Skip to main content
Beantwoord

TV storttert


Wordt helemaal gek van het gestotter. Ben net overgestapt van Ziggo. Heb al een aantal keer de ONT stroom eraf en erop gedaan en de Android box daarna weer op de stroom gezet. Gekke is dat ook F1TV er last van heeft. De box is bedraad aangesloten, als ik een Chromecast aansluit lijkt het beter te gaan. Maar heb geen zin een extra Chromecast te kopen. Wat kan ik hieraan doen.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @quasistatistiek 

Is de mediabox aangesloten op een LAN poort van de Zyxel router of zit hier nog een switch tussen? Het beste kan je de mediabox rechtstreeks op de router aansluiten.

Ik heb een Ubiquiti USG Pro4 aangesloten op een 16 poorts POE switch van Ubiquiti. Eerst dus met een ziggo router en nu rechtstreeks op de ONT van Huawei. Met Ubiquiti Accesspoint. Internet snelheid is via Wifi rond de 700 Mbit/s en via LAN bedraad 980Mbit/s.  Kan prima teams meetings houden, F1 TV kijken op de telefoon en ook Odido TV lijkt goed te werken. Maar alles via de Odido Box stottert.

@quasistatistiek Hoi

Heb je de box al op 50hz gezet.

Instellingen < Apparaatvoorkeuren < Weergave en geluid < Scherm resolutie

En dan Resolutie 50hz.

 

@quasistatistiek Hoi

Heb je de box al op 50hz gezet.

Instellingen < Apparaatvoorkeuren < Weergave en geluid < Scherm resolutie

En dan Resolutie 50hz.

 

Nee. Dat heb ik nu wel gedaan, zou dat moeten helpen? Als toevoeging: de box is via LAN aangesloten.

@quasistatistiek 

Ja als dit op 60hz staat krijg je haperen in beeld.

Ik ondervind geen enkel probleem met de box.

Ik gebruik ook eigen apparatuur.

Fritzbox fiber als glasvezel modem voor internet Tp-link Omada.

De box zit hier achter een 24 poort Tp-link Omada switch.

De box werkt ook probleemloos via wifi  achter de accesspoint van Tp-link Omada.

 

@quasistatistiek

Ja als dit op 60hz staat krijg je haperen in beeld.

Ik ondervind geen enkel probleem met de box.

Ik gebruik ook eigen apparatuur.

Fritzbox fiber als glasvezel modem voor internet Tp-link Omada.

De box zit hier achter een 24 poort Tp-link Omada switch.

De box werkt ook probleemloos via wifi  achter de accesspoint van Tp-link Omada.

 

Het beeld hapert helemaal niet. (Zie nu dat ik dat niet duidelijk beschreven heb, excuus) Alleen de audio hapert. Als ik Google zie ik vele mensen met exact hetzelfde probleem. 

Verkeerd begrepen uit je startbericht.

Als het beeld goed is en het geluid niet zit het probleem niet in het internet en ook niet in de beeld Instellingen.

Even met de geluid instellingen proberen op te lossen.

Of andere hdmi kabel of andere hdmi poort proberen.

 

 

Verkeerd begrepen uit je startbericht.

Als het beeld goed is en het geluid niet zit het probleem niet in het internet en ook niet in de beeld Instellingen.

Even met de geluid instellingen proberen op te lossen.

Of andere hdmi kabel of andere hdmi poort.

 

 

Het bijzondere is dat een Chromecast met dezelfde HDMI kabel/poort het probleem niet lijkt te hebben… Zal nog eens de kabel wisselen.

Verkeerd begrepen uit je startbericht.

Als het beeld goed is en het geluid niet zit het probleem niet in het internet en ook niet in de beeld Instellingen.

Even met de geluid instellingen proberen op te lossen.

Of andere hdmi kabel of andere hdmi poort proberen.

 

 

 

HDMI kabel vervangen en andere HDMI poort van mijn tv en nu lijkt het probleem verholpen. Snap niet waarom andere apparatuur er geen probleem mee had. Hou het in de gaten.

HDMI kabel vervangen en andere HDMI poort van mijn tv en nu lijkt het probleem verholpen. Snap niet waarom andere apparatuur er geen probleem mee had. Hou het in de gaten.

Mooi dat het voor nu werkt.

Die standaard (meegeleverde) HDMI kabels gebruik ik eigenlijk nooit.

Soms kan het voorkomen dat het ene apparaat wel goed werkt en de andere niet met een bepaalde HDMI kabel.

 

HDMI kabel vervangen en andere HDMI poort van mijn tv en nu lijkt het probleem verholpen. Snap niet waarom andere apparatuur er geen probleem mee had. Hou het in de gaten.

Mooi dat het voor nu werkt.

Die standaard (meegeleverde) HDMI kabels gebruik ik eigenlijk nooit.

Soms kan het voorkomen dat het ene apparaat wel goed werkt en de andere niet met een bepaalde HDMI kabel.

 

bedankt voor de tip! Was trouwens geen standaard kabel, zat al paar jaar aangesloten. Maar wellicht ouder qua protocol oid. 

Reageer