Skip to main content

Hi, 

Nu zie ik wellicht iets over het hoofd..

Heb weekje internet draaien via Huawei mediaconverter naar UTP → Zyxel. Werkt aardig.
Nu is het tijd om mijn Unifi UDM SE er tussen te gaan hangen. Daar ik voor nu wel kan leven met de Huawei media converter de UTP vanuit de converter in poort 9 op mijn UDM SE geprikt.

De volgende settings staan ingesteld:

So far, so good… right?

Media converter uitgezet… (half uurtje) en weer opgestart.

Krijg geen IP.

Zie ik iets over het hoofd?

(kabel terug in Zyxel werkt prima).

Thanks.

hard reset van idm was de oplossing.

Hoi,

ik wil ook mijn udm pro aansluiten. Nu schrijf je dat je de “idm” een reset hebt gegeven. Ik neem aan dat je de udm bedoelt?

Heb je toevallig ook vaste telefonie en hoe heb je dat ge fixed?

Hallo @Torenvalk 

In sommige gevallen kan een reset van je eigen router doen en alles opnieuw instellen helpen. Indien je ook vaste telefonie hebt dan kan je kiezen voor een VoIP adapter of je laat de T-Mobile router ook staan (UDM achter T-Mobile router).

Bedankt voor je reactie. Ik ken echter de IDM niet. Weet niet wat daarmee bedoelt wordt. 
mij ga t eens andersom proberen… de zyxel achter mijn eigen router, puur en alleen als voip adapter. 

Bedankt voor je reactie. Ik ken echter de IDM niet. Weet niet wat daarmee bedoelt wordt. 
mij ga t eens andersom proberen… de zyxel achter mijn eigen router, puur en alleen als voip adapter. 

De Zyxel achter je eigen router zal waarschijnlijk niet werken als voip adapter.

Je zal bijvoorbeeld een Grandstream HT801 kunnen nemen.

Let hierbij wel op dat T-Mobile nog problemen heeft met wachtwoorden van de sip gegevens.

@TMTV heeft daar een topic over.

@j0ch3m 

IDM moet zeker UDM zijn.

Reageer