Beantwoord

Upload 500Mbit ipv 1Gbit

  • 4 April 2024
  • 5 reacties
  • 60 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo support,

Ik heb sinds augustus 2023 internet over glasvezel, 1Gbit up&down. Echter heb ik nog nooit de 1Gbit (tussen 900-1000Mbit) upload gehaald, deze blijft altijd steken op 500Mbit. Download is geen probleem en haalt wel 940Mbit.

Ik heb dit op verschillende manier getest.

  • Met de router van Odido (Zyxel T56)
  • Met mijn eigen router (TP-link Deco X60)
  • Altijd bekabeld.

Kan dit gefixt worden? ONT opnieuw registreren(?)

 

Met vriendelijke groet,

Casper

https://www.speedtest.net/my-result/d/642990396

 

icon

Beste antwoord door Cabeman 5 April 2024, 16:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Cabeman 

ONT herstarten, kabel tussen ONT en router vervangen, kabel tussen router en pc/laptop vervangen helpt ook niet?

Hallo @Waqqas ,

Ook allemaal al gedaan. Ik heb hier en daar in deze community gelezen dat de ONT opnieuw registeren het probleem verhelpt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Cabeman, welkom op onze Community!

Goed dat je dit opgemerkt hebt. Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Zou je het modem kunnen rebooten en een speedtest willen uitvoeren om te kijken of de upload omhoog schiet? Ik hoor graag of het gewerkt heeft. Anders moeten we toch een monteur sturen. 

Hi @Cabeman, welkom op onze Community!

Goed dat je dit opgemerkt hebt. Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Zou je het modem kunnen rebooten en een speedtest willen uitvoeren om te kijken of de upload omhoog schiet? Ik hoor graag of het gewerkt heeft. Anders moeten we toch een monteur sturen. 

 

Beste @Tommie van Odido,

het probleem lijkt te zijn verholpen.

Ik ga nu mijn eigen router rechtstreeks aan de ONT hangen en kijken of ik het zelfde resultaat boek. 🤞🏼

 

Reputatie 7
Badge +9

Zo zie ik het graag @Cabeman, blij om te horen dat de re-registratie gewerkt heeft. Succes met je eigen modem en alvast een prettig weekend! 

Reageer