Beantwoord

UPnP inschakelen en poorten doorschakelen Zyxel VMG8825-T50

  • 12 October 2020
  • 7 reacties
  • 2876 Bekeken

Graag wil ik de TCP-poort 5223 en de UDP-poorten 5223, 3478-3479 en 3658 doorschakelen en UPnP inschakelen om de speelervaring van Black Ops II op de PS3 te verbeteren. Beide lijken volgens de instellingen te lukken, maar in de praktijk is mijn soort NAT nog steeds gematigd en UPnP niet beschikbaar.

 

Bij voorbaat dank voor de hulp.

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 20 October 2020, 12:31

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ElroyNL 

Klopt het dat je DSL hebt?

Wanneer UPNP is ingeschakeld dan hoef je niet nog eens apart de benodigde poorten open te zetten omdat de UPNP functie de benodigde poorten bij een game automatisch open zet.

Game je met een bekabelde verbinding?

Hallo @ElroyNL 

Klopt het dat je DSL hebt?

Wanneer UPNP is ingeschakeld dan hoef je niet nog eens apart de benodigde poorten open te zetten omdat de UPNP functie de benodigde poorten bij een game automatisch open zet.

Game je met een bekabelde verbinding?

Ik krijg internet via de telefoonlijn en ik speel bedraad. Zelfs als ik de doorgeschakelde poorten verwijder en op UPnP vertrouw, dat standaard is ingeschakeld, dan geeft het spelsysteem aan dat UPnP niet beschikbaar is.

Reputatie 7
Badge +15

@ElroyNL 

Probeer dit eens :

 

@ElroyNL

Probeer dit eens :

 

Ik heb de stappen gevolgd en ik kreeg het volgende:

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @ElroyNL, onze topper @Waqqas heeft je al een eind op weg geholpen, maar ik spring ook te hulp.

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan uit voorzorg en zie dat je momenteel een Huawei modem aangesloten hebt. Bovenin je reactie zie ik echter dat je ingelogd bent op de Zyxel (T-50), wellicht gaat daar één en ander mis qua UPnP. Heb je beide modems thuis? Want de Zyxel configureren terwijl je de Huawei aangesloten hebt, zal niet werken. Ik vraag me af hoe je deze hebt aangesloten. Kun je me het MAC-adres en serienummer van de Zyxel alsjeblieft toesturen? Dan check ik wat er misgaat en of deze wel goed gekoppeld is onze systemen. We komen er samen uit, dat weet ik zeker!

Goedemiddag @ElroyNL, onze topper @Waqqas heeft je al een eind op weg geholpen, maar ik spring ook te hulp.

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan uit voorzorg en zie dat je momenteel een Huawei modem aangesloten hebt. Bovenin je reactie zie ik echter dat je ingelogd bent op de Zyxel (T-50), wellicht gaat daar één en ander mis qua UPnP. Heb je beide modems thuis? Want de Zyxel configureren terwijl je de Huawei aangesloten hebt, zal niet werken. Ik vraag me af hoe je deze hebt aangesloten. Kun je me het MAC-adres en serienummer van de Zyxel alsjeblieft toesturen? Dan check ik wat er misgaat en of deze wel goed gekoppeld is onze systemen. We komen er samen uit, dat weet ik zeker!

Dat klopt dus niet. Onlangs heeft ‘n monteur de Huawei met ‘n Zyxel omgewisseld.

Reputatie 7

Hi @ElroyNL, ik weet uit ervaring dat de Playstation soms erg moeilijk kan doen wat  betreft de NAT settings. Waar ik wel even benieuwd naar ben, ervaar je ook concrete problemen? NAT type 2 zou namelijk prima moeten zijn en hiermee zou je geen problemen moeten ervaren met bijvoorbeeld het maken/joinen van party's etc, helemaal wanneer je de juiste poorten op hebt zoals bij jou het geval lijkt te zijn. UPnP heeft in dat geval niet heel veel toegevoegde waarde (wel voor poorten/apparaten die je niet handmatig hebt geconfigureerd).

Reageer