Verbinding niet stabiel

  • 7 November 2023
  • 23 reacties
  • 437 Bekeken

Vorige week overgegaan van KPN naar Odido glasvezel 1 Gbit. Er wordt geadverteerd met superstabiel glasvezel internet, echter de verbinding is bij ons alles behalve stabiel.

Met twee studerende kinderen, studerende vrouw en ikzelf een baan waar ik veel gebruik maak van teams, is een stabiele verbinding voor ons zeer belangrijk.

Voornamelijk in de avonduren en in het weekend ervaren wij een zeer onstabiele verbinding. Regelmatig duurt het laden van websites erg lang, worden ideal betalingen afgebroken en is er gewoonweg bijna niet normaal mee te werken.

Uitgebreide tests heb ik helaas nog niet kunnen doen, maar bijgaand een aantal test genomen met UTP rechtstreeks vanaf de Zyxel T-56 modem. Soms lukt een test zelfs niet.

 


.

23 reacties

 

Reputatie 7
Badge +5

Dank @Archspijkenisse, goed dat je dit doorgeeft! Ik wil dit heel graag voor je oppakken en uitzoeken want met zo'n studerende en werkende familie is dit erg belangrijk. Je verbinding ben ik meteen ingedoken, aan deze kant kan ik geen directe problemen vinden. Ik lees dat je speedtesten hebt gedaan met een UTP rechtstreeks op het modem, je merkt dit probleem dus zowel bekabeld als draadloos op, klopt dat? Het lijkt er ook op dat de uploadsnelheid soms dropt, is dit bekabeld of draadloos? Super als je mij dit kan laten weten, dan pakken wij het verder op!

Wij ervaren dit zowel met WiFi als bekabeld. 

De testen hierboven zijn bekabeld genomen met een laptop rechtstreeks vanaf de Zyxel modem en verder niets aan de modem gekoppeld. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Archspijkenisse 

Kan je de T56 eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, gaat het daarna beter?

Ik heb deze reeds al een keer gereset op deze manier. Ook heb ik van het KPN kastje FTU al een keer 30sec de stroom afgehaald, hierna weer stroom erop even gewacht tot alle lampjes groen branden en daarna weer stroom op de T56. Dit lijkt dan in het begin te werken maar dan hebben we erna toch weer problemen in de avond of in het weekend dat de verbinding erg instabiel wordt. 

Reputatie 7
Badge +15

@Archspijkenisse 

Internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen kan je ook nog proberen.

Dat heb ik ook reeds gedaan. 

Zojuist hadden we weer problemen met de verbinding en heb ik alles losgekoppeld van de Zyxel T56 en alleen de laptop via een UTP kabel erop aangesloten.

Een aantal tests gedaan met de ookla speedtest app in windows. Vlak voor de laatste test heb ik de stroom van de kpn FTU gehaald en van de Zyxel modem. Hierna ongeveer 1 minuut gewacht en de stroom weer op de FTU gezet.  Nadat alle lampjes groen waren heb ik pas de stroom weer op de Zyxel modem gezet en deze eerst goed op laten starten. Dan zie je dat de snelheid weer goed is. Helaas verliest de verbinding na verloop van tijd weer de stabiliteit.

 

Hieronder nog twee WiFi tests met mijn telefoon genomen.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Archspijkenisse, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je een eigen switch met Deco aangesloten hebt. Ik gok dat deze voor de verstoring zorgt. Ik zie namelijk geen rare dingen omhoog komen in mijn metingen. Je 2,4 GHz frequentie is ietwat overbelast maar niks zorgelijks. Ik raad je aan om de verbinding te testen zonder je eigen apparatuur aangesloten te hebben.  

Deze tests zijn gedaan met alles losgekoppeld (dus ook de deco) en alleen de laptop met UTP kabel op de Zyxel modem aangesloten. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een volledige speedtest kunnen aanleveren @Archspijkenisse? Dan kan ik het verder voor je onderzoeken!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Archspijkenisse, bedankt voor alle testen!

Ik heb besloten om een monteur voor je aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt. 

Monteur is zojuist geweest. Lijnmeting laten doen en die was goed. Zyxel modem T56 vervangen door een nieuwe en nu afwachten of het hiermee is opgelost. Kon verder niets vreemds vinden.

Graag willen wij dat per direct ons contract ontbonden wordt. Ik wil hier ook graag een bevestiging van hebben op emailadres archspijk@gmail.com

De verbinding is gewoonweg niet stabiel, wat voor de studies en het thuiswerken voor ons van groot belang zijn.

Gisteren en vandaag was het internet weer heel traag. Wegvallende verbinding, traag ladende websites, teams meetings die slecht zijn. 

 

Wij hebben hier ook last van, de grap is dat veel mensen hier last van hebben en elke keer hetzelfde riedeltje door de medewerkers wordt herhaald. Wij hebben naar aanleiding van contact met de klantenservice een verzoek ingediend tot het ontbinden van ons contract. Wij willen graag zo spoedig mogelijk gaan overstappen. Zie topic:

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Archspijkenisse, ik vind het jammer om te horen dat we het niet hebben kunnen oplossen. Ik kan het contract per direct voor je opzeggen. Zal ik dit voor je in gang zetten? 

Graag dit in gang zetten. De nieuwe provider zal dan de verbinding op mijn aagegeven datum overnemen.

Graag een bevestiging van ontbinding van het contract naar archspijk@gmail.com

KPN zal de verbinding 05-12 weer terug overnemen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik zag inderdaad dat je al een nieuwe aanvraag gedaan hebt bij een andere provider @Archspijkenisse. Hierdoor is dit automatisch doorgegeven aan ons systeem. Het contract zal kosteloos opgezegd worden op 11-12. Ik wens je heel veel succes bij je nieuwe provider!

Ondanks dat de verbinding bij ons helaas niet was waar we op gehoopt hadden, wil ik u toch in ieder geval bedanken voor uw hulp en de verdere afwikkeling.

Reputatie 1

Wat een puinzooi maakt Odido er toch van!

Krik prijs wat omhoog neem goede mensen in dienst met ballen. Zo veel storingen en onvrede, picobello bv isp.

 

 

 

Reageer