je uitsluitend wifi?
Ik lees ook dat je een wifi versterker hebt gekocht, hoe en waar is deze nu aangesloten? Zeker als je zegt dat je al maanden in andere huizen en hotels bivakkeert dan had je net zo goed een knappe mesh set kunnen aanschaffen om overal dekkend wifi te krijgen, dat kost minder dan een paar hotel overnachtingen.

Dus beschrijf de situatie eens, wat gebruik je op welke manier (computer, op wifi of bedraad? Waar staat de modem, waar zit je zelf, is er na de overgang op odido iets veranderd)

 

Ik vraag me toch ergens af, waar staat dat ze daar slaapt?

Persoonlijk vind ik haar verhaal zeer duidelijk. Odido is echt slecht sinds het Odido is. Wij zijn ook zeker 3 á 4 maanden bezig geweest om ons internet goed te krijgen... 6 monteurs verder en de laatste begreep niet waarom dit 6 monteurs nodig had... Omdat het een heel simpel dingetje was (weet niet meer precies wat, maar die monteur was verbijsterd dat er 6 monteurs voor nodig waren...)

Misschien mijn afwijking maar ik snap van jouw verhaal ook helemaal niets. 
In je tekst staat: “Ik vraag me toch ergens af, waar staat dat ze daar slaapt?”, dat staat nergens nee. Dat staat ook niet in mijn tekst. Het hele woord slaapt komt er niet voor, noch impliceer ik dat. Er staat ook nergens dat het een haar is dus dat vind ik ook een bijzondere conclusie.

Dus vertel eens.

Reputatie 7
Badge +3

@linobakker Ik vind het oprecht jammer om jouw ervaring te lezen, mijn excuses! Ik ben wel blij om te lezen dat je in ieder geval fijn contact hebt gehad met Tim. 

Ik vind het niet eerlijk dat je hier steeds zelf achteraan moet, daarom heb ik gelijk overlegd of het mogelijk is om al een monteur aan te sturen. Dit heb ik gelijk voor je in orde gemaakt, je ontvangt vandaag een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Ik adviseer je wel om te wachten met het inplannen van de afspraak tot je het wifipunt in huis hebt, deze is vandaag verzonden. 

Ik hoop dat ik op deze manier een deel van de frustratie heb weggenomen. Mocht er nog iets zijn, laat het mij dan weten. Ik kijk gelijk met je mee of ik je verder kan helpen! 

Reputatie 4

Als ik het goed lees was je al t-mobile abonnee en is dat overgegaan op odido? In dat geval is er gewoon geen sprake van een proeftijd aangezien het abonnement wat je al had overgegaan is, je kunt natuurlijk wel na een jaar per maand opzeggen.

Even voor mij beleving (aangezien er nogal weinig feiten in het relaas staan): Heb je van odido een nieuwe modem gekregen toen de naamswijziging was? (dat was het namelijk, T-Mobile was de oude merknaam die verviel vanwege het vervallen van de licentie en Odido is de nieuwe naam, er is verder niets veranderd).

Als je een nieuwe modem hebt gehad zou het kunnen verklaren dat je wifi bereik opeens iets anders is dan je gewend was, als ik het goed begrijp gebruik je uitsluitend wifi?
Ik lees ook dat je een wifi versterker hebt gekocht, hoe en waar is deze nu aangesloten? Zeker als je zegt dat je al maanden in andere huizen en hotels bivakkeert dan had je net zo goed een knappe mesh set kunnen aanschaffen om overal dekkend wifi te krijgen, dat kost minder dan een paar hotel overnachtingen.

Dus beschrijf de situatie eens, wat gebruik je op welke manier (computer, op wifi of bedraad? Waar staat de modem, waar zit je zelf, is er na de overgang op odido iets veranderd)

Nou mooi niet, ik ben November 2023 verhuisd en ondanks ik trouwe klant ben geweest heb ik alsnog een nieuw contract gekregen omdat ik ben verhuisd naar een andere woning.

Even voor jou beleving: Ik heb pas een nieuwe modem gekregen toen ik 11 november 2023 verhuisd was van de ene woning naar de andere woning. 

Ik woon in een appartement, alleen het modem + aansluiting staat op de begane grond. Dit maakt dat de verbinding boven niet kan bereiken. Odido heeft me geadviseerd om een wifi versterker aan te schaffen, maar ondanks dat de versterker letterlijk boven het modem staat (wel in de living dus, recht boven het modem) had ik nog steeds haperende verbinding. 

Wifi versterker komt dus van Odido. En die is aangesloten met een UTP kabel van het modem naar de versterker. Alleen er is niet de juiste versterker opgestuurd die bij de modem matcht, dus werkt het nog steeds niet.

Alleen mijn oude modem is dus nog niet bij hun binnen (wel verstuurd, zien zij ook) en kan ik dus niet de juiste bestellen (en Odido ook niet). Ik wacht nu dus al 1,5 maand…

En nee, ik weet niet wat voor fantasieen jij krijgt Jaapje, maar ik ga om 17 uur weer weg bij de hotels en huizen en kost me hooguit 1 koffie. Het liefst zit ik gewoon lekker thuis met de kat op m'n schoot te werken.

Doe nou niet alsof ik een dom wijf ben, ik heb zelf bij IT gewerkt dus ik weet waar ik over praat….

 

Dank voor je verduidelijking, dat geeft een beetje aan wat er speelt en hoe het gelopen is. Overigens volg ik niet helemaal wat de sekse van iemand ermee te maken heeft daar heb ik immers niets over gezegd noch een beeld over gevormd, jammer en vrij seksistisch. Ik leer nu net pas wat je sekse is.
Natuurlijk zit je liever thuis, dat is ook de bedoeling. Dat je bij IT hebt gewerkt is mooi alleen volg ik dan even niet helemaal waarom je het probleem dan niet buiten odido oplost. Je bent in een nieuwe woning gaan wonen waarbij er een wat vreemde constructie is, dit lijkt niet echt een odido probleem en heeft daarvoor dus ook niet gewerkt 

Je het een kabel van de modem richting je appartement lopen en dat is top, is het niet een idee om gewoon langs de dichtsbijzijnde elektronicazaak te gaan en even een accesspoint op te halen en die bedraad aan te sluiten in je appartement? Ben je in één keer van het gezeur af en ben je zelf weer in control en hoef je ook niet op een provider te wachten.

Als ik het goed lees was je al t-mobile abonnee en is dat overgegaan op odido? In dat geval is er gewoon geen sprake van een proeftijd aangezien het abonnement wat je al had overgegaan is, je kunt natuurlijk wel na een jaar per maand opzeggen.

Even voor mij beleving (aangezien er nogal weinig feiten in het relaas staan): Heb je van odido een nieuwe modem gekregen toen de naamswijziging was? (dat was het namelijk, T-Mobile was de oude merknaam die verviel vanwege het vervallen van de licentie en Odido is de nieuwe naam, er is verder niets veranderd).

Als je een nieuwe modem hebt gehad zou het kunnen verklaren dat je wifi bereik opeens iets anders is dan je gewend was, als ik het goed begrijp gebruik je uitsluitend wifi?
Ik lees ook dat je een wifi versterker hebt gekocht, hoe en waar is deze nu aangesloten? Zeker als je zegt dat je al maanden in andere huizen en hotels bivakkeert dan had je net zo goed een knappe mesh set kunnen aanschaffen om overal dekkend wifi te krijgen, dat kost minder dan een paar hotel overnachtingen.

Dus beschrijf de situatie eens, wat gebruik je op welke manier (computer, op wifi of bedraad? Waar staat de modem, waar zit je zelf, is er na de overgang op odido iets veranderd)

Nou mooi niet, ik ben November 2023 verhuisd en ondanks ik trouwe klant ben geweest heb ik alsnog een nieuw contract gekregen omdat ik ben verhuisd naar een andere woning.

Even voor jou beleving: Ik heb pas een nieuwe modem gekregen toen ik 11 november 2023 verhuisd was van de ene woning naar de andere woning. 

Ik woon in een appartement, alleen het modem + aansluiting staat op de begane grond. Dit maakt dat de verbinding boven niet kan bereiken. Odido heeft me geadviseerd om een wifi versterker aan te schaffen, maar ondanks dat de versterker letterlijk boven het modem staat (wel in de living dus, recht boven het modem) had ik nog steeds haperende verbinding. 

Wifi versterker komt dus van Odido. En die is aangesloten met een UTP kabel van het modem naar de versterker. Alleen er is niet de juiste versterker opgestuurd die bij de modem matcht, dus werkt het nog steeds niet.

Alleen mijn oude modem is dus nog niet bij hun binnen (wel verstuurd, zien zij ook) en kan ik dus niet de juiste bestellen (en Odido ook niet). Ik wacht nu dus al 1,5 maand…

En nee, ik weet niet wat voor fantasieen jij krijgt Jaapje, maar ik ga om 17 uur weer weg bij de hotels en huizen en kost me hooguit 1 koffie. Het liefst zit ik gewoon lekker thuis met de kat op m'n schoot te werken.

Doe nou niet alsof ik een dom wijf ben, ik heb zelf bij IT gewerkt dus ik weet waar ik over praat….

 

Dank voor je verduidelijking, dat geeft een beetje aan wat er speelt en hoe het gelopen is. Overigens volg ik niet helemaal wat de sekse van iemand ermee te maken heeft daar heb ik immers niets over gezegd noch een beeld over gevormd, jammer en vrij seksistisch. Ik leer nu net pas wat je sekse is.
Natuurlijk zit je liever thuis, dat is ook de bedoeling. Dat je bij IT hebt gewerkt is mooi alleen volg ik dan even niet helemaal waarom je het probleem dan niet buiten odido oplost. Je bent in een nieuwe woning gaan wonen waarbij er een wat vreemde constructie is, dit lijkt niet echt een odido probleem en heeft daarvoor dus ook niet gewerkt 

Je het een kabel van de modem richting je appartement lopen en dat is top, is het niet een idee om gewoon langs de dichtsbijzijnde elektronicazaak te gaan en even een accesspoint op te halen en die bedraad aan te sluiten in je appartement? Ben je in één keer van het gezeur af en ben je zelf weer in control en hoef je ook niet op een provider te wachten.

Hi @Jaapje78 

Ik heb advies gevraagd aan Odido wat betreft deze case. Zij kwamen met de oplossing van de wifi versterker. Zij hebben de verkeerde opgestuurd. Deze matcht namelijk niet met het modem. Het probleem was vooral dat ik zo lang heb moeten wachten en dat ik het punt niet zelf kon bestellen.

Na veel belletjes is dit na 3 maanden dus (bijna) opgelost.

Wat betreft de access point: ik vind een access point vrij prijzig. Daarnaast is dit een extra netwerk en moet ik weer alles gaan veranderen. Als Odido dus een andere oplossing heeft (de wifi versterker) dan gaat daar mijn voorkeur naar uit. Daarbij kan ik ook niet zomaar iets veranderen hier, want dat laat de verhuurder niet toe. Dus ik kan ook de kabels niet netjes wegwerken. Mijn voorkeur heeft daarom ook een draadloze, en ik hoop dat de nieuwe wifi versterker dat lukt. Anders heb ik helaas toch een kabel door mijn woonkamer, so be it. Tot slot zit daar geen service bij als er iets mis is met dat ding en ik heb helaas geen tijd meer om dat allemaal uit te zoeken. Ik wil dus niet zelf in control zijn, want dat betekent dat ik het zelf kan lopen fixen als het niet werkt. Als bijvoorbeeld mijn auto stuk is ga ik liever naar een specialist automonteur omdat zij er gewoon meer verstand van hebben en sneller op kunnen lossen dan ik. Dit verwacht ik ook van Odido wat betreft internet service.

Daarbij had Odido ook kunnen zeggen dat dit geen Odido probleem is, en daar was ik ook gewoon content mee hoor. Dit werd bij gesprek 3 gezegd, alleen toen ben ik nog met andere oplossingen gekomen en toen zijn we er uiteindelijk achter gekomen dat de wifi versterker niet matcht met het modem. Wel een Odido probleem dus.

Dit probleem heeft ook meerdere ingangen. Het is niet persé alleen het internet waar ik problemen mee heb, maar ook de manier hoe er met deze case is omgegaan. Het heeft aardig lang geduurd voor zoiets simpels. Het had na belletje 4 al opgelost kunnen worden. Sterker nog, als de monteur het had getest boven kwamen we er al achter wat het probleem was en kon er sneller gehandeld worden.

Bij het moment van overstappen werd er pas actie ondernomen. De andere provider had namelijk wel een oplossing en kon mij dat ook aanbieden. Garantie van de monteur inbegrepen.

Daar werd ik natuurlijk hartstikke blij van op dat moment, maar helaas kan ik dus ook niet overstappen vanwege dat ik pas verhuisd ben en aan een nieuw contract zit gebonden. Heel gek, want ik heb afgelopen 2 verhuizingen (ik heb 3 jaar antikraak gewoond en nu een vaste woning) steeds mijn oude modem mee kunnen nemen en zat aan hetzelfde contract vast. Alleen sinds Odido werkt dat dus anders volgens mij en heb ik een andere modem gekregen.

Het is een opstapeling van. 

De juiste versterker is inmiddels opgestuurd, dus hopelijk gaat dat probleem het verhelpen. Zo niet, mag ik dus wel overstappen bij een provider die me wel de service biedt. Heel gedoe dit hoor… Kun je een boek over schrijven 🤣.

Bedankt voor het meedenken. Hopelijk geeft dit meer verdieping.

Als ik het goed lees was je al t-mobile abonnee en is dat overgegaan op odido? In dat geval is er gewoon geen sprake van een proeftijd aangezien het abonnement wat je al had overgegaan is, je kunt natuurlijk wel na een jaar per maand opzeggen.

Even voor mij beleving (aangezien er nogal weinig feiten in het relaas staan): Heb je van odido een nieuwe modem gekregen toen de naamswijziging was? (dat was het namelijk, T-Mobile was de oude merknaam die verviel vanwege het vervallen van de licentie en Odido is de nieuwe naam, er is verder niets veranderd).

Als je een nieuwe modem hebt gehad zou het kunnen verklaren dat je wifi bereik opeens iets anders is dan je gewend was, als ik het goed begrijp gebruik je uitsluitend wifi?
Ik lees ook dat je een wifi versterker hebt gekocht, hoe en waar is deze nu aangesloten? Zeker als je zegt dat je al maanden in andere huizen en hotels bivakkeert dan had je net zo goed een knappe mesh set kunnen aanschaffen om overal dekkend wifi te krijgen, dat kost minder dan een paar hotel overnachtingen.

Dus beschrijf de situatie eens, wat gebruik je op welke manier (computer, op wifi of bedraad? Waar staat de modem, waar zit je zelf, is er na de overgang op odido iets veranderd)

 

Ik vraag me toch ergens af, waar staat dat ze daar slaapt?

Persoonlijk vind ik haar verhaal zeer duidelijk. Odido is echt slecht sinds het Odido is. Wij zijn ook zeker 3 á 4 maanden bezig geweest om ons internet goed te krijgen... 6 monteurs verder en de laatste begreep niet waarom dit 6 monteurs nodig had... Omdat het een heel simpel dingetje was (weet niet meer precies wat, maar die monteur was verbijsterd dat er 6 monteurs voor nodig waren...)

Misschien mijn afwijking maar ik snap van jouw verhaal ook helemaal niets. 
In je tekst staat: “Ik vraag me toch ergens af, waar staat dat ze daar slaapt?”, dat staat nergens nee. Dat staat ook niet in mijn tekst. Het hele woord slaapt komt er niet voor, noch impliceer ik dat. Er staat ook nergens dat het een haar is dus dat vind ik ook een bijzondere conclusie.

Dus vertel eens.

@Jaapje78 Er staat in je tekst het volgende: “Zeker als je zegt dat je al maanden in andere huizen en hotels bivakkeert dan had je net zo goed een knappe mesh set kunnen aanschaffen om overal dekkend wifi te krijgen, dat kost minder dan een paar hotel overnachtingen.”

Hoe impliceer jij hotel overnachtingen? Ik denk dat ze dat bedoelde met “waar staat dat ze daar slaapt?”

@linobakker Ik vind het oprecht jammer om jouw ervaring te lezen, mijn excuses! Ik ben wel blij om te lezen dat je in ieder geval fijn contact hebt gehad met Tim. 

Ik vind het niet eerlijk dat je hier steeds zelf achteraan moet, daarom heb ik gelijk overlegd of het mogelijk is om al een monteur aan te sturen. Dit heb ik gelijk voor je in orde gemaakt, je ontvangt vandaag een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Ik adviseer je wel om te wachten met het inplannen van de afspraak tot je het wifipunt in huis hebt, deze is vandaag verzonden. 

Ik hoop dat ik op deze manier een deel van de frustratie heb weggenomen. Mocht er nog iets zijn, laat het mij dan weten. Ik kijk gelijk met je mee of ik je verder kan helpen! 

Yes!! Kijk daar hou ik van, actie in de taxi. Bedankt @Teresa van Odido !! Hier wordt ik zeker blij van. Ik ga hem pas inplannen wanneer ik het wifi punt binnen heb. 😊

Reputatie 1

Als ik het goed lees was je al t-mobile abonnee en is dat overgegaan op odido? In dat geval is er gewoon geen sprake van een proeftijd aangezien het abonnement wat je al had overgegaan is, je kunt natuurlijk wel na een jaar per maand opzeggen.

Even voor mij beleving (aangezien er nogal weinig feiten in het relaas staan): Heb je van odido een nieuwe modem gekregen toen de naamswijziging was? (dat was het namelijk, T-Mobile was de oude merknaam die verviel vanwege het vervallen van de licentie en Odido is de nieuwe naam, er is verder niets veranderd).

Als je een nieuwe modem hebt gehad zou het kunnen verklaren dat je wifi bereik opeens iets anders is dan je gewend was, als ik het goed begrijp gebruik je uitsluitend wifi?
Ik lees ook dat je een wifi versterker hebt gekocht, hoe en waar is deze nu aangesloten? Zeker als je zegt dat je al maanden in andere huizen en hotels bivakkeert dan had je net zo goed een knappe mesh set kunnen aanschaffen om overal dekkend wifi te krijgen, dat kost minder dan een paar hotel overnachtingen.

Dus beschrijf de situatie eens, wat gebruik je op welke manier (computer, op wifi of bedraad? Waar staat de modem, waar zit je zelf, is er na de overgang op odido iets veranderd)

 

Ik vraag me toch ergens af, waar staat dat ze daar slaapt?

Persoonlijk vind ik haar verhaal zeer duidelijk. Odido is echt slecht sinds het Odido is. Wij zijn ook zeker 3 á 4 maanden bezig geweest om ons internet goed te krijgen... 6 monteurs verder en de laatste begreep niet waarom dit 6 monteurs nodig had... Omdat het een heel simpel dingetje was (weet niet meer precies wat, maar die monteur was verbijsterd dat er 6 monteurs voor nodig waren...)

Misschien mijn afwijking maar ik snap van jouw verhaal ook helemaal niets. 
In je tekst staat: “Ik vraag me toch ergens af, waar staat dat ze daar slaapt?”, dat staat nergens nee. Dat staat ook niet in mijn tekst. Het hele woord slaapt komt er niet voor, noch impliceer ik dat. Er staat ook nergens dat het een haar is dus dat vind ik ook een bijzondere conclusie.

Dus vertel eens.

@Jaapje78 Er staat in je tekst het volgende: “Zeker als je zegt dat je al maanden in andere huizen en hotels bivakkeert dan had je net zo goed een knappe mesh set kunnen aanschaffen om overal dekkend wifi te krijgen, dat kost minder dan een paar hotel overnachtingen.”

Hoe impliceer jij hotel overnachtingen? Ik denk dat ze dat bedoelde met “waar staat dat ze daar slaapt?”

Dat bedoelde ik inderdaad. Want ja… over het algemeen slaap je wel met een overnachting… ;-) 

Dus @Jaapje78 … daar is dan mijn uitleg… En dat ze een haar is… dat heb ik gezien op trustpilot… 

Reageer