Veel packet loss spikes, elke minuut heel consistent.

  • 18 April 2024
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Hallo, ik heb momenteel last van dat het internet niet goed werkt. Mijn internet valt bijna elke minuut even voor een seconde weg. Dit is heel vervelend wanneer ik in een teams meeting zit of aan het gamen ben. Ik heb al met de support gebeld maar die blijven mij maar vertellen dat er niks aan de hand is. Bijgevoegd zijn screenshots waarin te zien is dat de packet loss telkens heel consistent op vaststaande intervallen gebeuren. Dit gebeurt de hele dag door. 

 

Tommie van Odido 12 dagen geleden

Hoi @Marc Overbeek, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je eens voor mij een volledige pingtest willen uitvoeren? Ik ben benieuwd wat we daarop kunnen zien. Daarnaast ben ik benieuwd wat je aangelsoten hebt op poort 4, is dit een switch of router?

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres
Bekijk origineel

6 reacties

Heb dit probleem met ethernet, heb al een andere kabel geprobeerd, ook op andere computers geprobeerd maar zelfde probleem. Ook andere kabel van glazvezelkastje naar modem geprobeerd. Niks lijkt te helpen.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Marc Overbeek, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je eens voor mij een volledige pingtest willen uitvoeren? Ik ben benieuwd wat we daarop kunnen zien. Daarnaast ben ik benieuwd wat je aangelsoten hebt op poort 4, is dit een switch of router?

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Modem is EX5601-T1 van jullie. Probleem speelt de hele dag door. Ik weet niet op welke poort mn pc is aangesloten, hoe kan ik dat zien?

 

Ik heb een keer gelezen dat de ddos functionaliteit op je modem uitzetten kan helpen.

Ik heb een keer gelezen dat de ddos functionaliteit op je modem uitzetten kan helpen.

heb ik geprobeerd, heeft niet geholpen.

Het ziet er naar uit dat dit probleem na 5 maanden er nog steeds is. er is schijnbaar een firmware voor je zyxel router die dit probleem verhelpt (zelf niet getest), maar iemand van odido moet je dan op een een of andere lijst gooien om die firmware te pushen naar jou modem. @Tommie van Odido 

 

 

sterkte ermee, ik heb een eigen router gekocht en daarmee is dit probleem voor mij weg.

Reageer