Skip to main content

Vandaag is mijn glasvezel abonnement actief geworden en aangesloten door Guidion.
Nu blijkt dat de uploadsnelheid max. 500Mbit/s te halen. Aldus de monteur is dit een bekend probleem en moet er contact opgenomen worden met Odido. Er is ook een en ander terug te lezen in de community.

@Tommie van Odido ik zie dat jij al vaker met dit onderwerp bent bezig geweest.
Kun jij ook in mij geval zorgen voor het correct registreren van de ONT?

Hoi @Raimond1979, welkom op onze Community!

Dit lijkt inderdaad op hetzelfde verhaal als de andere klanten. Ik heb het ONT direct opnieuw voor je geregistreerd. Als je een Powerflip uitvoert moet je als het goed is direct verschil zien in je uploadsnelheid. Kan je mij een terugkoppeling hiervan geven? Alvast bedankt!

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hoi @Raimond1979, welkom op onze Community!

Dit lijkt inderdaad op hetzelfde verhaal als de andere klanten. Ik heb het ONT direct opnieuw voor je geregistreerd. Als je een Powerflip uitvoert moet je als het goed is direct verschil zien in je uploadsnelheid. Kan je mij een terugkoppeling hiervan geven? Alvast bedankt!

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Bedankt @Tommie van Odido. Het is nu inderdaad in orde.

Hoi,

Ik had vanaf dinsdag hetzelfde probleem. Ik heb al alles geprobeert wat kan, alleen dat werkt helaas niet. Ik zou het fijn vinden als jullie kunnen helpen daarmee. Alvast bedankt!

Hey @tsliao, welkom op onze Community!

Dit lijkt niet op hetzelfde issue, jij hebt namelijk een Media Converter. Deze kan ik niet opnieuw registreren. Ik heb een lijnmeting uitgevoerd, echter zie ik dat je een eigen modem aangesloten hebt. Zou je het Zyxel modem willen aansluiten en het Media Converter 30 seconden stroomloos kunnen maken en daarna weer opstarten? Kan je dan een bekabelde speedtest uitvoeren? Alvast bedankt! 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hoi Tommie,

Ik heb het allemaal weer onder controle, alles is gefixt. Heel erg bedankt!

Beste,

Ik heb sinds mijn overstap hetzelfde probleem. Ik heb een powerflip gedaan, maar lijkt weinig te helpen. Kan het bij mij ook zijn dat het mijn Huawei ONT nog geregistreerd moet worden?

Ik heb zelf momenteel mijn eigen modem aangesloten, maar ik heb het met de originele modem in de meterkast geprobeerd, dus ik weet dat het probleem waarschijnlijk bij de ONT ligt.

Alvast bedankt.

Beste,

Ik heb sinds mijn overstap hetzelfde probleem. Ik heb een powerflip gedaan, maar lijkt weinig te helpen. Kan het bij mij ook zijn dat het mijn Huawei ONT nog geregistreerd moet worden?

Ik heb zelf momenteel mijn eigen modem aangesloten, maar ik heb het met de originele modem in de meterkast geprobeerd, dus ik weet dat het probleem waarschijnlijk bij de ONT ligt.

Alvast bedankt.

Ik heb hem opnieuw aangemeld voor je. Kan je nog eens testen? 

Beste,

Alvast bedankt.

Ik heb hem opnieuw aangemeld voor je. Kan je nog eens testen? 

Yes dat werkt! Toppie :)

Reageer