Dit topic is vervolg op mijn reactie in een ander topic.
Dit omdat dat probleem inmiddels al verholpen is voor de auteur en graag een centrale plek wil voor mijn
Wat is het probleem?
Ik heb last van heel traag of niet werkend internet/tv op alle devices bekabeld of wifi. De oorzaak hiervan is dat mijn uploadsnelheid minder dan 0.2MB/s is. De downloadsnelheid is echter wel normaal. Dingen zoals videocalling en normaal browsen is onmogelijk, wat voor een thuiswerk situatie erg belangrijk is en ik nu ben toegewezen op het verbruik van mijn 4G databundel via mobiel hotspot.
Wanneer is het probleem begonnen?
Op 10/08/2023 heb ik nog normaal kunnen thuiswerken. In de middag kreeg ik het gevoel dat bepaalde web applicaties heel traag waren. Daar heb ik niks achtergezocht omdat dit wel vaker voorkomt. De volgende ochtend kwam ik erachter dat ik mijn internet en tv niet meer naar behoren functioneerde.
Kwa tijd en datum loopt dit dus gelijk met de eerdere storing in Heerhugowaard.
Welke stappen heb je al ondernomen?
- Powerflip ONT en router (Zyxel T-54) op verschillende manieren
- Speedtest op 1 direct met router bekabelde laptop met router wifi disabled en geen andere device gekoppeld
- Andere kabels
- Router reset
- Nieuw device dat nog nooit in dit netwerk heeft gezeten
- Stappenplan van T-mobile helpdesk
- Afspraak gemaakt met monteur op aanraden helpdesk, deze nemen nog contact op om de afspraak binnen een week te plannen
- Abbonement van 100 naar 400 gezet
Niets hiervan heeft geholpen
Wat is je verwachting?
Na wat onderzoek in vergelijkbare topics is mijn verwachting dat de monteur hier ook niks aan kan doen omdat het niet binnenshuis is. Mijn aanname is dat tijdens de storing, kabelbreuk en reparatie daarvan nog iets is gebeurd waardoor de uploadsnelheid hier nihil is geworden. Dit omdat de tijdslijn gelijk loopt daarmee. Hoop dat hier naar gekeken zal worden.
Momenteel moeten we ons persoonlijke 4G databundel gebruiken voor internet, deze is niet onbeperkt en als dit nog langer gaat duren hopen we op tegemoetkoming op dit vlak.
Andere vergelijkbare klachten