Skip to main content

Sinds wij naar Odido zijn overgestapt hebben we frequent last van stroomuitval. Behalve dat het NT1 kastje van KPN vervangen is voor het ‘glasvezelkastje’ van ODIDO, De KPN experiabox vervangen is een Zyxel modem/router door Odido aangeleverd en de KPN mediabox verwisseld is voor de Odido mediabox, is er niets veranderd. Dat doet vermoeden dat 1 van die kastjes verantwoordelijk is voor die uitval. Tenminste 1 kastje (optiestar - glasvezelkastje) is Made in China. 

Zijn er andere gebruikers die ook last hebben van frequente stroomuitval? dan kunnen we eens kijken wat overeenkomsten /verschillen zijn.

Ik vrees namelijk dat het China-troep is die dit veroorzaakt.

Neem wat verleng bakken/snoeren en sluit elk apparaat aan op een andere stroom groep, zodra de zekering eruit knalt weet je welk apparaat het is.

Ik vrees namelijk dat het China-troep is die dit veroorzaakt.

Tevens zal jouw huis redelijk leeg zijn als je al de “Made in China” troep eruit zou halen 😉 Zelfs de apparaten van de meeste gerenommeerde Europese merken worden in China in elkaar gezet.

Uiteraard kan het een defecte adapter zijn (hoewel ik dan meer zou verwachten dat het apparaat het niet meer doet). Zelf gericht de apparaten op andere groepen aansluiten is dan inderdaad een goed idee om dingen uit te sluiten.

Neem wat verleng bakken/snoeren en sluit elk apparaat aan op een andere stroom groep, zodra de zekering eruit knalt weet je welk apparaat het is.

Clever! Kan ik per apparaat doen. Is in ieder geval het proberen waard. 

Blijft nog wel de vraag: zijn er andere gebruikers die (in vergelijkbare omstandigheden) ook last hebben van frequente stroomuitval? dan kunnen we eens kijken wat overeenkomsten /verschillen zijn.

Frequente stroom uitval? Dat zou wel heel slecht zijn. En dat zal echt niet door een router adapter worden vooroorzaakt. Kijk als een adapter doorbrand kan dat wellicht lijden tot een zekering springen in een meterkast, maar dan doet die het daarna echt niet meer..

Frequente stroom uitval? Dat zou wel heel slecht zijn. En dat zal echt niet door een router adapter worden vooroorzaakt. Kijk als een adapter doorbrand kan dat wellicht leiden tot een zekering springen in een meterkast, maar dan doet die het daarna echt niet meer..

We hebben nu even de stekkers van deze apparaten omgedraaid zodat de fase komt waar eerst de nul zat. Jaren geleden een oven gehad die een vergelijkbaar probleem gaf. Slecht gemonteerde adapters of niet zorgvuldig genoeg gesoldeerde printplaatjes kunnen wel degelijk tot dit soort problemen leiden. Hoeven ze niet eens voor in China gemaakt te worden. Maar 't komt wel opvallend vaker voor bij de producten van -uitsluitend- Chinese makelij….

Reageer