Hi,
Sinds twee dagen zijn ook wij aangesloten op het Odido glas netwerk. Nu merk ik dat wij veel latency en packet loss ervaren richting het internet toe. Met name in Teams calls. Volgens mijn monitoring tool, die verschillende diensten op het internet monitored, zitten er flinke uitschieters tussen. Voorheen, toen wij nog Ziggo hadden, was deze verbinding wel stabiel. De enige aanpassing die gedaan is, is een wijziging van de ISP. Alle interne lan componenten zijn niet gewijzigd. De bovenste grafiek is de Ziggo lijn en de onderste na de omzetting naar Odido. Zie hieronder uitdraai van de tool.
Facebook:
Google.com:
Tweakers.net:
Amsix:
Als ik een ping start vanaf mijn eigen computer, dan zie ik hetzelfde gebeuren:
Zoals je kunt zien zitten er flinke uitschieters qua latency tussen en hebben we veel last van packet loss. Het maakt niet uit of alles bekabeld of via wifi is aangesloten. Reset van het modem en ONT heeft ook niet het gewenste resultaat gebracht. Kunnen jullie helpen het probleem op te lossen? Op deze manier kunnen wij niet thuiswerken.
Alvast bedankt.
Groeten,
Mitchel
Beste antwoord door tjoll
Bekijk origineel