Goedemiddag,
Net contact gehad met de service desk mbt de terugkerende problemen met de verbinding.
Op het moment dat het internet uitvalt is het wereldbolletje op het modem uit/oranje.
ik heb zelf het idee dat er op dat moment geen lease aan het modem uit gegeven is.
Servicedesk daar in tegen gaf aan dat dit, volgens hun lezing, komt omdat er achter poort 4 een switch zou zitten met 30 apparaten.
Dit is eigenlijk een mesh accespoint met draadloze apparaten.
4 chromecast
4 telefoon
3 laptop
1 spelcomputer
1 P1 meter zonnepanelen
1 zonnepanelen
1 ipad
1 slimme verlichting met hub
2 cameras
1 ring deurbel
1 gong van ring deurbel
10 slimme lampen zonder hub
--------------------
30 Totaal
Dit is in mijn ogen niet extreem veel.
Ik ben sinds 4 maanden een odido klant en heb bij Ziggo voorheen nooit problemen gehad met de zelfde opstelling.
Deze problemen spelen nu ong 2 weken maar eerder ook al eens uitval gehad.
Service desk wil nu graag dat ik mijn mesh set ontkoppel om te kijken of het probleem daar in zit.
Maar ik kan niet voor lagere tijd de wifi van het modem gebruiken ivm de reikwijdte van het modem.
Graag hoor ik jullie advies en blik op dit probleem.