Skip to main content

Goedenavond,

Vandaag is de monteur langs geweest en heeft de nieuwe 1 Gbit glasvezel verbinding aangesloten. Nu check ik mijn internet snelheid (Ookla en Tmobile speedtest) en mijn resultaten zijn nog steeds net als oude verbinding.

Download:80.3 Mbit/s

Upload:94.4 Mbit/s

Ik gebruik bekabeld internet, de monteur gaf aan dat ik een nieuwere modem moet krijgen om met wifi de nieuwe snelheid te halen echter bekabeld haal ik hem ook nog niet.

Heeft iemand tips, misschien doe ik iets fout..

Heb de modem al een keer uitgezet, 10 sec gewacht en weer aan.

Hallo @Hardy086 

Welke router heb je nu van T-Mobile? Zorg dat alles wat op de router is aangesloten geschikt is voor 1000 Mbps dus minimaal een CAT5E internetkabel en apparatuur die geschikt is voor deze snelheid.

Is de kabel tussen mediaconverter en router ook minimaal CAT5E? Misschien helpt het om de mediaconverter voor even van het stroom te halen.

De router is de standaard van T-Mobile (misschien oude standaard) Model HG659 van Huawei

Heb alle kabels nagelopen allemaal van Cat 5e

Kastje opnieuw opgestart en nieuwe speedtest uitgevoerd, nog steeds zelfde lage snelheid.

Heb op mijn T-Mobile thuis gekeken en er staat toch echt dat ik al het nieuwe abonnement gebruik.

@Hardy086 

De Huawei zou wel 1000 Mbps aan moeten kunnen bekabeld, zou je misschien eens in kunnen loggen op de web interface en de WAN status controleren of die op 1000 Mbps staat?.

Hi @Hardy086, ik zie dat je contact hebt gehad met onze klantenservice.

De order van het overzetten naar 1000 Mbit/s is vast komen te zitten in ons systeem. Daarom kunnen we op dit moment het modem niet omruilen. Onze technische dienst is hier mee bezig. Zodra dit is opgelost gaan we direct het modem omruilen!

Hij doet het!!

Vanmiddag T-Mobile gebeld die gaf inderdaad aan dat iets nog niet geactiveerd was, nu net speedtest gedaan en ipv 80Mbps naar de 950 Mbps

Thx voor alle hulp!!!

@Hardy086 Wat super om te horen dat het nu goed gaat en je gebruik kan maken van ons supersnelle glasvezel! 🚀 

Ik heb gelijk het nieuwe modem voor je aangevraagd, zodat we zeker weten dat je ook op de wifi de juiste snelheid gaat behalen. Het oude modem hoeven we niet terug en mag je houden. Zodra het nieuwe modem verstuurd is, krijg je een e-mail van ons met een track en trace code. Zo weet je precies wanneer hij bezorgd gaat worden. Mocht je in de toekomst onze hulp nodig hebben, laat het dan zeker weten. Wij helpen je met alle liefde verder! 😄

Reageer