Skip to main content
Beantwoord

Twee routers achter een managed switch

  • 15 July 2024
  • 4 reacties
  • 48 Bekeken

Hallo,

Op dit moment heb ik internet van Ziggo en een eigen Orbi router achter het Ziggo modem.

Ik krijg binnenkort glasvezel en internet van Odido, TV en vast bellen.

Ik wil mijn Orbi router aansluiten achter een managed switch en weet na veel lezen hoe dat moet.

(Orbi router kan ook op vlan300, maar dat wil ik niet gebruiken)

Kan ik achter de managed switch ook de Zyzel router hangen en daar het vast bellen op gebruiken?

Glasvezelpunt en media convertor komen in de meterkast binnen en de switch staat ook in de meterkast. Hieruit gaat een vaste kabel naar de woonkamer waar de Orbi staat. Ik heb dit topic gelezen maar kan dat moeilijk naar mijn situatie omzetten 

Als het mogelijk is hoe zou ik dan mijn TL-SG105e moeten instellen?

Alvast bedankt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @brugk000 

Je krijgt 1 publieke IP adres toegewezen, deze kan dan maar aan 1 router worden toegewezen lijkt mij.

2 oplossingen die mogelijk zouden zijn:

Vervang de switch in de meterkast door de T54 en de Orbi in de woonkamer, er zal dan wel een telefoonkabel naar de meterkast moeten.

Een internetkabel vanaf de mediaconverter in de meterkast naar de woonkamer en sluit daar de T54 aan met de Orbi erachter.

Belangrijk is dat beide routers niet hetzelfde LAN IO adres hebben.

@Waqqas Dank voor je antwoord.

Ik heb ook begrepen dat een dect gateway ook kan aan de lan kant, maar dat je dan de sip inloggegevens moet hebben. Deze schijnen op dit moment niet te achterhalen te zijn.

Blijft idd over de Zyxel in de meterkast en daarachter de Orbi. Dan kan er één dect hoofdtoestel in de meterkast en de rest door het huis.

Reputatie 7
Badge +15

@brugk000 

Mocht je de eerste optie willen dan kan je een VoIP adapter aanschaffen en de VoIP inloggegevens kan een moderator naar je sturen in een privébericht.

@Waqqas dan ga ik dat proberen. Dank voor de uitleg

Reageer