Skip to main content
Beantwoord

Twee weken geen internet en tv

  • 1 July 2024
  • 14 reacties
  • 160 Bekeken

 

Beste Odido,

Ik schrijf dit bericht omdat ik al twee weken zonder internet en tv zit. Dit zorgt voor veel ongemak. Jullie hebben me wel tijdelijk gratis mobiel internet gegeven, maar dat is verre van ideaal. Ik woon in een nieuwbouwhuis waar ik heel slecht 5G bereik heb. Als ik niet thuis ben, werken al mijn aangesloten apparaten niet (zoals een camera systeem).

Er is een monteur van Guidion langs geweest en hij constateerde dat het probleem niet bij het modem of andere onderdelen in de meterkast ligt. Hij gaf aan dat KPN ingeschakeld moet worden, omdat het probleem waarschijnlijk buiten de meterkast ligt. Ondanks meerdere keren contact met jullie klantenservice, kom ik niet verder. Er is een enorm verschil in kennisniveau tussen de medewerkers en beloftes worden niet nagekomen. Uiteindelijk bleek dat er geen opdracht aan KPN was gegeven, terwijl dit wel was beloofd.

Vandaag heb ik weer met een medewerker gesproken die beloofde het probleem te regelen en mij vandaag terug te bellen. Dit is weer niet gebeurd. Dit is echt onacceptabel.

Ik heb inmiddels mijn abonnement opgezegd, maar gezien de maand opzegtermijn wil ik zo snel mogelijk weer internet. Ik kan niet de rest van de maand zonder zitten.

Ik verwacht een snelle en passende oplossing.

Met vriendelijke groet,

Tim

14 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Kamperst, allereerst mijn oprecht excuses voor deze ervaring. Ik heb het direct je geschiedenis erbij gepakt en nagekeken! Ik zie dat Guidion inderdaad is geweest, KPN vervolgens is aangestuurd en zij dit opgelost hebben gemeld op 26 juni 2024. Klopt het dat je hierna nog geen Internet had? Dan zullen we Guidion opnieuw moeten aansturen. Laat me het weten als je dit zou willen? Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana

Dit is weer een ander verhaal dan je collega’s mij vertelde. Ik blijf het vreemd vinden dat jullie verschillende verhalen vertellen.

In iedergeval; Het klopt dat ik ook na 26 juni en nog steeds geen internet heb. Of jullie Guidion weer aansturen of KPN kan ik niet beoordelen. Ik weet wel dat ik weer internet wil hebben, hoe dit opgelost wordt maakt mij niet uit als het maar gebeurt.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Kamperst, ik heb direct een nieuwe monteur van Guidion voor je aangestuurd! Binnen vijftien minuten krijg je een e-mail en sms van ons, hiermee kan je de afspraak inplannen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoi Ishana,

 

De monteur is gister langsgekomen. Even leek het opgelost. Na een harde reset van de glasvezelconverter was er weer internet. Echter een paar minuten na het vertrek van de monteur was het internet weer weg. Kan je nogmaals een monteur aansturen? 

Reputatie 7
Badge +3

@Kamperst Goed dat je dit gelijk bij ons meldt. Jeetje, ik had gehoopt dat dit na het monteursbezoek zou zijn verholpen. Ik help je graag verder bij het realiseren van een blijvend werkende oplossing! 

 Ik heb meteen een ticket ingeschoten bij onze technische dienst. Zij zullen dit nu verder onderzoeken. Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta klaar om verder te helpen!

@Teresa van Odido Bedankt voor het inschieten. 

Ik heb echter nog niets vernomen van de technische dienst. Dit zou binnen 1 werkdag moeten gebeuren. Kan je uitzoeken waarom dit niet is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kamperst, ik heb meteen voor je gekeken, maar ik zie niet terug wat de huidige verwerkingstijd is bij het huidige issue. Ik zie in ieder geval terug in het ticket dat de demping op de glasvezellijn te hoog is. Ik heb in dan ook direct onze technische dienst aangeschoten of ze dit zo snel mogelijk kunnen oppakken, gezien je al langere tijd zonder internet zit. Ik ga er vanuit dat het ticket nu snel opgepakt wordt!

@Demi van Odido Ik heb nog steeds niets vernomen. Wat is de technische dienst nu aan het doen?

Reputatie 2

@Demi van Odido Ik heb nog steeds niets vernomen. Wat is de technische dienst nu aan het doen?

Het is weekend.

 

Verwacht vandaag niks wat support betreft.

@Darkman Werkdag of weekend, ben op het punt dat ik helemaal geen support meer verwacht.

Reputatie 2

@Darkman Werkdag of weekend, ben op het punt dat ik helemaal geen support meer verwacht.

Nog een week of 3 volhouden en u bent van ze af.

 

Hopelijk heeft u gekozen voor een provider die de fritzbox als modem aanbieden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kamperst Geen zorgen, het is helemaal gelukt om het proces te versnellen en morgen staat de afspraak met de netwerkbeheerder ingepland om het probleem met de demping op te lossen. Ik ga er vanuit dat het na morgen dan ook is opgelost!

Hi @Kamperst Geen zorgen, het is helemaal gelukt om het proces te versnellen en morgen staat de afspraak met de netwerkbeheerder ingepland om het probleem met de demping op te lossen. Ik ga er vanuit dat het na morgen dan ook is opgelost!

 

Hi @Demi van Odido Gister is de monteur van KPN langskomen. Het lijkt erop dat hij het probleem heeft kunnen oplossen. Een enorme opluchting na weken geen internet en tv.
 

Wat mij wel verbaasd is dat het allemaal zo lang heeft moeten duren. De eerste keer dat er een monteur van Guidion langskwam werd al geconstateerd dat het probleem via KPN opgelost moest worden. Ik vind het dan ook echt kwalijk dat dit niet meteen in gang gezet is gezet destijds. Ik wil dan ook compensatie voor de dagen dat ik geen internet en tv heb kunnen afnemen. Hoe kan dit in gang gezet worden?

Reputatie 7
Badge +3

@Kamperst Ik ben superblij om te lezen dat de verbinding weer is hersteld en je weer volop kan genieten van onze diensten! 

Uiteraard heb ik direct de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten in het systeem gezet. Het systeem berekent dit automatisch en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Mocht ik in de toekomst ergens mee kunnen helpen? Laat het mij dan gelijk weten, ik sta altijd paraat! 😊

Reageer