Hi all!
In Call of Duty Warzone zit een vervelende bug, waarbij ik ongeveer de helft van de keren blijf hangen in het laadscherm, dat tussen het zoeken naar een game en het starten ervan inzit.
Je zou denken dat het een bug is in de game, wat het nog steeds is. Echter, na het opvolgen van alle adviezen die je als gebruiker kunt doen, ervaar ik, met vele anderen, de bug nog steeds.
De packet loss in game is ook erg hoog en schommelt tussen 20 - 80%. Tijdens reguliere games is dit 0%.
De bug is consistent op alle platformen (PC, Xbox en PS4, op die laatste speel ik zelf). De volgende zaken heb ik reeds gedaan:
- UPnP ingeschakeld (op de Huawei HG659)
- Game verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- Bedraad getest (diverse kabels), maar ook WiFi op 2.4 en 5.0 GHz
- De volgende ports geforward voor Call of Duty / Warzone / Playstation
- TCP: 40, 443, 1935, 3478-3480
- UDP: 3074, 3478-3479
- De Playstation een statisch IP-adres gegeven in de routerinstellingen
- IP van de PS4 in de DMZ gezet in de routerinstellingen
- Router opnieuw opgestart, van de stroom gehaald, factory reset
- Met bovenstaande settings geeft CoD aan dat mijn NAT-type Open is (ideaal, zou je zeggen)
Het punt is, niks van bovenstaande heeft iets uitgehaald. Lag is laag, internetsnelheid hoog (zowel bedraad als draadloos). Sommige mensen claimen trouwens dat zolang ze via hotspot van hun telefoon gamen, ze packet loss weer 0% is en ze gewoon in de game komen. Alleen is de lag dan natuurlijk enorm hoog.
Online lees ik vooral dat de issue ‘m zit bij de ‘ISP’, de provider dus. Nou wil ik niet zomaar met vingers gaan wijzen hoor, maar ik vroeg me af of jullie iets kunnen betekenen. Enkele comments die ik vaak tegenkom online, waarvan ik overigens echt niet wil claimen te begrijpen wat ze betekenen:
- “Het probleem zit ‘m in de ISP die een UDP-verbinding i.p.v. een TCP-verbinding gebruikt”
- Deze user heeft vervolgens via speedify een UDP-verbinding geforceerd, helaas PC-only
- Anderen gebruiken Exitlag op UDP te forceren, schijnt ook te helpen
- “Het probleem zit ‘m in network packets, die groter zijn dan 1400 MTU”
- De packet size is helaas niet te configureren in de routerinstellingen
Lang verhaal dus. En voor zover ik weet heb ik aan mijn kant alles gedaan. Het enige wat ik hoop is dat jullie hulp kunnen bieden met de twee laatstgenoemde items, aangezien dit consistent is met alle fixes die ik overal lees. Dus: iets met het forceren van UDP en iets met de network packet size…
Met vriendelijke groeten,
Matthijs