Skip to main content

Sinds September 2023 klant bij Odido, en afgezien van de Guidion issues qua planning nergens last van. Behalve dat sinds oplevering er slechts 50% snelheid op de upload wordt gehaald.

Hier een beetje op gegoogled, en kwam tot mn verbazing veel topic hier op de community tegen. Daarom ook dit topic.

Er zou iets aangepast moeten worden op de media converter en daarna een herstart

Meetwaardes zijn over een intern gigabit netwerk, op een desktop direct bekabeld;

Latency en download zijn uitstekend, alleen de upload niet helemaal. In de praktijk merk ik er niet zoveel van, maar tegelijkertijd haal ik het beloofde niet ;)

Ik zag in de handleiding dat je de app moest gebruiken, als ik die gebruik krijg ik dit:

Hoi @BXL, super bedankt voor je moeite! Ik heb alleen nog niet alle gevraagde screenshots uit de handleidingen binnen. Zou je de rest nog willen delen? Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Dit zou dan alles moeten zijn:

Zou je een foto willen maken van het serienummer van het ONT @BXL? Ik kan hem hier nergens zien staan, erg vreemd. 

Is dit het nummer wat je zoekt @Tommie van Odido ?

Daar was ik inderdaad naar op zoek, ik heb hem opnieuw geregistreerd maar heb het gevoel dat hij niet goed doorkomt. Kan je het Zyxel modem eens aansluiten en kijken of de snelheid daar wel in orde is @BXL 

Als ik het Zyxel modem aansluit dan is het wel in orde nu (was eerder niet):

Ik heb echter geen idee waarom mijn unifi gateway max het niet goed zou doen. Toen ik nog bij KPN zat werkte het prima. Ik heb volgens mij geen exotische instellingen op mijn UXG max.

😪

Zyxel of eigen apparatuur? 

Zyxel

Hey @sonal, heb je de bekabeling al gecontroleerd? Zo'n lage upload komt vaak doordat er een defect is in de kabel of poort van het modem of desbetreffende laptop/desktop. Als er ook maar 1 connector niet goed zit dan kan het zwaar wegen.  

Hi @Tommie van Odido Ik heb hier het zelfde probleem en heb 1000/1000.

Heb alleen geen ONT (denk ik):

Kan je deze ook opnieuw registreren ?

Wat krijg jij op speedtest als je “Single” connectie doe ipv “meerdere” ?

Hey @sonal, heb je de bekabeling al gecontroleerd? Zo'n lage upload komt vaak doordat er een defect is in de kabel of poort van het modem of desbetreffende laptop/desktop. Als er ook maar 1 connector niet goed zit dan kan het zwaar wegen.  

Er is niks mis met de kabels. Had hiervoor Tweak internet 1gbps en werkte normaal.

Wat krijg jij op speedtest als je “Single” connectie doe ipv “meerdere” ?

Dan krijg ik:

Oef

En nu ???? @Tommie van Odido en/of @Ishana van Odido 

@Mooidan Ik heb voor jou de ONT opnieuw aangemeld. Als het goed is moet de upload dan beter zijn 

@sonal Kan je eens testen met meerdere connections ipv van singel. Voor hoge snelheden als deze moet altijd worden getest met meerdere, simpel weg omdat singel connecties daar niet snel genoeg voor zijn. 

@Sven-Odido  Bedankt voor de moeite maar, het heeft niet geholpen😭

En nu ???? @Tommie van Odido en/of @Ishana van Odido 

Herinnering: Ik heb dus 1000/1000 Mbps abo.

Bovenstaande ook voor @Sven-Odido overigens.

Niemand kan mij de oplossing geven ?

Ik betaal voor iets wat ik niet krijg n.l.🙄

Hey @Mooidan, kan je eens de patchkabel (kabel tussen het ONT en modem) controleren of die goed zit of niet beschadigd is? Anders deze kabel vervangen, als je er geen hebt stuur ik graag een nieuwe op. Als er ook maar 1 vezel niet goed zit kan dit de snelheid aantasten aangezien het re-registreren geen nut heeft gehad. 

Hi @Tommie van Odido 

Ik heb nu eerst eens met een geleende laptop getest (WiFi uit, UTP connect) en ik kreeg de volle snelheden met Ookla.

Dus, heb ik de kabel uit de laptop gehaald en die in mijn PC gestoken.
Ik heb 2 NIC’s en op beiden krijg ik maar de helft van de upload. RARA

Dus, aan jullie ligt het niet maar, er is iets met m’n PC zelf lijkt het, het kan niet zo zijn dat 2 NIC’s (1 op het Asus moederbord en 1 TP-Link Gigabit PCI Express Adapter) het niet goed doen met die upload.

Wat zeker is, de upload was gewoon goed en plots….wanneer weet ik niet…..is de upload nog maar de helft.

Ik had jullie dus niet mogen lastig vallen, sorry.😶

Dat geeft niks @Mooidan, daarom zijn we hier! Wellicht weet iemand anders op de Community wat er aan de hand is. @Pieter_B, heb jij misschien een idee waar dit aan kan liggen? 

Reageer