Ik heb een 1gb glasvezel verbinding .. tot en met januari 2021 haalde ik via de Speedtest app down- en uploadsnelheden van ongeveeer 940Mbps .. dit is hoe het zou moeten zijn.
Nu sinds februari 2021 is de uploadsnelheid ingekakt terwijl de test die ik doe hetzelfde is en dat is vreemd .. ik heb dit een aantal keren herhaald om te zien hoe het gedrag is bij meerdere metingen over meerdere dagen.
Uiteraard heb ik dus stekkers er allemaal al meerdere keren uitgehaald maar het levert geen gewijzigd resultaat op .. ook verschillende testservers maken niet het verschil.
Hieronder een snip van de behaalde resultaten in februari 2021
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Sandorvr
Heb je de tests ook op bijvoorbeeld een andere laptop gedaan of de mediaconverter even van het stroom halen?
Heb je ook gekeken of een fabrieksreset van het modem helpt door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.
Hallo @Sandorvr
Heb je de tests ook op bijvoorbeeld een andere laptop gedaan of de mediaconverter even van het stroom halen?
Heb je ook gekeken of een fabrieksreset van het modem helpt door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.
Heb je de tests ook op bijvoorbeeld een andere laptop gedaan of de mediaconverter even van het stroom halen?
Heb je ook gekeken of een fabrieksreset van het modem helpt door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.
Dit zijn echt van die standaard fratsen die eigenlijk nooit het probleem oplossen en wat mij betreft moeten we dan ook stoppen met het aankaarten van deze “oplossingen” als hulp het is immers gewoon 99% van de gevallen allemaal al geprobeerd.
Er is gewoon iets drastisch mis op het T-Mobile netwerk met niet werkende Tracerts en slechte upload die verdomd veel naar Traffic shaping ruikt wat gewoon niet mag. (ik heb dit op meerdere manieren getest en het is geen overboeking probleem of ander hardwarematig limiet maar lijkt softwarematig (Moedwillig/onkundig dus).
sinds april 2020 heb ik glas van TMO en dat heeft altijd zijn testsnelheden gehaald .. er is ook niks veranderd in apparatuur of kabel .. en het feit dat download wel gewoon zijn snelheid haalt zou het ook vreemd zijn als het een hardware issue is .. en tot en met januari waren de uploadsnelheden ook acceptabel .. ergens lijkt iets gewijzigd te zijn per februari dit jaar .. en inderdaad zie ik op het forum van Tweakers veel dezelfde soort klachten.
Hallo @Sandorvr
Heb je de tests ook op bijvoorbeeld een andere laptop gedaan of de mediaconverter even van het stroom halen?
Heb je ook gekeken of een fabrieksreset van het modem helpt door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.
Hi .. dit heb ik ook allemaal al geprobeerd inderdaad .. de standaard riedel nalopen ..
Hi,
Ik heb een 1gb glasvezel verbinding .. tot en met januari 2021 haalde ik via de Speedtest app down- en uploadsnelheden van ongeveeer 940Mbps .. dit is hoe het zou moeten zijn.
Nu sinds februari 2021 is de uploadsnelheid ingekakt terwijl de test die ik doe hetzelfde is en dat is vreemd .. ik heb dit een aantal keren herhaald om te zien hoe het gedrag is bij meerdere metingen over meerdere dagen.
Uiteraard heb ik dus stekkers er allemaal al meerdere keren uitgehaald maar het levert geen gewijzigd resultaat op .. ook verschillende testservers maken niet het verschil.
Hieronder een snip van de behaalde resultaten in februari 2021
Ik bedoel eigenlijk upload snelheid .. maar jah kan niet de vraag editten
Hoi @Sandorvr ,
Goed dat je bij ons aan de bel hebt getrokken! Omdat we het probleem bij enkele klanten voorbij zien komen, hebben we ervoor gezorgd dat er een onderzoek is gestart door onze netwerk specialisten. Ook wij willen namelijk dat jij de juiste upload snelheid hebt. De netwerk specialisten gaan hard opzoek naar oorzaak én oplossing. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar!
Hoi @Sandorvr ,
Goed dat je bij ons aan de bel hebt getrokken! Omdat we het probleem bij enkele klanten voorbij zien komen, hebben we ervoor gezorgd dat er een onderzoek is gestart door onze netwerk specialisten. Ook wij willen namelijk dat jij de juiste upload snelheid hebt. De netwerk specialisten gaan hard opzoek naar oorzaak én oplossing. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar!
Nemen ze hier ook de niet werkende tracert bij mee? Ondertussen heb ik namelijk al berichten van mensen gezien dat tracert bij hun wel werkt maar wel ook upload problemen hebben. Het gaat dus echt op meerdere fronten mis.
Hoi @Sandorvr ,
Goed dat je bij ons aan de bel hebt getrokken! Omdat we het probleem bij enkele klanten voorbij zien komen, hebben we ervoor gezorgd dat er een onderzoek is gestart door onze netwerk specialisten. Ook wij willen namelijk dat jij de juiste upload snelheid hebt. De netwerk specialisten gaan hard opzoek naar oorzaak én oplossing. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar!
Wordt dit probleem landelijk bekeken door de specialisten van t-mobile of regionaal?
Ik heb namelijk zelf ook geruime tijd problemen met de upload snelheid en een niet stabiele download snelheid.
Zou graag zien dat dit opgelost / meer duidelijkheid over komt.
Hoi @staub3232, we pakken het in verschillende regio's op. Zo kunnen we het beste duiden waar het probleem precies vandaan komt en hoe we het zo goed mogelijk kunnen oplossen.
Hoi @staub3232, we pakken het in verschillende regio's op. Zo kunnen we het beste duiden waar het probleem precies vandaan komt en hoe we het zo goed mogelijk kunnen oplossen.
Dus begrijp ik goed dat het dan ook in regio Drenthe bekeken wordt?
@staub3232 Verschillende regio's die hinder ondervinden aan de uploadsnelheid op Glasvezel (ODF) zullen meegenomen worden in het onderzoek. We komen spoedig met een uitgebreidere update.
Graag voegen we ook Drenthe toe aan het onderzoek: kun je ons een speedtest toesturen (speedtest.net) waarin de uploadsnelheid te zien is. Graag testen met een bekabelde PC of laptop. Alvast bedankt voor je medewerking!
Hierbij de afbeelding waar je om vroeg mbt upload / download snelheid.
ik heb sinds 15 dec 2020 een 1000mbit ODF verbinding / eigen tmobile verbinding.
Meerdere metingen gedaan.
Volgens mij is regio almere al vertegenwoordig maar voor de zekerheid
Ik kom ook uit Almere .. die upload gaat ook niet helemaal lekker nee .. maar goed het is iets centraals als zoveel mensen er last van hebben.
Hi all, dank voor de aanvullingen, we nemen het mee in het onderzoek!
Wij komen ook uit Almere en wij hebben ook problemen met de 1Gb verbinding uploadsnelheid, volgens mij sinds die grote verstoring in januari, de uploadsnelheid zit tussen de 150Mbps en 300Mps en er zijn nu al 2 monteurs geweest, maar het voelt voor ons nu als de Volkswagen Sjoemelsoftware, want we hebben een monitor lopen die metingen doet en we zien dat in het tijdvak dat de monteurs moeten komen, de uploadsnelheid op miraculeuze wijze weer hersteld wordt en wanneer het tijdvak voorbij is, dan keldert de snelheid weer naar beneden. De eerste monteur vroeg of we de snelheid wel nodig hebben, vond ik ook raar, maar ja we hebben de snelheid nodig.
We hebben vanochtend de tweede monteur op bezoek gehad en onze metingen laten zien en hij kon zijn ogen niet geloven en heeft de backoffice gebeld en hiervan een melding gedaan, dat dit niet helemaal oké lijkt, en dat dat bij ons verkeerd valt. We hebben er alle begrip voor als men nog naar het probleem zoekende is, maar dit voelt heel erg verkeerd, geef dan continu lage snelheid dat de monteur het ook ziet. Na 10 uur vanochtend was het tijdvak weer voorbij en daar ging de snelheid weer omlaag. We hebben er 3 uur van kunnen genieten. Ik zou graag een 24/7 tijdvak willen hebben...en we zitten ons ook nog te beraden wat we hiermee moeten.
Goedemorgen,
Ik weet niet of het helpt, maar wij hebben (vannacht) gemerkt dat Linux clients wel gewoon de volledige uploadsnelheid krijgen. Bij ons beperkt het bij Windows 10 clients, maar die kregen wel volledige snelheid tijdens de monteurbezoeken en dat vind ik nog steeds heel erg vreemd.
Mvg, Danielle
Hoi @Sandorvr ,
Goed dat je bij ons aan de bel hebt getrokken! Omdat we het probleem bij enkele klanten voorbij zien komen, hebben we ervoor gezorgd dat er een onderzoek is gestart door onze netwerk specialisten. Ook wij willen namelijk dat jij de juiste upload snelheid hebt. De netwerk specialisten gaan hard opzoek naar oorzaak én oplossing. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar!
Hi Boris,
We zijn inmiddels weer enkele weken verder en ik zie nog geen enkele verbetering in de upload snelheid .. ik zie ook geen status info wat er nu aan de hand is .. zoals je hieronder kunt zien zijn de snelheden nog beroerder dan eerst en dit zijn metingen in de afgelopen 3 weken.
ik ga er vanuit dat gezien de dramatische afwijkende upload snelheden dit voortvarend wordt opgepakt en ik er niet achteraan hoef .. als ik dat op mijn werk zou doen dan heb ik echt een probleem.
Hoe gaan we dit nu concreet invulling geven verder?
Sandor
Hi allemaal, even een tussentijdse update! Het onderzoek loopt nog, maar we verwachten deze week uitsluitsel te krijgen. Om het overzicht goed te bewaren, hebben wij één topic waar alle updates in worden gedeeld. Zo is iedereen hier direct van op de hoogte. Nogmaals bedankt voor jullie geduld!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.