Beantwoord

vast internet te traag

  • 2 November 2021
  • 15 reacties
  • 202 Bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag, ik merk dat al een tijdje mijn vaste internet  geen +/- 1000 Mb geeft maar 300 mb. Ik heb de router al gereset dat heeft niet geholpen . Test gedaan met kabel rechtstreeks op de router maar dat geeft het zelfde resultaat.+/- 300 mb. En ik betaal voor 1000 mb.

wat kan ik hier aan doen.

icon

Beste antwoord door pinkypink 8 November 2021, 12:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pinkypink 

Sluit een laptop met minimaal een CAT5E kabel aan rechtstreeks op de router en meet je snelheid met de Ookla speedtest app.

Doe de speedtest in veilige modus zodat ook factoren die de snelheid beïnvloeden worden geminimaliseerd.

Reputatie 4

Goedemiddag, ik merk dat al een tijdje mijn vaste internet  geen +/- 1000 Mb geeft maar 300 mb. Ik heb de router al gereset dat heeft niet geholpen . Test gedaan met kabel rechtstreeks op de router maar dat geeft het zelfde resultaat.+/- 300 mb. En ik betaal voor 1000 mb.

wat kan ik hier aan doen.

Klopt, helpt allemaal niets. T-Mobile doet er ook niets aan. Alleen de upload komt in de buurt van 1000mb.
T-Mobile is niet zo Unlimited als het iedereen probeert te laten geloven. Die 1000mb is gewoon nep!!
Denk dat niemand die haalt. Kost T-Mobile teveel. Harken liever zo geld binnen.

Klopt, helpt allemaal niets. T-Mobile doet er ook niets aan. Alleen de upload komt in de buurt van 1000mb.

 

Heb je al getest met de officiële speedtest-app die speedtest.net aanbied? Hiermee worden alleen alle noodzakelijke dingen gebruikt/geladen en reclame, tracking e.a. troep overgeslagen. Voordeel is dat de door hen aangeboden app ook direct stukken stabieler en overzichtelijker is.

De app kun je downloaden via deze link.

Als je dan even na het testen op enkele servers de resultaten hier even deelt, dan kan T-Mobile er zelf ook wat mee.

 

T-Mobile is niet zo Unlimited als het iedereen probeert te laten geloven. Die 1000mb is gewoon nep!!
Denk dat niemand die haalt. Kost T-Mobile teveel. Harken liever zo geld binnen.

Vergis je niet, snelheden zijn over het algemeen probleemloos te halen zoals mijn zojuist uitgevoerde speedtest laat zien; 

T-Mobile ( Dordrecht / ODF )

Ook voor jou zou het dus mogelijk moeten zijn om meer in de buurt van de 1000Mbit te komen.

Reputatie 4

Klopt, helpt allemaal niets. T-Mobile doet er ook niets aan. Alleen de upload komt in de buurt van 1000mb.

 

Heb je al getest met de officiële speedtest-app die speedtest.net aanbied? Hiermee worden alleen alle noodzakelijke dingen gebruikt/geladen en reclame, tracking e.a. troep overgeslagen. Voordeel is dat de door hen aangeboden app ook direct stukken stabieler en overzichtelijker is.

De app kun je downloaden via deze link.

Als je dan even na het testen op enkele servers de resultaten hier even deelt, dan kan T-Mobile er zelf ook wat mee.

 

T-Mobile is niet zo Unlimited als het iedereen probeert te laten geloven. Die 1000mb is gewoon nep!!
Denk dat niemand die haalt. Kost T-Mobile teveel. Harken liever zo geld binnen.

Vergis je niet, snelheden zijn over het algemeen probleemloos te halen zoals mijn zojuist uitgevoerde speedtest laat zien; 

T-Mobile ( Dordrecht / ODF )

Ook voor jou zou het dus mogelijk moeten zijn om meer in de buurt van de 1000Mbit te komen.

DIT ZIJN ZE DUS. LAAT T-Mobile ER MAAR WAT MEE DOEN DAN !! 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pinkypink 

Sluit een laptop met minimaal een CAT5E kabel aan rechtstreeks op de router en meet je snelheid met de Ookla speedtest app.

Doe de speedtest in veilige modus zodat ook factoren die de snelheid beïnvloeden worden geminimaliseerd.

@jvdh217 Probeer dit eens dus testen in veilige modus.

Reputatie 7

Hi @pinkypink, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt en fijn dat jij al te hulp bent geschoten! Ik heb jouw verbinding onder de loep genomen en deze ziet er verrassend genoeg perfect uit. Omdat dit haaks staat op wat jij ervaart, duik ik hier graag verder in. Als jij inderdaad een speedtest op de onderstaande manier met mij kan delen, dan kan ik verder voor je aan de slag. Kan je daarnaast ook laten weten of jij dit probleem op meerdere apparaten ervaart? 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers.
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Merci, topper! 🎉

Hi @jvdh217, thanks voor de screenshots! Ik heb jouw verbinding onder de loep genomen en deze ziet er (gelukkig) tip top uit. Ervaar jij dit probleem op meerdere apparaten? Ik zou heel graag aan je willen meegeven om de internetkabel om te wisselen met een andere die jij in huis hebt liggen. Vervolgens hoor ik graag of jij hiermee dezelfde resultaten behaalt. Als jij dit al hebt geprobeerd, zou je dan eens een ander LAN-poort op het modem willen proberen? Mogelijk zit de boosdoener in één van de poorten. Ik hoor het graag van je! 💪

Reputatie 2

Probleem is opgelost ik heb het glasvezelkastje  en de router losgekoppeld van de stroomvoorziening ongeveer een minuut gewacht, dan de stroom weer aan van het glasvezelkastje , en weer ongeveer een minuut gewacht en de stroom weer op de  router gezet  en de snelheid is nu beter. Alleen de upload blijft iets achter.

iedereen bedankt voor jullie reacties.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pinkypink 

Heb je tussen het FTU en Huawei ONT ook het juiste patchkabel zitten?

Aan de ONT kant een groene connector en aan de FTU kant kan het een blauwe of groene connector zijn, dat hangt af van welk type FTU je hebt.

Reputatie 2

het glasvezelkastje zit in de meterkast en de router (Zyxel T50 ) zit in de huiskamer, er loopt van de meterkast een kabel onder de vloer door naar een FTP contactdoos daar vandaan het rodensnoertje naar de router (Zyxel T50 ).

Reputatie 7
Badge +15

@pinkypink

Ik bedoel in de meterkast tussen het glasvezelaansluitpunt en witte Huawei kastje/converter.

Misschien kan je er eens een foto van bijvoegen.

Reputatie 2

er loopt van het glasvezelkastje een gelekabeltje met aan het eind een blauw stekkertje wat in een grijze converter zit.

Reputatie 7
Badge +15

@pinkypink 

Ah oke, dus een CTS kastje met 6 lampjes? Dan klopt het wel denk ik.

Reputatie 2

Hier het kasje

 

Reputatie 7
Badge +16

@pinkypink Mooi om te zien dat het stroomloos houden van modem en converter de gewenste snelheid gegeven heeft! Als je ooit nog eens een kentering in de snelheid meet, laat het ons weten. De Community denkt graag met je mee!

Reputatie 2

Oké bedankt.