Skip to main content
Beantwoord

Uploadsnelheid van Glaszvezel heel traag - internet onbruikbaar

  • 22 June 2024
  • 9 reacties
  • 112 Bekeken

Hallo,
Een tijd geleden (ik denk nu iets meer dan een maand) glasvezel van Odido aangesloten. Prima gewerkt voor een hele tijd maar de laatste week is het echt ellende geweest. Om de 30 minuten knalt het internet eruit en duurt het laden van simpele dingen extreem lang of werkt gewoon helemaal niet. Als je dan een speedtest doet zie je dit soort dingen: 

(Zelfs het uploaden van dit plaatje heeft die moeite mee….)

Enig idee wat dit kan veroorzaken, dit is op de PC aangesloten met een kabel. Zowel gamen, thuiswerken als gewoon simpele andere dingen op de PC doen is echt niet te doen sinds een week.

Er is verder niks verandert in de aansluiting. Ik heb al van alles geprobeerd om dit te verhelpen maar niks werkt. Mijn ouders hebben internet van Ziggo in hetzelfde huis en dat werkt verder perfect. De wifi van de ziggo router die aan de andere kant van het huis staat doet het beter dan de wifi die uit de modem die letterlijk op 1 meter afstand in mijn huiskamer staat…. Zowel wifi als kabel is echt een en al ellende.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Noah27 

Helpt het om de router te voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld of de internetkabel tussen ONT en router vervangen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Noah27, handig dat je ook een screenshot van een speedtest kon toevoegen, ik zie je graag snel weer ongeremd genieten van het Internet! Helpt de goede tip van Waqqas om je snelheid weer op orde te krijgen? Zo niet, ik neem graag een flinke duik in je verbinding, alleen heb je jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan je Community account. Wil je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.

Hoe dan ook is dit absoluut voor je op te lossen! 😃

Hallo @Noah27 

Helpt het om de router te voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld of de internetkabel tussen ONT en router vervangen?

Ik zal de reset wel eens proberen, dat had ik inderdaad nog niet gedaan. Internet kabel vervangen is niet echt een optie, er ligt een kabel van een meter of 30 door het huis en de muren heen hiervoor, iets teveel moeite. Bovendien lijkt het me niet mogelijk dat het hieraan ligt, kabel ligt er echt pas sinds dat ik odido heb dus ik nog zo nieuw als maar kan. 

Reputatie 7
Badge +15

@Noah27 

Je zou het eens kunnen proberen door de router even met een korte kabel bij de ONT aan te sluiten als een fabrieksreset niet helpt.

Hoi @Noah27, handig dat je ook een screenshot van een speedtest kon toevoegen, ik zie je graag snel weer ongeremd genieten van het Internet! Helpt de goede tip van Waqqas om je snelheid weer op orde te krijgen? Zo niet, ik neem graag een flinke duik in je verbinding, alleen heb je jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan je Community account. Wil je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.

Hoe dan ook is dit absoluut voor je op te lossen! 😃

Ik heb inderdaad een reset al geprobeerd en dit helpt niet echt. Ik heb inmiddels het klantnummer toegevoegd dus als je zou willen kijken, graag.

Reputatie 1
Badge +2

heb je wel je computer op de Lan 1 aangesloten met een CAT 7 kabel (dit voor beste resultaat)

Zorg ook dat je tijdens de speedtest , alleen die computer aan het modem hebt hangen die de test uitvoerd.
Maar effe een andere rare vraag , kun je ook een screenshot plaatsen van een wifi speedtest..?

Hoi @Noah27, handig dat je ook een screenshot van een speedtest kon toevoegen, ik zie je graag snel weer ongeremd genieten van het Internet! Helpt de goede tip van Waqqas om je snelheid weer op orde te krijgen? Zo niet, ik neem graag een flinke duik in je verbinding, alleen heb je jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan je Community account. Wil je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.

Hoe dan ook is dit absoluut voor je op te lossen! 😃

Heb inmiddels alles geprobeerd dat hier gezegd werd. Maar niks helpt, de fabrieksreset leek te helpen maar na een paar dagen weer hetzelfde gezeik. Het is net alsof het internet echt heel langzaam wordt voor een paar minuten af en toe (kan elke 10 minuten maar ook hele dagen niet). Maar het is in die periode echt onbruikbaar (moeite met internet browser openen uberhaupt). Zou je kunnen kijken want dit kan echt niet verder zo.

heb je wel je computer op de Lan 1 aangesloten met een CAT 7 kabel (dit voor beste resultaat)

Zorg ook dat je tijdens de speedtest , alleen die computer aan het modem hebt hangen die de test uitvoerd.
Maar effe een andere rare vraag , kun je ook een screenshot plaatsen van een wifi speedtest..?

Ik weet niet meer uit mn hoofd welke kabel ik heb (wel goed genoeg voor de snelheid want uitgebreid onderzoek naar gedaan toen). Ook is mijn snelheid niet het probleem, een groot deel van de tijd doet het internet het ok. MAar als het niet werkt dan is het echt compleet onbruikbaar en die screenshot van die speedtest is dus in zo'n periode (het lijkt dan dus aan de uploadsnelheid te liggen).

Hetzelfde voor wifi speedtest, snelheid een stuk lager maar werkt verder ok…. als het werkt.
 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Noah27, allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik heb meteen je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je op een WBA aansluiting zit met een specifieke ONT waarbij deze issues voorbij komen. Dit is bij ons bekend en onze technische dienst werkt met man en macht om dit zo snel mogelijk op te lossen! In dit topic houden we je graag op de hoogte: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community en verzamelen we graag voorbeelden. Je vindt hierin ook wat je precies hiervoor kunt aanleveren. Heel erg bedankt voor je moeite en geduld! Groetjes, Ishana

Reageer