Skip to main content

Hallo,

 

Sinds Vrijdag 15 Mei is mijn Thuis abonnement aangesloten en heeft het internet het prima gedaan.

Vanaf vandaag is de internetsnelheid plotseling enorm gedaald van ~950mbps naar ~5mbps.

Zelf heb ik alles al geprobeerd om dit op te lossen zoals, router uit/aan, router reset, kabels verwisseld, wifi getest, tv verbinding getest en de media converter gereset.

Helaas heeft geen van deze oplossingen geholpen en blijft mijn internet op het moment zeer laag.

Ook voor storingen gekeken maar niks lijkt erop dat er een storing is.

Ik heb glasvezel aansluiting en geen andere repeaters of versterkers.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen

Same here. Just started in the late afternoon or so. Also, high ping and occasional packet loss. It seems there's something going on between 1-4-201-31.ftth.glasoperator.nl and 10.10.80.149 (← t-mobile switch or whatever).

Tracing route to google.nl e172.217.19.195]
over a maximum of 30 hops:

 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  11.11.11.1
  2     1 ms    <1 ms    <1 ms  110.10.10.1]
  3     2 ms     2 ms     2 ms  1-4-201-31.ftth.glasoperator.nl -31.201.4.1]
  4    19 ms    22 ms    18 ms  10.10.80.149
  5     *        *        *     Request timed out.
  6    20 ms    20 ms     *     216.239.46.56
  7    19 ms    19 ms    18 ms  72.14.239.45
  8    19 ms    18 ms     *     ams16s31-in-f3.1e100.net .172.217.19.195]
  9    19 ms    19 ms    19 ms  ams16s31-in-f3.1e100.net .172.217.19.195]

 

 

Usually it's around 940 - 950Mbps up and down.


Speed is back to normal for me now.


Hi @Jeroen0654 en @divve,

 

It seems there was a short glitch in internetspeed wednesday evening. Luckily it didn't last long. If for some reason the downloadspeed drops again, could you please send a traceroute or MTR trace in this topic? That way we can trace the origin of the drop in speed. 

 

Thanks in advance!


Reageer