Skip to main content

Ik heb sinds kort een aansluiting op het glasvezelnetwerk van KPN.

Nou heeft de complete aansluiting (van moment dat het kastje geplaatst werd in m’n meterkast, tot het moment dat er daadwerkelijk licht doorheen kwam) ruim 1,5 jaar geduurd. Ik ben dus best klaar met de KPN.

Maar als ik hier m’n adres invul krijg ik de melding dat er max 100mbit beschikbaar is. Alsof ik DSL heb.

Kan T-Mobile simpelweg niet sneller omdat de KPN die leidingen gelegd heeft? Of moeten de systemen nog geupdate worden. (volgens de KPN zou ik al een aantal maanden beschikbaar moeten zijn op het netwerk namelijk)

Hallo @cryothic 

T-Mobile levert t/m 1 Gbps op het KPN netwerk, ik heb zelf ook een aansluiting via KPN. Heb je op de website van T-Mobile op de bestelpagina je adres ingevoerd en zie je daar maximaal 100 Mbps glasvezel?

Ik vermoed dat deze TS alleen nog DSL ziet. Als je dat abonnement kiest, zie je dan b.v. monteurkosten (ook al worden die wellicht weggestreept). Indien niet, dan is DSL aannemelijk, dat installeer je zelf.

Hallo @cryothic 

T-Mobile levert t/m 1 Gbps op het KPN netwerk, ik heb zelf ook een aansluiting via KPN. Heb je op de website van T-Mobile op de bestelpagina je adres ingevoerd en zie je daar maximaal 100 Mbps glasvezel?

Jup, mijn adres. Ook even het adres van m’n buren (die 1,5 jaar geleden al wel een werkende aansluiting hadden 😉 ). Bij de buren link krijg ik ook 100mbit, de buren rechts staat dat het uberhaubt niet beschikbaar is. Heel vaag.

Maar goed, zoals ik zeg gaat alles hier gewoon compleet mis met KPN (die weten echt van voren niet wat ze van achteren doen hoor...). Dus misschien dat ze het nog niet naar buiten toe “aangemeld” hebben ofzo.

Ik vermoed dat deze TS alleen nog DSL ziet. Als je dat abonnement kiest, zie je dan b.v. monteurkosten (ook al worden die wellicht weggestreept). Indien niet, dan is DSL aannemelijk, dat installeer je zelf.

Ik zie doorgestreepte activatiekosten van 30 euro. Geen monteurskosten inderdaad.

Reageer