Skip to main content

Vaak serviceverlies

  • 13 May 2024
  • 34 reacties
  • 373 Bekeken

Sinds we hier als klant zijn begonnen, hebben we wekelijks last van een totaal wegvallen van de internetdienst. Soms vaker.
Het probleem duurt elke keer ongeveer 10-20 minuten. Sinds zaterdag hebben we 3 van deze incidenten gehad.
Ik zou dit aan iemand willen vragen of zelfs willen klagen, maar ik vind de website van Odido opzettelijk verwarrend. Er is een chatbot of dit forum. De chatbot kon slechts vijf zinnen herhalen bij herhaling, dus post ik hier.
Ik ben in de regio Hussen. Kan iemand anders mij advies geven over welke actie ik kan ondernemen? Als een Odido-vertegenwoordiger dit leest, kunt u dan onderzoek doen?
Ik heb gehoord dat elektrische problemen de oorzaak kunnen zijn van enig serviceverlies. Volgens liander zijn er in mijn omgeving geen problemen bekend! 🤷‍♂️

PS - sorry voor mijn vreemd klinkende Nederlands, ik gebruik een vertaler!

34 reacties

@BasB_99 Om het command center te openen, hoef je geen gebruik te maken van het internet. Je kunt deze openen via het Windows menu. 

Je leest op deze website hoe je dit doet: Beheers de opdrachtprompt: Windows-handleiding voor beginners in 2022 - EaseUS

Dat begrijp ik alleen als het internet niet werkt valt er weinig te testen. Test geeft aan host is unreachable. Wifi doet het tevens weer niet trouwens, heeft dit te maken met de bandsteering/wifi schakeling?

Ik zie tevens ook niet in waarom ik een pingtest moet doen? Aangezien ik aangeef dat de ping omhoog schiet op sommige momenten van de dag wanneer er sprake is van Packet loss.

Hieronder kunt u via de link de Packetloss van vandaag aanschouwen.

 

https://we.tl/t-FRbUxPx3xU 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BasB_99, ik heb het filmpje bekeken maar via wat meet je dit precies? En is dit ook via een console gedaan? Ik heb ook meteen een lijnmeting gedaan, maar ik zie geen problemen terug op de wifi of in de binnenkomende verbinding. 

Wel kan je die foutmelding, die je eerder deelde, krijgen bij bepaalde websites door de WPA beveiliging. Standaard staat deze op WPA3-SAE /WPA2-PSK. Het kan zijn dat apparaten niet beide ondersteunen. Je kan dit dan aanpassen. Heb je ook met meerdere apparaten getest? En krijgen ze allemaal deze melding? Zo niet, dan kan het eventueel ook aan het betreffende apparaat liggen. 

Lukt het nog om de gevraagde pingtest van Teresa uit te voeren? Dan kunnen we hier dieper op induiken voor de packet loss en kijken waar het spaak loopt.

Hi @BasB_99, ik heb het filmpje bekeken maar via wat meet je dit precies? En is dit ook via een console gedaan? Ik heb ook meteen een lijnmeting gedaan, maar ik zie geen problemen terug op de wifi of in de binnenkomende verbinding. 

Wel kan je die foutmelding, die je eerder deelde, krijgen bij bepaalde websites door de WPA beveiliging. Standaard staat deze op WPA3-SAE /WPA2-PSK. Het kan zijn dat apparaten niet beide ondersteunen. Je kan dit dan aanpassen. Heb je ook met meerdere apparaten getest? En krijgen ze allemaal deze melding? Zo niet, dan kan het eventueel ook aan het betreffende apparaat liggen. 

Lukt het nog om de gevraagde pingtest van Teresa uit te voeren? Dan kunnen we hier dieper op induiken voor de packet loss en kijken waar het spaak loopt.

Het filmpje zoals vermeld op bovenstaande link laat de internet storing zien tijdens het spelen van een game op de Ps5. Zodra dit gebeurd valt het internet weg en kan de game niet gespeeld worden. Zelfde geval heeft zich vandaag weer plaatsgevonden.

Betreft de WPA beveiliging. Dit is op alle apparaten, desktop, laptop en mobiele telefoon. Dus zeker niet apparaat specifiek.

 Betreft de ping test zal ik vandaag nogmaals proberen uit te voeren.

 

 

Bovenstaand de resultaten van de ping test. Omdat jullie onhandige manier van een openbare community zijn persoonlijke gegevens gemarkeerd.

Ben benieuwd of jullie hier wat aan hebben! 

Reputatie 7
Badge +3

@BasB_99 Dank je wel voor de genomen moeite! Gelukkig ziet de ping test er goed uit! 

Ik denk dat er echt specifiek iets niet goed gaat in de verbinding met de Ps5 zelf. Wellicht dat je via hun support kanaal hulp kan krijgen? 

Mocht je dit probleem toch ook op andere apparaten merken? Laat het mij weten, zodat ik nogmaals met je mee kan kijken!

@BasB_99 Dank je wel voor de genomen moeite! Gelukkig ziet de ping test er goed uit! 

Ik denk dat er echt specifiek iets niet goed gaat in de verbinding met de Ps5 zelf. Wellicht dat je via hun support kanaal hulp kan krijgen? 

Mocht je dit probleem toch ook op andere apparaten merken? Laat het mij weten, zodat ik nogmaals met je mee kan kijken!

Dit probleem is zichtbaar via alle apparaten: Ps5, Desktop en laptop. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BasB_99, goed dat je hierop terugkomt! Ik heb het hele topic doorgelezen en er zijn nog een hoop vragen die bij mij spelen. Jouw internetlijn is op onze metingen heel stabiel en ook de pingtest die je hierboven post is erg goed (0.8% packetloss, gemiddelde ping van 7ms). Hierdoor zie ik een aantal vragen en mogelijkheden:

  • Ik las in een bericht van je dat je ook een bridge hebt aangesloten? Kan je deze er tijdelijk tussenuit halen? Het zou namelijk goed kunnen dat er een apparaat is dat stoort op jouw netwerk, en mijn eerste vermoeden zou dan uit gaan naar de bridge.
  • De internetproblemen ervaar je specifiek op de Playstation toch? Als in de desktop en de laptop geven foutmeldingen met ‘het vertrouwen van het netwerk', en de Playstation geeft doorlopende verbindingsproblemen? Graag raad ik je aan om de UPnP uit te zetten op het modem. Ga hiervoor naar http://192.168.1.1/. Klik vervolgens op het hamburgermenu rechtsboven en ga naar Netwerkinstellingen → Thuisnetwerken. Klik op UPnP en schakel beide schuifjes uit. 
    UPnP in het modem.
  • Kan je testen hoe je Playstation functioneert als alleen de Playstation is aangesloten? Zoals ik net schreef zou het goed kunnen dat er iets op het netwerk stoort, en hiermee kan je snel uitsluiten of dat het geval is.
  • Zou je een pingplotter bij kunnen houden terwijl je gamed? Zo zie je snel of de ping voor de hele verbinding omhoog schiet, of dat alleen je Playstation er last van heeft. Dit is natuurlijk minder relevant als je ook op je desktop en laptop een wegvallende verbinding ervaart, alleen kreeg ik de indruk dat je op je desktop en laptop alleen een probleem hebt met de beveiligingscertificaten.

Ik ben benieuwd, ik denk heel graag met je mee!

Kortom, 

1. Internet problemen niet alleen bij Ps5 maar ook bij desktop. Beide gevallen van opeens uitvallende internet tijdens het gamen. 

2. Wifi werkt nog steeds niet. Als het wel werkt dan certificaat problemen. 

3. Telkens weer geauwehoer met de community. Ik waardeer oprecht jullie inspanning maar kom op, we zijn onderhand een lange tijd bezig met het fixen. Kom met een oplossing of zorg dat ik van het abonnement af kom.

Dit kost me telkens weer best veel tijd en moeite. We hebben in dit huishouden gewoon 10+ (min Cat 5. Vaak Cat 6 of 7) Lan-kabelsdoor het huis, daarom hebben we ook het hoogste internet pakket met de beste modem afgesloten. 

Daarnaast dacht ik eens slim te zijn en even mijn wifinamen van de verschillenden punten te wijzigen naar 2.4G en 5G om de onderscheidende WiFi punten te kunnen zien.

Dom geweest want nu kan ik helemaal niet meer in m'n wifi 😬, zouden jullie willen kijken hoe dit nu gefixt kan worden? Alvast bedankt. 

Ps. Ik zie dat deze post wel geplaatst is maar voorgaand bericht niet, klopt dit? 

 

Reputatie 7
Badge +3

@BasB_99 Dank je wel voor jouw duidelijke terugkoppeling! 

Als ik het goed begrijp ervaar je deze problemen dus tijdens het gamen op de ps5 en desktop. Echter gebeurd dit niet als je het internet voor andere doeleinden gebruikt, toch? 

Ik ben direct het systeem ingedoken om de 2.4Ghz/5Ghz instellingen voor je aan te passen, maar ik zie dat deze goed staan. Ik kan alleen niet van afstand toegang geven tot het modem. Ik adviseer je hiervoor om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen. 

Hoe graag ik je ook wil helpen, weet ik op dit moment niet goed hoe. Alle testen die we hebben doorlopen zien er goed uit, evenals onze metingen. 

Reageer