Upload veel te traag

  • 20 April 2024
  • 18 reacties
  • 118 Bekeken

Beste mensen,

Laatste paar dagen is mijn upload veel te traag of helemaal op 0

Ik probeer al paar dagen op te lossen maar klantenservice van Odida kan mij ook niet helpen, omdat ze zelf ook niet weten wat er aan de hand is.

Ze blijven standard verhaal vertellen zoals start je modem opnieuw op of haal je model uit stroom en paar uur dan weer starten.

Ik heb alles geprobeerd maar werkt niet, heeft iemand anders zelfde probleem?

Modem ZEYXEL DX5401-B1

Teresa van Odido 10 dagen geleden

@Safranti_Ziya Dank je wel voor het sturen van de screenshots en de genomen moeite!

Mijn oprechte excuses dat de verbinding niet zo stabiel is als deze zou moeten zijn. Uiteraard help ik je graag verder om dit op te lossen, zodat je weer optimaal van onze diensten kunt genieten!

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om jouw verbinding onder de loep te nemen en er gaat inderdaad iets niet goed. Ik zie dat er al een monteursverzoek was ingediend, maar deze heb ik natuurlijk gelijk voor je doorgezet.

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om een afspraak in te plannen. Laat je het mij weten of ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? 

Ik ben altijd hier om verder te helpen! 💛 

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Safranti_Ziya, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! We ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

 

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

 

Beste Ishana

Momenteel heb ik helemaal geen internet

Duurt ongeveer 10 minuten tot ik weer verbinding krijgt

Als ik verbinding krijgt duurt 2 a 3 minuten dan valt alles weer weg.

Ik kan helaas geen speedtest uitvoeren omdat het heel traag loopt

Gisteren weer iemand van odido aan de lijn gehad hij probeert zsm een monteur te regelen 

Ik hoop dat ze wel doen

Want dit is geen service zo!!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Safranti_Ziya 

Heb je een glasvezelaansluiting icm een GPON verbinding?

Je kan de internetkabel tussen ONT en router eens vervangen en de ONT herstarten, maakt dat verschil?

Beste Waqqas,

Het is glasvezel ik heb net geprobeerd ook de kabel vervangen

Maar het is nog steeds het zelfde

Reputatie 7
Badge +15

@Safranti_Ziya 

Betreft het een GPON aansluiting met een witte Huawei ONT?

Het is Zyxcel DX5401-B1 modem

Ik heb ook hardreset gedaan

 

 

 

Elke minuut verschil

Dit wordt echt overstappen naar KPN

Niet voor niks 

Reputatie 6
Badge +2

@Safranti_Ziya Dank je wel voor het sturen van de screenshots en de genomen moeite!

Mijn oprechte excuses dat de verbinding niet zo stabiel is als deze zou moeten zijn. Uiteraard help ik je graag verder om dit op te lossen, zodat je weer optimaal van onze diensten kunt genieten!

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om jouw verbinding onder de loep te nemen en er gaat inderdaad iets niet goed. Ik zie dat er al een monteursverzoek was ingediend, maar deze heb ik natuurlijk gelijk voor je doorgezet.

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om een afspraak in te plannen. Laat je het mij weten of ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? 

Ik ben altijd hier om verder te helpen! 💛 

Vandaag een monteur geweest en die heeft nog slechter gemaakt

nu heb ik helemaal GEEN internet!!!

 

Wordt ik nog geholpen?????

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Safranti_Ziya, ik ben voor je gaan kijken en zie dat de monteur wel de juiste snelheid doorkrijgt tijdens het testen. Wat is er nog precies aan de hand op dit moment? 

Ik heb toch gezegd dat ik helemaal GEEN internet hebt!!

Als alles werkt duurt max 30 seconden dan valt alles weer weg

 

Nu vandaag weer een monteur geweest en ook niet kunnen oplossen

 

Gaat iemand nog reageren!!!!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Safranti_Ziya, jammer om te lezen dat je nog steeds uitval ervaart, het liefst zie ik je zo snel mogelijk weer zorgeloos genieten! Ik zie dat je modem al 20 uur constant verbonden is met het internet, maar dat op de LAN poorten van je modem hele hoge packetloss is. Omdat de monteur het modem heeft vervangen acht ik de kans zelf reëel dat er een stoorzender in je thuisnetwerk zit. Zou je alle apparaten kunnen afkoppelen en één voor één een extra apparaat weer aan het internet kunnen aansluiten? Ik heb zo'n sterk vermoeden dat je internet dan bij bepaald apparaat pas in de stress schiet.

Ik ben benieuwd, hoe dan ook loopt het onderzoek bij onze technische dienst gewoon voor je door!

Reageer