Skip to main content

Goedemiddag,

 

Net contact gehad met de service desk mbt de terugkerende problemen met de verbinding.
Op het moment dat het internet uitvalt is het wereldbolletje op het modem uit/oranje.
ik heb zelf het idee dat er op dat moment geen lease aan het modem uit gegeven is.


Servicedesk daar in tegen gaf aan dat dit, volgens hun lezing, komt omdat er achter poort 4 een switch zou zitten met 30 apparaten.
Dit is eigenlijk een mesh accespoint met draadloze apparaten.

4 chromecast
4 telefoon
3 laptop
1 spelcomputer
1 P1 meter zonnepanelen
1 zonnepanelen
1 ipad
1 slimme verlichting met hub
2 cameras
1 ring deurbel
1 gong van ring deurbel
10 slimme lampen zonder hub
--------------------
30 Totaal

Dit is in mijn ogen niet extreem veel.

 

Ik ben sinds 4 maanden een odido klant en heb bij Ziggo voorheen nooit problemen gehad met de zelfde opstelling.

Deze problemen spelen nu ong 2 weken maar eerder ook al eens uitval gehad.

 

Service desk wil nu graag dat ik mijn mesh set ontkoppel om te kijken of het probleem daar in zit.

Maar ik kan niet voor lagere tijd de wifi van het modem gebruiken ivm de reikwijdte van het modem.

 

Graag hoor ik jullie advies en blik op dit probleem.

 

Hallo @robbroerse 

Als de wereldbol op de router uit of rood is dan heeft dat denk ik meer te maken met de WAN verbinding. Op het moment dat de wereldbol uit of rood is welke lampjes branden of knipperen er dan op de mediaconverter?


Hallo @robbroerse 

Als de wereldbol op de router uit of rood is dan heeft dat denk ik meer te maken met de WAN verbinding. Op het moment dat de wereldbol uit of rood is welke lampjes branden of knipperen er dan op de mediaconverter?

Op de media converter branden de lampjes zoals het hoort.

 

 


Hallo @robbroerse 

Als de wereldbol op de router uit of rood is dan heeft dat denk ik meer te maken met de WAN verbinding. Op het moment dat de wereldbol uit of rood is welke lampjes branden of knipperen er dan op de mediaconverter?

Dat het aan de wan zijde van het modem ligt lijkt mij ook aannemelijker maar Odido wil daar dus (nog) niet aan.


@robbroerse 

PON gaat ook niet knipperen? Vervang de kabel tussen mediaconverter en router eens en kijk dan of het beter gaat.


Reageer