Skip to main content

Hoi,

Ik heb momenteel een 100 MBPS verbinding.

Op Tweakers had ik gelezen dat Odido het netwerk automatisch opschaalt: 100 zou naar 140 gaan

Odido verhoogt internetsnelheid voor bestaande en nieuwe klanten - IT Pro - Nieuws - Tweakers

Op 12-07-2024 heb ik een mail daarover ontvangen.

Als ik inlog op mijn Odido dan zie ik dat het nog steeds op 100 MBPS staat, wanneer gaat de 140 MBPS in ?

Dat was een gerucht wat een enthousiaste redacteur van Tweakers op eigen titel heeft geschreven. Er is vanuit Odido verder geen informatie over verstrekt. Misschien komt dat nog maar nu is en blijft het 100/100.

Nou @eric jij hebt beetje pech dan kennelijk, want ik heb die e-mail ook gehad en zie op de Odido speedtest-pagina dat ik 140 Mb up en down ook netjes haal, ook al staat op mijn abonnement 100/100.

edit: dit was de e-mail:

Hallo
We zijn heel blij met jou en geven je graag het allerbeste. Daarom verhogen we de maximale internetsnelheid van je Internet voor thuis.
maximum internetsnelheid
Dit krijg je van ons.
Je maximum internetsnelheid gaat van 100 Mbit/s naar 140 Mbit/s. Daarmee kan je thuis nog sneller downloaden. Of moeiteloos op meerdere apparaten tegelijk internetten.

Kost je niks extra en hoef je niks voor te doen. Alleen maar ervaren. Fijn hè?
Alles voor je netwerk.

Veel plezier ermee,
Brian van Odido.  

Hier tot op heden geen mail en geen verhoging met een 100/100 abonnement.

Ik ook geen mail of verhoging. Blijkbaar is Odido dan niet zo blij met ons. 😁  ( 20 jaar klant via Versatel, Tele2, Tmobile, Odido).

Je kunt het beter omdraaien, er zijn enkele klanten die blijkbaar deze verhoging hebben gehad. Misschien wordt er getest o.i.d. want er is verder geen officiele communicatie op dit forum of de website. Een 140 mbit abonnement is niet te bestellen.. Ook een klant die aangeeft dat hij 140 Mbit ontvangt ziet in zijn My-Odido omgeving nog dat hij een 100/100 heeft.

Dus, rustig afwachten en als je echt meer snelheid nodig hebt kun je (tijdelijk) upgraden naar 400 en dan als 100 standaard 140 wordt weer terug gaan naar die snelheid.

Hi all, goed dat dit topic er is! Het klopt, we hebben de snelheid van sommige abonnement verhoogd. Fijn hé! 😁 Dit geldt voor alle Glasvezel (op ODF, Delta en KPN ODF) klanten met deze snelheden:

20 Mbit > 50 Mbit
50 Mbit > 100 Mbit
100 Mbit > 140 Mbit

Niet iedereen heeft hier communicatie over ontvangen, maar het is wel voor iedereen geldig! De prijslijsten, facturen en abonnementspagina's worden niet aangepast. Deze blijven dus staan op je normale snelheid. Zie je de verhoging nog niet, dan kan het zijn dat je er nog even op moet wachten. We zijn bezig dit voor iedereen toe te passen!

Hmmm, is dat een druk op de knop bij het hoofdkantoor of moet er iemand al die POP-huisjes langs om die verhoging door te voeren ? Ik wacht gespannen af. 😃

@Cabber 

Het is gewoon een afknijp grens dat is software matig.

Zie ook dit topic met diverse speedtests.

Hi all, goed dat dit topic er is! Het klopt, we hebben de snelheid van sommige abonnement verhoogd. Fijn hé! 😁 Dit geldt voor alle Glasvezel klanten met deze snelheden:

20 Mbit > 50 Mbit
50 Mbit > 100 Mbit
100 Mbit > 140 Mbit

Niet iedereen heeft hier communicatie over ontvangen, maar het is wel voor iedereen geldig! De prijslijsten, facturen en abonnementspagina's worden niet aangepast. Deze blijven dus staan op je normale snelheid. Zie je de verhoging nog niet, dan kan het zijn dat je er nog even op moet wachten. We zijn bezig dit voor iedereen toe te passen!

@Cheyenne van Odido dit geldt hopelijk ook voor Odido klanten met glasvezel via het kpn netwerk? Hier nog geen verhoging en geen mail 

Hallo @R84 

Heb je ook een 100 Mbps glasvezel abonnement? Voor jou geldt een verhoging van 100 naar 110 Mbps.

Van 100 naar 140 Mbps is enkel via ODF, Delta en KPN ODF.

Hallo @R84 

Heb je ook een 100 Mbps glasvezel abonnement? Voor jou geldt een verhoging van 100 naar 110 Mbps.

Van 100 naar 140 Mbps is enkel via ODF, Delta en KPN ODF.

@Waqqas dat klopt indd 100 mpbs abo. Jammer weer dit. Al jaren klant maar door Odido behandeld als 2e rangs klant met extra kosten per maand omdat kpn hier toevallig het glasvezel heeft aangelegd en nu dus ook lagere snelheid dan anderen. 

@R84 

Ik heb ook 100 Mbps WBA, had gehoopt op 140 Mbps maar het is dus 110 Mbps op KPN WBA en Glaspoort.

@R84

Ik heb ook 100 Mbps WBA, had gehoopt op 140 Mbps maar het is dus 110 Mbps op KPN WBA en Glaspoort.

@Waqqas dank voor je antwoord!

dan is @Cheyenne van Odido dus niet goed geïnformeerd met de tekst dat het voor alle glasvezel klanten geldt (100 naar 140)

Moderators zijn ook maar mensen he… 

Ik heb mijn bericht aangepast!

Reageer