Skip to main content
Beantwoord

vaste tijden traag

  • 30 May 2024
  • 10 reacties
  • 137 Bekeken

Ik heb glasvezel 1 Gb van Odido en sinds een maand is er op vaste tijden tussen 19:00 uur en 20:00 uur een inzinking van de verbinding.

Bij het laden van een internet pagina tot het kijken van een film (stream) kan ik rustig een bakkie zetten want het is dan niet vooruit te branden.

En ineens gaat alles weer als vanouds.

Bij downloaden haal ik zo goed als altijd de 980 Mb dus daar ben ik wel tevreden over.

Mijn computer alsmede de Nokia media box zijn bedraad en ik gebruik alleen mij tablet op WiFi 5Ghz

Heeft iemand een idee of oplossing voor dit probleem?

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Renso 

Kan je eens een laptop bekabeld op de router aansluiten en een pingtest via het opdrachtenprompt laten lopen met de command ping -n 1000 8.8.8.8 en dan het resultaat hier delen?

Doe dit op het moment dat het internet langzaam is.

Reputatie 4

Beste Waqqas

Bedankt voor je reactie maar ik heb geen laptop tot mijn beschikking.

Mijn PC is rechtstreeks op de router aangesloten.

Ik zal dus vanaf mij PC deze meting moeten verrichten.

Zodra ik die heb zet ik hem hier online.

 

M.vr.gr.

Renso

Reputatie 4

Hierbij de ping bij langzaam laden…

 

Reputatie 2

kunnen ze niks mee.

 

Ze willen het tijdstip van de storing weten.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Renso 

Zit je op het KPN netwerk met een Genexis of Nokia ONT? Dan heb je met dit probleem te maken:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

Reputatie 4

@Renso

Zit je op het KPN netwerk met een Genexis of Nokia ONT? Dan heb je met dit probleem te maken:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

Bedankt voor je reactie

 

Odido netwerk (KPN) Dit kastje in in de tijd van KPN al een keertje vervangen.

Het laden van pagina’s gaat te traag en voorheen was dit rond 18:00 - 19:00 uur maar tegenwoordig de hele dag eigenlijk door.

 

Reputatie 4

@Renso

Zit je op het KPN netwerk met een Genexis of Nokia ONT? Dan heb je met dit probleem te maken:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921

Bedankt voor je reactie

 

Odido netwerk (KPN) Dit kastje in in de tijd van KPN al een keertje vervangen.

Het laden van pagina’s gaat te traag en voorheen was dit rond 18:00 - 19:00 uur maar tegenwoordig de hele dag eigenlijk door.

 

PS ik heb het Zyxel T56 modem een fabrieksreset gegeven maar dat maakt niet uit.

Reputatie 7
Badge +15

@Renso 

Dit is de Genexis ONT dus dan heb je sws met het probleem in bovengenoemde topic te maken, laat daar ook een reactie achter met de gevraagde gegevens.

Reputatie 4

Bedankt voor je reactie en ik ga ff een blik werpen. 👍

Reputatie 7
Badge +16

We bundelen alle info en updates in het verzameltopic dat Waqqas hierboven gelinkt heeft. Ik plaats jouw 1 na laatste reactie erin zodat deze dicht kan voor het overzicht.

Dit topic gaat nu op slot.