Skip to main content

Varierende uploadsnelheid, maar stabiele downloadsnelheid en haperent beeld op odido app

Geachte lezer,

Sinds dat wij over zijn op odido hebben wij last van haperent beeld op onze tv abonnement, Deze wordt aangestuurd door de odido app op een chromecast. kan gebeuren. Maar een aantal weken geleden was het zo erg dat het beeld soms wel een minuut stil blijft staan. Tevens deed ik inmiddels regelmatig een speedtest om te kijken of mijn down en upload snelheid wel gehaald wordt. Het bleek in eerste instantie dat zowel down al upload snelheid regelmatig te varieren. Dus Odido gebeld. uitgelegd en monteur zou langskomen. Inderdaad geweest en heeft modem uitgewisseld, bleek dat ik nog een oud modem had. Prima, maar het probleem bleef weer gebeld met Odido, td heeft er naar gekeken zagen veel packetloss hebben een aanpassing gemaakt. Sindsdien is download prima maar upload varieert nog steeds enorm, som nog geen 25% van wat ik had moeten hebben. dus weer gebeld. monteur zou na 5 uur langskomen, maar heeft smiddags al de patchkabel vervangen, terwijl demping helemaal in orde was. Nu weer een tijdje gemeten, maar upload is nog steeds zo slecht. Moet ik weer contact opnemen met Odido om weer het uit te leggen wat er aan de hand is. ik had graag monteur willen spreken zodat ik bepaalde dingen kon uitleggen. Ik heb het gevoelk nu dat ik van kastje naar muur wordt verwezen en mijn probleem nog steeds niet is opgelost. Heb nog steeds last van haperent beeld en mijn upload is nog steeds niet goed. HELP

Uitgelichte reactie

25 maart 2025

Hallo ​@Bernardokl 

Heb je last van een instabiele verbinding op alle apparaten in huis, bekabeld en via de WiFi? Kan je een een speedtest doen volgens de instructies hier en de gevraagde screenshots delen in dit topic.

Zorg voor een rechtstreekse verbinding bekabeld zonder switch oid en de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen kan je ook proberen.

25 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20591 reacties
  • 25 maart 2025

Hallo ​@Bernardokl 

Heb je last van een instabiele verbinding op alle apparaten in huis, bekabeld en via de WiFi? Kan je een een speedtest doen volgens de instructies hier en de gevraagde screenshots delen in dit topic.

Zorg voor een rechtstreekse verbinding bekabeld zonder switch oid en de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen kan je ook proberen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025

Wordt gemeten met een 2gig verbinding bekabeld van NAS naar modem.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20591 reacties
  • 25 maart 2025

@Bernardokl 

Je gebruikt de door Odido geleverde router? Gebruik de Ookla speedtest app zoals in de link staat en voer alle stappen uit zodat Odido dit verder kan onderzoeken.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 954 reacties
  • 25 maart 2025

@Bernardokl Een 2gig verbinding naar de NAS???

Bedoel je dat je een 2Gbps abonnement bij Odido hebt? Want dan zie ik wel een probleem. Je hebt dan apparatuur ertussen hangen die geen 2Gbps aan kan. En als je dan die lijn vol probeert te trekken (wat wel lukt omdat Odido > 1Gbps levert) dan gaat heel je netwerk haperen.

Dus wat is de snelheid van je abonnement en welke apparatuur heb je er allemaal aan en tussen hangen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025
rvk01 schreef:

@Bernardokl Een 2gig verbinding naar de NAS???

Bedoel je dat je een 2Gbps abonnement bij Odido hebt? Want dan zie ik wel een probleem. Je hebt dan apparatuur ertussen hangen die geen 2Gbps aan kan. En als je dan die lijn vol probeert te trekken (wat wel lukt omdat Odido > 1Gbps levert) dan gaat heel je netwerk haperen.

Dus wat is de snelheid van je abonnement en welke apparatuur heb je er allemaal aan en tussen hangen?

Neen ik heb een 1 Gig abonnement, met 1 op 1. ik meet vanaf mijn NAS met binded verbinding van 2 giog naar het modem. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Je gebruikt de door Odido geleverde router? Gebruik de Ookla speedtest app zoals in de link staat en voer alle stappen uit zodat Odido dit verder kan onderzoeken.

Wat is er mis met het plaatje wat ik gestuurd heb, dat is ook met een speedtest gemaakt. Weet dat demping van de lijn goed is. Daar ligt het ook niet aan. Ik meet verschillende upload snelheden om het uur gemeten. Dit betekent voor mij dat de upload behoorlijk aan het klapperen is ondanks dat demping van de lijn goed is

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 954 reacties
  • 25 maart 2025
Bernardokl schreef:
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Wat is er mis met het plaatje wat ik gestuurd heb, dat is ook met een speedtest gemaakt.

Dat is één meting vanaf één apparaat.

Wat is er mis mee om even een speedtest op een bekabelde PC of laptop te maken?

Ik vraag me overigens ook af of het binden van 2x 1Gbps kabels op de NAS uit kan maken met de snelheidstesten naar een 1Gbps internet lijntje. De download lijkt daar geen last van te hebben… maar of dat bij upload ook zo is… In ieder geval is even een speedtest op een normale bekabelde (1 kabel) PC de standaard methode om dit even uit te testen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025
rvk01 schreef:
Bernardokl schreef:
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Wat is er mis met het plaatje wat ik gestuurd heb, dat is ook met een speedtest gemaakt.

Dat is één meting vanaf één apparaat.

Wat is er mis mee om even een speedtest op een bekabelde PC of laptop te maken?

Ik vraag me overigens ook af of het binden van 2x 1Gbps kabels op de NAS uit kan maken met de snelheidstesten naar een 1Gbps internet lijntje. De download lijkt daar geen last van te hebben… maar of dat bij upload ook zo is… In ieder geval is even een speedtest op een normale bekabelde (1 kabel) PC de standaard methode om dit even uit te testen.

Iemand die ik ken heeft dezelfde configuratie en heeft daar geen last van. Dus mag je concluderen dat het binden van 2 aansluitingen geen invloed kan hebben op de upload.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 954 reacties
  • 25 maart 2025
Bernardokl schreef:

Iemand die ik ken heeft dezelfde configuratie en heeft daar geen last van. Dus mag je concluderen dat het binden van 2 aansluitingen geen invloed kan hebben op de upload.

Ja, dat mag je. En als je verder ook niets uit wilt proberen… dan weet ik het ook niet meer…

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20591 reacties
  • 25 maart 2025
Bernardokl schreef:
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Wat is er mis met het plaatje wat ik gestuurd heb, dat is ook met een speedtest gemaakt. Weet dat demping van de lijn goed is. Daar ligt het ook niet aan. Ik meet verschillende upload snelheden om het uur gemeten. Dit betekent voor mij dat de upload behoorlijk aan het klapperen is ondanks dat demping van de lijn goed is

@Bernardokl 

Voor Odido is dit niet voldoende, om een onderzoek te laten starten moet je de stappen uit de link uitvoeren.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025
Waqqas schreef:
Bernardokl schreef:
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

@Bernardokl 

Voor Odido is dit niet voldoende, om een onderzoek te laten starten moet je de stappen uit de link uitvoeren.

Ok ik zal een laptop rechtstreeks aansluiten en de speedtest van Ookla gebruiken om de gegevens te uploaden Zit nu nog op mijn werk. Maar wat ik al zei is dat als je het een keer test en het is wel goed, want dat komt ook voor, dan kan Odido niets doen, want de meting is dan goed.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 954 reacties
  • 25 maart 2025
Bernardokl schreef:

Maar wat ik al zei is dat als je het een keer test en het is wel goed, want dat komt ook voor, dan kan Odido niets doen, want de meting is dan goed.

Dan kun je de test ook meerdere keren (e.v. op verschillende momenten) herhalen.

Als je echter op ALLE momenten met een laptop wel goede snelheden haalt, dan begrijp jij natuurlijk ook dat het probleem niet bij de internet aansluiting ligt.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20591 reacties
  • 25 maart 2025

@Bernardokl 

Kan je ook eens een foto delen van het glasvezelaansluitpunt en de mediaconverter?

Moderators kunnen na het lezen van dit topic ook eea op afstand doen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Kan je ook eens een foto delen van het glasvezelaansluitpunt en de mediaconverter?

Zodra ik thuis ben zal ik een foto maken en toevoegen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025
Bernardokl schreef:
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Hierbij de foto’s

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025
Bernardokl schreef:
Bernardokl schreef:
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Hierbij de foto’s

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025
Bernardokl schreef:
Bernardokl schreef:
Bernardokl schreef:
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Hierbij de foto’s

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20591 reacties
  • 25 maart 2025

@Bernardokl 

Op de eerste foto zie je onder het Huawei kastje een kink bij de gele patchkabel, dat kan er voor zorgen dat het glasvezel signaal niet goed wordt doorgegeven.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 954 reacties
  • 25 maart 2025
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Op de eerste foto zie je onder het Huawei kastje een kink bij de gele patchkabel, dat kan er voor zorgen dat het glasvezel signaal niet goed wordt doorgegeven.

Waar bedoel je? In/net onder de connector? Ik zie niet echt een kink. Er hangt wel een hele utp kabel voor. 

De snelheidstest lijkt in eerste instantie goed. Ben benieuwd of dat zo blijft. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20591 reacties
  • 25 maart 2025

@rvk01 

Net onder de groene connector.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 26 maart 2025
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Ik zal vanavond kijken of ik de glaskabel anders kan doen zodat er geen “kink”in de glasvezelkabel zit. Tevens heeft bij de initiele installatie de glasvezel ook nog klem gezeten in de behuizing waardoor ze geen goede demping konden meten. Kan het niet zijn dat daardoor ook een breuk in de glasvezel kan zijn ontstaan.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 26 maart 2025
rvk01 schreef:
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Waar bedoel je? In/net onder de connector? Ik zie niet echt een kink. Er hangt wel een hele utp kabel voor. 

Dat is wat ik ook bedoel als je een keer meet dan is het goed, maar over het algemeen is het soms gewoon traag. dan haal ik nog net 300Mbps.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 26 maart 2025
Bernardokl schreef:
rvk01 schreef:
Waqqas schreef:

@Bernardokl 

Dat is wat ik ook bedoel als je een keer meet dan is het goed, maar over het algemeen is het soms gewoon traag. dan haal ik nog net 300Mbps.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen