Skip to main content

Verbinding dramatisch. ONT swap?

  • 17 December 2024
  • 7 reacties
  • 105 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi hoi..

Uhm.. ik ben sinds een dag klant van Odido Internet glasvezel en helaas is de verbinding dramatisch. 
Vanmiddag was deze prima, maar sinds de avonduren gaat het enkel achteruit. 
Het lijkt erop dat de eerste ping veel tijd nodig heeft, wat resulteert in continu uit online lobby’s gegooid worden of problemen met het opstarten van series/films. Zodra de verbinding er eenmaal is loopt het prima, maar dit is zeer slecht te vertrouwen.. 

Alle standaard tips heb ik uiteraard geprobeerd, maar kwam intussen op dit topic uit.. 

 

Hoe nu verder? Wat is voor mijn situatie de beste oplossing? Ik baal enorm dat ik nog geen dag klant ben en nu al problemen ervaar. Dit terwijl ik bij KPN altijd een betrouwbare en razendsnelle verbinding had, met WiFi snelheden van gemiddeld 800 mbit/s 

Uitgelichte reactie

20 december 2024

Super bedankt ​@MrJustin! Het lijkt erop dat je last hebt van een bekend probleem op het WBA netwerk in de avonduren. We zijn hier ontzettend druk mee bezig met KPN NetwerkNL om dit op te lossen. Wel kan de swap van een Genexis ONT naar een Nokia helpen. Ik heb je daarom op de lijst gezet om dit voor elkaar te krijgen. Zodra het zover is, informeren we je hierover. Ontzettend bedankt voor je geduld zover!

7 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12548 reacties
  • 18 december 2024

Hi ​@MrJustin, welkom op onze Community!

Gaat dit om de bekabelde verbinding of via wifi, of allebei? Dit kan inderdaad met de Genexis te maken hebben maar het kan ook wat anders zijn natuurlijk. Op welke apparaten ervaar je dit en op welke tijdstippen? 

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 december 2024

Hi! 
 

Voor zover getest op beide, zowel met als zonder WiFi Plus punt. 
 

Ik ervaar het op beide iPhones, een PS5 en mijn werklaptop. Dat zijn de apparaten die ik tot nu toe heb gebruikt. Rond 14:00 werkte het prima, vanaf een uur of 18:00 werd het slechter. Gelukkig heb ik KPN mobiel unlimited, maar helaas werkt zo’n hotspot ook niet helemaal lekker natuurlijk. Het gekke is vooral dat ik met KPN glasvezel echt helemaal nergens last van had.. 

 

thanks voor je reactie!


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2213 reacties
  • 20 december 2024
Uitgelichte reactie

Super bedankt ​@MrJustin! Het lijkt erop dat je last hebt van een bekend probleem op het WBA netwerk in de avonduren. We zijn hier ontzettend druk mee bezig met KPN NetwerkNL om dit op te lossen. Wel kan de swap van een Genexis ONT naar een Nokia helpen. Ik heb je daarom op de lijst gezet om dit voor elkaar te krijgen. Zodra het zover is, informeren we je hierover. Ontzettend bedankt voor je geduld zover!


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 december 2024

Hi! Thanks voor het snelle oppakken! Ik wacht het geduldig af. Fijne dagen alvast!! ​@Cheyenne van Odido 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2213 reacties
  • 20 december 2024

Natuurlijk, graag gedaan ​@MrJustin. Hetzelfde gewenst! 🎄


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 31 december 2024

@Cheyenne van Odido Zou u mij ook op de SWAP lijst kunnen zetten? Ik ervaar dezelfde problemen. 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Hansie078, dat had ik graag gedaan! Ik zie alleen dat jij niet op het WBA netwerk zit en geen Genexis ONT gebruikt. Dit specifieke issue gaat dus niet om jouw aansluiting. Als ik jouw verbinding bekijk zie ik dat het modem wel wat packetloss in de avond laat zien. Ik vermoed dat dit de oorzaak is. Ik heb meteen een ticket aangemaakt naar de backoffice. Zij gaan hiermee aan de slag. Hou er rekening mee dit even kan duren. We houden je op de hoogte!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen