Sinds 13 Maart is mijn download internet snelheid afgenomen van 48 Mbps naar 23 Mbps. Vorig jaar Juni is er iets soortgelijks gebeurd toen is het opgelost door een reset ofzo. Kunnen jullie dat nogmaals doen zodat ik weer normale snelheid heb?
Bladzijde 1 / 2
Hallo @vdsluser
Er is iets buitenshuis veranderd want je ontvangt nu 24,6 Mbps download. Is de modem verder rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA waar ook de KPN kabel op is aangesloten? Misschien dat je eens een foto kunt delen van de aansluiting? Een aftakking kan al zorgen voor problemen met de verbinding.
En geeft de postcodecheck ook nog steeds aan dat er 48 Mbps haalbaar is op jouw adres?
Hallo @vdsluser
Er is iets buitenshuis veranderd want je ontvangt nu 24,6 Mbps download. Is de modem verder rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA waar ook de KPN kabel op is aangesloten? Misschien dat je eens een foto kunt delen van de aansluiting? Een aftakking kan al zorgen voor problemen met de verbinding.
En geeft de postcodecheck ook nog steeds aan dat er 48 Mbps haalbaar is op jouw adres?
Dit gebeurd spontaan zonder enige wijziging aan mijn kant. Is ook iets wat ongeveer jaarlijk gebeurd en niet alleen bij T-Mobile. Ook bij mijn vorige aanbieder (Youfone) is begint 2022 hetzelfde gebeurd, ineens loopt de snelheid terug. Tot er iets wordt gereset, dan heb ik weer rond 50 Mbps.
Modem zit rechtstreeks in ISRA punt en postcode checken geeft nog steeds 38 Mbps. (mijn ervaring is wel dat dit uiteindelijk afneemt als mijn snelheid probleem niet snel opgelost wordt)
Bij Youfone exact hetzelfde begin 2022:
Dit heb ik ook 2 maal meegemaakt, weliswaar bij een andere provider. Ook toen was het resetten van de lijn / aansluiting op afstand de oplossing. Precies hetzelfde als jouw ervaring.
Hoi @vdsluser, leuk dat je deze grafiek mee kon posten, interessant om te zien hoe jouw verbinding zich verhoudt! Ik ben meteen in de geschiedenis van je dossier gedoken om na te gaan wat er de vorige keer allemaal is gebeurd. Zo te zien heeft een monteur van Guidion het de vorige keer opgelost door een fabrieks reset uit te voeren op het modem. Deze kan je ook zelf eenvoudig uitvoeren als je de volgende instructie volgt: Factory Reset modem (Fabrieksreset).
Ik hoor graag of het hiermee is gelukt, hoe dan ook weet ik dat dit voor je op te lossen is!
Hoi @vdsluser, leuk dat je deze grafiek mee kon posten, interessant om te zien hoe jouw verbinding zich verhoudt! Ik ben meteen in de geschiedenis van je dossier gedoken om na te gaan wat er de vorige keer allemaal is gebeurd. Zo te zien heeft een monteur van Guidion het de vorige keer opgelost door een fabrieks reset uit te voeren op het modem. Deze kan je ook zelf eenvoudig uitvoeren als je de volgende instructie volgt: Factory Reset modem (Fabrieksreset).
Ik hoor graag of het hiermee is gelukt, hoe dan ook weet ik dat dit voor je op te lossen is!
Die Guidion monteur heeft niet alleen een reset van het modem gedaan. Hij heeft ook staan bellen met iemand om iets anders te laten resetten (DSLAM?). Dat staat helaas niet op zijn werkbon. Voordat de Guidion monteur langskwam had ik sowieso zelf het modem ook al moeten resetten van de klantenservice anders kwam er geen monteur langs.
Ik heb zojuist het modem ook nog even ge-reset, maar nog steeds hetzelfde.
Zodra het juiste ge-reset is duurt het wel eerst een paar weken voordat de lijn op volle snelheid is. Vorige keer was dat ongeveer 4 weken, zie grafiek.
Hey @vdsluser, zou je een uitgebreidere test willen uitvoeren? Dan kan ik er wat dieper in op gaan!
Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.
Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?
Alvast bedankt!
Hey @vdsluser, zou je een uitgebreidere test willen uitvoeren? Dan kan ik er wat dieper in op gaan!
Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.
Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?
Alvast bedankt!
Geen probleem, testen kan altijd. Alle testen uitgevoerd, maar die speedtest resultaten zullen natuurlijk nooit sneller worden dan de VDSL link zelf.
Hi @vdsluser, bedankt voor de testen! Ik zie op mijn lijnmeting niks opmerkelijks. Ik heb daarom een monteur aangestuurd om toch even te checken. Je ontvangt hier bericht van om een afspraak in te plannen. Hopelijk kan hij de oorzaak achterhalen. Wil je mij op de hoogte houden van het proces?
Hi @vdsluser, bedankt voor de testen! Ik zie op mijn lijnmeting niks opmerkelijks. Ik heb daarom een monteur aangestuurd om toch even te checken. Je ontvangt hier bericht van om een afspraak in te plannen. Hopelijk kan hij de oorzaak achterhalen. Wil je mij op de hoogte houden van het proces?
Ik hou jullie op de hoogte. Afspraak gemaakt voor 11 April, dus nog wel even geduld.
@vdsluser Bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Veel succes met de afspraak straks en we horen graag van je. Voor nu een prachtig weekend toegewenst!
@vdsluser Bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Veel succes met de afspraak straks en we horen graag van je. Voor nu een prachtig weekend toegewenst!
@jason: dit klinkt naar een gebruiker die op de centrale (niet op de buitenring) zit waar de automatische lijntest (en even de naam vergeten) zich heeft verslikt. Kunnen jullie niet een reset van de lijn(kaart) doen: dat lost mogelijk de problemen op.
Korte update, sinds 3 April is de download snelheid nog verder afgenomen naar 16 Mbps.
Monteur is vandaag geweest, heeft 2 dingen gedaan:
“poort reset”, via KPN
lijn omgezet naar ander paar draden
Nadat monteur klaar wat zat ik weer direct op 40 Mbps. Mijn verwachting is dat ik over aantal weken weer op 50 Mbps zit.
Hi @vdsluser, bedankt voor de mooie update!
Ik zie inderdaad dat de monteur het euvel heeft verholpen. Ik wens je nog een prettige dag en een mooie verjaardag toe!
Paar dagen prima internet gehad, maar sinds 16 April is de snelheid weer flink afgenomen. Zit nu op 16 Mbps download. Inmiddels ook nog een ander modem geprobeerd, maar helpt helaas ook niet. Kunnen jullie KPN nog een keer zo’n poort reset laten doen?
Hi @vdsluser, goed dat je dit aankaart.
Ik wilde direct even kijken alleen krijg ik geen duidelijke informatie uit de lijnmeting. Wel zie ik dat je de DrayTek weer aangesloten hebt. De monteur had deze er tussen uitgehaald. Kan je de DrayTek er af halen en alleen de Zyxel aansluiten? Ervaar je het dan nog steeds?
Hi @vdsluser, goed dat je dit aankaart.
Ik wilde direct even kijken alleen krijg ik geen duidelijke informatie uit de lijnmeting. Wel zie ik dat je de DrayTek weer aangesloten hebt. De monteur had deze er tussen uitgehaald. Kan je de DrayTek er af halen en alleen de Zyxel aansluiten? Ervaar je het dan nog steeds?
Ik heb net de originele Zyxel van T-mobile aangesloten. Je moet nu weer een lijnmeting kunnen doen. Eerder vandaag zat er geen DrayTek maar een Zyxel VMG4005-B50A modem aangesloten. Dat modem kan namelijk wel in bridge modus.
De Monteur had de DrayTek verwijderd als 2e router na de originele Zyxel modem/router. Dit om een dubbele NAT translatie te voorkomen. Is eigenlijk een probleem veroorzaakt door het originele Zyxel modem omdat deze niet in bridge modus kan. Draytek router heeft ook een VDSL modem, maar met alle drie de modems synced de lijn op 16/10.
@vdsluser bedankt voor het aansluiten. Ik heb meteen een lijnmeting gedaan, echter zie ik hier geen opvallende dingen naar voren komen. Is de snelheid in orde als je alleen de T-50 aangesloten hebt?
@vdsluser bedankt voor het aansluiten. Ik heb meteen een lijnmeting gedaan, echter zie ik hier geen opvallende dingen naar voren komen. Is de snelheid in orde als je alleen de T-50 aangesloten hebt?
De T50 is nu aangesloten, de VDSL verbinding zelf van de T50 is slechts 16 Mbps. Het maakt dus weinig uit wat ik erachter zet, de VDSL verbinding is de bottleneck met 16 Mbps. Sinds vannacht is de upload snelheid nog iets langzamer geworden. Dit is huidige snelheid van de VDSL verbinding.
@vdsluser ik zie dat je op poort 1 een router hebt aangesloten. Als je deze niet hebt aangesloten is de verbinding dan wel zoals die horen moet?
@vdsluser ik zie dat je op poort 1 een router hebt aangesloten. Als je deze niet hebt aangesloten is de verbinding dan wel zoals die horen moet?
Ook zonder router in poort 1 krijg ik exact dezelfde lage snelheden. Opnieuw wat tests gedaan met bekabelde laptop.
Dankjewel @vdsluser! Ik heb de technische dienst opnieuw geïnformeerd. Hou er rekening mee dat het onderzoek een aantal werkdagen kan duren. Ik hou het persoonlijk in de gaten. Mochten er ontwikkelingen zijn, dan hoor je van ons!
Dankjewel @vdsluser! Ik heb de technische dienst opnieuw geïnformeerd. Hou er rekening mee dat het onderzoek een aantal werkdagen kan duren. Ik hou het persoonlijk in de gaten. Mochten er ontwikkelingen zijn, dan hoor je van ons!
OK, dan wacht ik het even af. Sinds zondag 23 April is het weer 20/10 Mbps geworden.
Dankjewel @vdsluser! Ik heb de technische dienst opnieuw geïnformeerd. Hou er rekening mee dat het onderzoek een aantal werkdagen kan duren. Ik hou het persoonlijk in de gaten. Mochten er ontwikkelingen zijn, dan hoor je van ons!
OK, dan wacht ik het even af. Sinds zondag 23 April is het weer 20/10 Mbps geworden.
Ik zie een uptime van net iets meer dan een dag. Heb je toen zelf het modem opnieuw opgestart?
Dankjewel @vdsluser! Ik heb de technische dienst opnieuw geïnformeerd. Hou er rekening mee dat het onderzoek een aantal werkdagen kan duren. Ik hou het persoonlijk in de gaten. Mochten er ontwikkelingen zijn, dan hoor je van ons!
OK, dan wacht ik het even af. Sinds zondag 23 April is het weer 20/10 Mbps geworden.
Ik zie een uptime van net iets meer dan een dag. Heb je toen zelf het modem opnieuw opgestart?
Ja. De wijzing van de snelheid is gebeurd op 23 April tussen 03:00 en 04:00.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.