Hoi Allemaal,
Wij zijn sinds vorige week maandag klant bij t-mobile thuis. We hebben een 1000 Mbit verbinding met het Zyxel modem. Tot nu toe zijn we niet erg te spreken over de verbinding wat al bij de installatie door de monteur begon.
We hebben diverse problemen (gehad) en de meest storende en actueel is dat het spel Fortnite niet meer goed werkt sinds dat we de lijn van T-mobile hebben. Bij onze vorige provider KPN hadden we geen problemen met het spel of internet.
Tijdens het opstarten van Fortnite loopt hij vast tijdens de update check/inloggen. Wanneer we het spel afsluiten en opnieuw starten gaat hij vaak wel door. Maar wat ook regelmatig gebeurd is dat we tijdens het spelen de verbinding verliezen en uit het spel worden gegooid. Dit gebeurd zowel draadloos (Nintendo Switch) als bedraad op de PS4.
Snelheidstest wat ik met een medewerker van de klantenservice heb gedaan zijn prima. bedraad halen we de 1000 Mbit met 9 ms ping. Via Wifi halen we ruim 178 Mbit.
Wat we ook regelmatig krijgen is dat zowel een iPhone 8 Plus als en Samsung Galaxy A7 (2018) vaak wel een WifI verbinding hebben, maar geen toegang tot internet.
Al deze bovengenoemde problemen hadden we bij KPN niet. Alles werkte goed. Dus wij vragen ons af of er meer mensen zijn met deze problemen en wat we er aan kunnen doen. Morgen komt in ieder geval de WiFi monteur, maar omdat het probleem ook bij een bedaarde gigabitverbinding is, stellen we toch hier alvast een vraag.