Hi, Ik heb thuis een t-mobile abbonment tv+internet.
De laatste tijd is het internet erg instabiel, hiervoor heb ik toen de servicedesk meerde malen gebeld.
Zij hebben mijn router geüpdate dit hebben zij meerder malen gedaan, ook hebben zij de router naar fabriek instellingen gezet en heb ik de spanning van de router/modem gehaald. Dit heeft allemaal niet gewerkt.
Nu heb ik zelf een scriptje gemaakt zodat ik zelf kon testen wat het probleem kon zijn.
Het scriptje was gewoon een simpel ping scriptje, wanneer ik een time-out krijg zet hij dit in een log bestand. Het script test 4 ip-adressen of dat deze te pingen zijn. Zo test hij de volgende IP-adressen: 1.1.1.1, 8.8.8.8, 192.168.1.1 en een IP-adres van een WiFi-Client.
Nu heeft het scriptje een dag gedraaid en ben ik er achter gekomen dat het niet met het lokale netwerk te maken heeft. De router (192.168.1.1) heeft geen enkel ping pakketje laten vallen en zo heeft mijn WiFi-client dat ook niet gedaan. Ik kreeg in het log bestand alleen maar de 1.1.1.1 en 8.8.8.8 te zien. In het log bestand was ook te zien dat er ‘s avonds wanneer iedereen slaapt het internet minder vaak uit valt.
Ik ben ik er dus achter gekomen dat het internet een stuk stabieler(niet optimaal) is wanneer de TV-ontvanger uit staat.
Wanneer je deze weer aan zet is de internet verbinding weer instabiel. De TV-ontvanger is direct bekabeld met de router, er zitten geen switches of andere dingen tussen. Het gaat oom een DSL verbinding.
Weet toevallig iemand hoe je dit kan oplossen?
mvg robin