Veel last van Lag/Packet loss en onstabiele verbinding vooral tijdens het gamen (shooters)
Beste T-Mobile, kunnen jullie misschien naar mijn verbinding kijken? ik heb tijdens het gamen vooral met shooters last van packet loss en dat de verbinding er zo 1 tot 5 seconden uit ligt.
We maken gebruik van het "Draytek Vigor 2132FVN” modem verder maak ik gewoon gebruik van de standaard instellingen geleverd vanuit T-Mobile (DNS,etc.)
Bladzijde 1 / 1
Hallo @famverkerk
Heb je een glasvezel of DSL verbinding en game je bekabeld of via WiFi? Het meest optimale is een kabel rechtstreeks naar de T-Mobile modem zonder iets er tussen.
Misschien kan een moderator zelfs de Draytek vervangen door een nieuwere modem, zou je ook eens een traceroute willen plaatsen?
Hoi @famverkerk, dit klinkt als het befaamde “deadlock”-issue waarbij de Draytek continu zorgt voor een kentering in de kwaliteit.
Ik zie een oud contract wanneer ik de gegevens in jouw profiel bekijken; kun je deze updaten met het nieuwe(re) klantnummer voor Thuis? Dan check ik per direct je verbinding. We gaan dit herstellen samen! Ik overweeg eigenlijk al direct een om swap naar de Zyxel + converter te doen straks, maar wil toch graag eerst de verbinding doormeten.
Hallo @famverkerk
Heb je een glasvezel of DSL verbinding en game je bekabeld of via WiFi? Het meest optimale is een kabel rechtstreeks naar de T-Mobile modem zonder iets er tussen.
Misschien kan een moderator zelfs de Draytek vervangen door een nieuwere modem, zou je ook eens een traceroute willen plaatsen?
Ik maak gebruik van glasvezel van T-Mobile "100/100” en bekabeld met alleen een gigabit switch er tussen.
Hier een tracert naar tweakers.net
Hoi @famverkerk, dit klinkt als het befaamde “deadlock”-issue waarbij de Draytek continu zorgt voor een kentering in de kwaliteit.
Ik zie een oud contract wanneer ik de gegevens in jouw profiel bekijken; kun je deze updaten met het nieuwe(re) klantnummer voor Thuis? Dan check ik per direct je verbinding. We gaan dit herstellen samen! Ik overweeg eigenlijk al direct een om swap naar de Zyxel + converter te doen straks, maar wil toch graag eerst de verbinding doormeten.
Ik heb het klantnummer ge-update bedankt!
@famverkerk Gekke vraag wellicht, maar ik zie in je klantprofiel dat jullie een Zyxel T50 hebben; heb je er bewust voor gekozen om de Draytek aangesloten te hebben of is dit een fout in de lijnmeting?
@famverkerk Gekke vraag wellicht, maar ik zie in je klantprofiel dat jullie een Zyxel T50 hebben; heb je er bewust voor gekozen om de Draytek aangesloten te hebben of is dit een fout in de lijnmeting?
Ja we hadden bewust voor de Draytek gekozen omdat de Zyxel geen nummerherkenning had in ieder geval toen der tijd.
@famverkerk Aah check! Top, dan wil ik je vragen om een afspraak in te plannen met Guidion om de Zyxel + Media Converter te laten installeren op het FTU (glasvezelaansluitpunt). Ik stuur je straks een afspraaktool toe per sms en e-mail zodat je een datum kunt inplannen. Wegens de fragiliteit van Glasvezel en haar apparatuur, is installatie door een gecertificeerd monteur verplicht.
Zodra de installatie afgerond is, mag je de Draytek naar een milieustraat brengen; deze is aan het eind van zijn Latijn aan het geraken en hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.
@famverkerk Aah check! Top, dan wil ik je vragen om een afspraak in te plannen met Guidion om de Zyxel + Media Converter te laten installeren op het FTU (glasvezelaansluitpunt). Ik stuur je straks een afspraaktool toe per sms en e-mail zodat je een datum kunt inplannen. Wegens de fragiliteit van Glasvezel en haar apparatuur, is installatie door een gecertificeerd monteur verplicht.
Zodra de installatie afgerond is, mag je de Draytek naar een milieustraat brengen; deze is aan het eind van zijn Latijn aan het geraken en hoeven we niet langer geretourneerd te hebben.
Top ziet de verbinding er voor de rest wel goed uit? eigenlijk nooit last gehad met het Draytek modem (op wat slechte wifi na).
En biedt de Zyxel ondertussen wel nummerherkenning?
@famverkerk Ik zie veel uitval op de IP-lease, dat komt doordat de Draytek af en toe niet het juiste IP gepusht krijgt vanuit de DHCP-server. Het MAC-adres “praat” zogezegd niet meer met de DHCP en vraagt vaak om een vernieuwing. Maar verder dan dat geen problemen hoor! Het nummerweergave/nummerherkenning-issue op de T50 is ongeveer anderhalf jaar geleden verholpen dus dat zou geen enkel probleem meer moeten zijn en zowel: dan hebben we een handige truc die dit direct herstelt!
@famverkerk Ik zie veel uitval op de IP-lease, dat komt doordat de Draytek af en toe niet het juiste IP gepusht krijgt vanuit de DHCP-server. Het MAC-adres “praat” zogezegd niet meer met de DHCP en vraagt vaak om een vernieuwing. Maar verder dan dat geen problemen hoor! Het nummerweergave/nummerherkenning-issue op de T50 is ongeveer anderhalf jaar geleden verholpen dus dat zou geen enkel probleem meer moeten zijn en zowel: dan hebben we een handige truc die dit direct herstelt!
Top!
@famverkerk
Als je de Zyxel aansluit en nummerherkenning doet het nog niet doe dan even het volgende :
Browse naar 192.168.1.1 en log in met admin en het wachtwoord achter de modem (Login Password) ga naar het menu > VoIP > telefoon > regio en verander beller-id signaaltype naar DTMF of FSK, toepassen (even kijken welke voor je werkt).
Hoppa en dat was het trucje al meteen, lekker proactief @Waqqas!
@famverkerk
Als je de Zyxel aansluit en nummerherkenning doet het nog niet doe dan even het volgende :
Browse naar 192.168.1.1 en log in met admin en het wachtwoord achter de modem (Login Password) ga naar het menu > VoIP > telefoon > regio en verander beller-id signaaltype naar DTMF of FSK, toepassen (even kijken welke voor je werkt).
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.