Nu bijna een maand T-Mobile thuis 200-200 maar de snelheid van de upload blijft toch wel achter :(
Voorheen haalde ik met een 200-200 abonnement van Telfort via dezelfde netwerk producten makkelijk een upload van > 300 nu met T-Mobile thuis amper de 150.
Ik test dan bedraad rechtstreeks op de router. Het maakt niet uit of ik mijn eigen gebruik of de door T-Mobile geleverde.
T-Mobile wat kunnen we, of beter gezegd hoe is dit op te lossen ??
Hoor graag van u
Bladzijde 1 / 4
Het is soms erg wisselend. Bij mij op een 750mbit abo (dit is speedtest-cli):
Selecting best server based on ping...
Hosted by RoutIT BV (Ede) [66.05 km]: 15.515 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 747.06 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 9.05 Mbit/s
Selecting best server based on ping...
Hosted by RoutIT BV (Ede) [66.05 km]: 15.515 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 747.06 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 9.05 Mbit/s
Niemand van T-Mobile die hier wat over wil zeggen ?
Zomaar wat namen van T-mobile medewerkers, kunnen jullie me op weg helpen ??
Hi @error33 , excuses voor de late reactie! Je download en upload snelheid zouden in principe gelijk moeten zijn. Ik kijk graag je verbinding op afstand even na aan onze kant. Zou je hiervoor het door ons geleverde modem tijdelijk aan kunnen sluiten en mij een seintje willen geven wanneer het zover is? Dan lees ik de verbinding graag voor je uit!
@knakko Bij jou is het verschil wel heel erg groot! Ik heb bij jou ook direct de verbinding op afstands nagekeken en deze ziet er gelukkig prima uit! Is deze speedtest via Wifi gedaan of via een bekabelde verbinding? Als deze bekabeld is, hoe ziet jouw opstelling er dan uit? Is de pc/laptop rechtstreeks aangesloten op de modem of heb je hier nog andere apparatuur tussen zitten? Ik hoor het graag!
Hoop dat je eerder kunt testen. Nu werkt er niks thuis namelijk 😞
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by TriNed B.V. (Sint-Oedenrode) [8.61 km]: 16.044 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 748.54 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 411.00 Mbit/s
Moet weg en kan de medebewoners niet zonder internet laten.
Jammer dat de communicatie steeds zo stroperig gaat,
Dan nog maar eens:
@Brian @Sander @Sven-TMT @Piotr
Of wie er ook bereikbaar is van T-Mobile hoe verder dit op te lossen ?
Dan nog maar eens:
Of wie er ook bereikbaar is van T-Mobile hoe verder dit op te lossen ?
Hi @knakko , dat ziet er al beter uit! Ervaar je op dit moment nog problemen met je verbinding?
@error33 Excuses voor de miscommunicatie. We gaan berichten af opvolgorde van binnenkomst dus het kan soms even duren voordat ik weer bij je terug kan komen. Is het voor jou mogelijk om ons modem morgen aangesloten te hebben? Dan kom ik er morgen direct bij je op terug!
Hi @error33 , vrijdagochtend is ook helemaal goed! Ik voer de lijnanalyse morgenvroeg uit en dan neem ik daarna contact met je op.
@knakko Top, dan houden we het op een tijdelijke dip, mocht het weer opspelen laat het dan zeker weten!
Thanks @error33 ! 🙂 Ik zie "helaas" geen bijzonderheden met de verbinding an sich, het ziet er stabiel uit. Het feit dat je upload zowel met onze als met je eigen modem achter blijft geeft wel aan dat iets niet helemaal lekker zit, als je wil dan stuur ik (uiteraard kosteloos) een monteur bij je langs om de gehele aansluiting eens na te lopen. Laat het mij nog even weten, dan zet ik de opdracht voor je uit!
Ik heb de testen meermaals gedaan en bekabeld. Gezien de afwijking van >25% denk ik dat het rieel is om er na te laten kijken. Als jij deze mening deelt dan maak maar een aanzet om een monteur te laten komen.
Bij het overzetten heeft de glasvezel enkele malen klem gezeten met het oprollen en opbergen im het NT kastje. De glasvezel die van NT naar MC gaat daar is een voelbare beschadiging aan. Mogelijk dat daar iets is misgegaan.
Hi @error33 , oei dat zou dan inderdaad best de oorzaak kunnen zijn. Bedankt voor de aanvulling, ik heb dit vermeld in de opdracht naar de monteur. Je ontvangt zometeen een sms/e-mail om direct een afspraak in te plannen. Laat zeker nog even weten hoe het af is gelopen! 😉
Beste @Brian ,
Vandaag is monteur geweest en heeft glasvezel kabel vervangen MC vervangen maar alle zonder resultaat. Hij heeft gebeld voor een lijntest en er zou nu een 24 uurs meting gaan plaatsvinden.
Zelf was zijn mening dat de lijn instabiel was.... Maar ook allemaal verhaaltjes waar ik niet zoveel mee kan. Heb hem ook de uploads van Telfort laten zien die boven de 300 uitkwamen
Ik zou zelf een ander voorstel willen doen. Ik neem een maand een 500-500 abonnement en eens kijken waar ik dan op uit kom. Is dat mogelijk ????
Vandaag is monteur geweest en heeft glasvezel kabel vervangen MC vervangen maar alle zonder resultaat. Hij heeft gebeld voor een lijntest en er zou nu een 24 uurs meting gaan plaatsvinden.
Zelf was zijn mening dat de lijn instabiel was.... Maar ook allemaal verhaaltjes waar ik niet zoveel mee kan. Heb hem ook de uploads van Telfort laten zien die boven de 300 uitkwamen
Ik zou zelf een ander voorstel willen doen. Ik neem een maand een 500-500 abonnement en eens kijken waar ik dan op uit kom. Is dat mogelijk ????
Volgens mij kun je maandelijks je internet snelheid veranderen, dus ik zou zeggen, leef je uit.
Hi @error33 , dat is zeker een optie maar ik zou nog heel even de resultaten afwachten. De monteur heeft zijn bevindingen namelijk naar ons doorgezet en als er inderdaad iets mis is met de binnenkomende lijn dan kunnen we een monteur een kijkje laten nemen in de centrale (via de netbeheerder). Mochten we er echt niet achter komen dan kunnen we altijd nog proberen om de snelheid te verhogen (en je dus om te 'patchen'). Je ontvangt bericht van mijn collega's zodra we aan de slag gaan! Door de drukte op dit moment kan het wat langer duren voordat je bericht ontvangt maar we doen ons uiterste best om het zo snel mogelijk op te lossen!
Ik heb op 9-8 de mail met de volgende tekst gehad, maar vervolgens radiostilte. Natuurlijk geen idee wat er met spoedig bedoeld wordt :)
Beste klant,
Je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad, is in behandeling bij een externe leverancier. Er wordt spoedig contact met je opgenomen. Houd er rekening mee dat de leverancier je anoniem kan bellen.
Hi @error33 , we hebben de verbinding een tijdje monitoring gehad maar we zien hier geen dips op de snelheid en sinds 25 juli lijkt alles perfect stabiel (de demping is erg goed met een waarde van -6.0) dus we kunnen er eigenlijk niet de vinger achter leggen waarom de upload lager zou zijn. Ik durf ook niet te zeggen of de snelheid verhogen in dit geval de oplossing is, de binnenkomende verbinding lijkt namelijk gewoon goed, maar je zou het altijd kunnen proberen.
Volgens mij kan per maand de snelheid aangepast worden toch ?
Als ik de snelheid verhoog naar 500-500 voor een maand zit ik dan langer aan mij contract vast ?
En wat is de doorlooptijd om de snelheid te verhogen ??
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.