Sinds een aantal maanden heb ik last van het feit dat de internetverbinding steeds even wegvalt. Dit gebeurt zowel via wifi als bedraad internet. Ook maakt het niet uit of ik de wifi van het standaard Zyxel modem of een andere accesspoint gebruik.
De snelheid van internet zelf is prima. Via LAN rond de 95 Mbps up/down, ping vanochtend rond de 4ms (getest speedtest.net). Maar met name Citrix en MS-Teams/Webex geven veel problemen gedurende de dag. Per call word ik gemiddeld zo'n 4 a 6 keer bevroren, hetzelfde geldt voor Citrix. Even is de verbinding weg, krijg foutmelding en kort daarna werkt alles weer.
Ook als ik bv mijn modem een aantal uur achter elkaar ping, lijkt op die momenten de verbinding even weg te zijn. Heb al meerdere keren met T-Mobile gesproken, althans de keren dat de verbinding niet “vanwege drukte werd verbroken”, maar kom geen klap verder dan het herstarten van het modem en kabels en andere plek in huis proberen.
Ook in andere topics lees ik met name die oplossingen naast het uitschakelen van Mesh op de router. Hebben jullie nog andere inzichten/tips?