Probleem: Internetverbinding valt 2 á 3 keer per uur, elke dag, 10-15 seconden weg (dus geen internet en geen TV).
Oorzaak: Een DHCP server van T-mobile (SIGTERM ontvangen daemon.info.udhcp) ?
Wordt maar niet opgelost door T-Mobile
Sinds 22 juni overgestapt op T-Mobile. Daar heb ik nu spijt van. Vanaf dag 1 last van uitvallende diensten: internet ineens voor 10-15 seconden weg en tv beeld staat dan stil. De hele verbinding ligt er dus uit. Zelf al van alles versimpeld in huis om de oorzaak te vinden. Bedraad, rechtstreeks op het modem en het gebeurt nog steeds. In het logboek van het modem zie ik wanneer de verbinding weer wegvalt steeds:
Aug 15 12:03:49 daemon.info udhcpc: Received SIGTERM
En dat dan voor TV, Internet en Telefoon (dus 3 keer)
De logboeken bekeken en dit gebeurt dus sinds het begin 2 a 3 keer per uur, onregelmatig. Dus niet altijd na 20 minuten, maar zéér wisselend.
Op 7 juli gebeld bij T-Mobile. Dan krijg je het standaard riedeltje… modem van de stroom af, converter van de stroom af, rechtstreeks op modem aansluiten, 3 dagen ‘testen’. BLijft uitvallen.
Op 11 juli komt Guidion die maakt alle draadjes schoon en vervangt de media convertor, de demping lijkt prima en de lijntest kan niet uitgevoerd worden. Maar ‘dat zal wel goed zijn’. Uhuh.
Op 12 juli weer gebeld want …. ja het valt nog steeds uit, exact zelfde verhaal, nog niets opgelost.
Op 15 juli word er een afspraak gemaakt dat KPN langs kan komen.
Op 19 juli komt iemand van KPN langs en die test de reserve lijn en daarop blijkt de verbinding ook steeds weg te vallen (SIGTERM). De monteur (!) van KPN komt dan tot de conclusie dat het aan het modem ligt en dat deze vervangen moet worden (?!).
Op 29 juli krijg in een mailtje van T-mobile dat mijn storing is opgelost. Ja niet dus. Weer bellen met T-mobile. Er zal weer een monteur langs moeten komen. Dezelfde middag word ik door een vaag glasvezeltechniek bedrijfje gebeld om een afspraak te maken om langs te komen. Ik krijg daar geen bevestiging van (ook niet na hierom te hebben gevraagd). Zou dus op 4 augustus zijn tussen 8 en 12.
Op 8 augustus tussen 8 en 12 komt er niemand. Dus ik bel het nummer van het bedrijf die met mij een afspraak had gemaakt. Daar hang ik 45 minuten in de wacht (als eerstwachtende) en toen heb ik het maar opgegeven. Vervolgens T-mobile gebeld en daar stond de afspraak gepland ‘rond 13.00’. Heel vreemd. Ik kreeg nog het nummer van KPN planning en die zei weer dat de afspraak tussen 13:00 - 17:00 was. Lekker dus.
Uiteindelijk komt (dezelfde) KPN monteur rond 14.15 aan de deur. Er wordt een meting uitgevoerd en de backoffice T-mobile meldt dat er rare meldingen uit het systeem komen. Maar ze weten verder ook niet wat ze daarmee moeten. Dan maar een poort switch (of is het board switch). Nou dat eind van de dag gedaan omdat het systeem eerst niet meewerkte. De storing blijft echter bestaan. Verbinding valt nog steeds weg, in het modem nog steeds de SIGTERM meldingen.
Dus ik bel weer met T-mobile en geef aan dat ik er genoeg van heb en het abonnement dan kosteloos wil beëindigen met restitutie van reeds betaalde kosten aangezien er geen stabiele dienst geleverd kan worden terwijl mijn vorige provider daar geen problemen mee had. Dat verzoek zou doorgezet worden naar ‘de betreffende afdeling’ en ik zou teruggebeld worden.
Op 9 augustus wordt weer gevraagd om een afspraak in te plannen met Guidion.
Op 15 augustus komt dezelfde monteur van de installatie bij mij en komt tot de conclusie dat het aan het IP verkeer van T-Mobile ligt (een DHCP server ergens). Hij zou dit terugkoppelen in zijn verslag met het advies om dit door te zetten naar de TSD.
Op 19 augustus bel ik T-mobile om te horen wat de status is van mijn verzoek tot beëindiging van het contract en wat de status is van de TSD. De medewerker van T-Mobile kan alleen zeggen dat de TSD ‘ermee bezig is’ en dat er een notitie wordt gemaakt voor de afdeling die mij kan helpen met een beëindigen van het contract.
Op 26 augustus, een week later nog steeds niets gehoord. Weer gebeld maar krijg hetzelfde verhaal.
Zijn er meer mensen die deze problemen ervaren? De SIGTERM melding, het uitvallen van de gehele verbinding en geen terugkoppeling van T-mobile en het kastje/muur gedoe?
En is er misschien iemand die weet hoe dit opgelost moet/kan worden?