Ter inleiding. Tien jaar Tele2 internet via dsl lijn 20mb voor 2 smartphones, ipad en bekabelde pc. Stabiel en snel genoeg.
Vanaf 7 februari jongstleden Odido glasvezel 50 mb voor bovengenoemde apparaten. Heeft sinds de aansluiting nog niet goed gewerkt. Overdag goed, vanaf ongeveer 16.00 uur trage en uitvallende wifi, geldt ook voor internet bekabelde pc. Thuis is niets veranderd. Lijkt me dat het buitenshuis ligt. Anders zou het altijd slecht zijn.
Lees op deze community dat dit probleem al meer dan een jaar speelt.
Odido, wat kan ik nog van u verwachten?
Bladzijde 2 / 3
27-04-2024, 17.24 uur. Speedtest, geen upload meting. Ping 174. Odido, wat nu? Toch maar eens contact opnemen met KPN?
Zou je een volledig bekabelde speedtest volgens onze norm willen uitvoeren @Kanbeter?
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
De screenshots. Graag een oplossing voor dit probleem. Het lijkt er op dat Odido dit probleem niet kan oplossen binnen 4 maanden. Tijd voor contact met KPN denk ik.
Nog een.
De laatste.
Heb het nogmaals voor je doorgezet @Kanbeter. Onze Technische Dienst zal opnieuw een blik werpen op jouw verbinding!
Hoi Tommie, De technische dienst van Odido heeft al vele malen een blik geworpen op mijn internetverbinding. Dat heeft na bijna vier maanden niets opgeleverd. Evenals het bezoek van drie Guidion monteurs, een nieuw modem, lijnmetingen, lijndiagnose meting, veel contact met de helpdesk, reset enz. Hoe nu verder?
Laat in vredesnaam KPN er eens naar kijken, want Odido is niet in staat dit probleem op te lossen. Waarom zou het na vier maanden wel lukken? Zou je dat willen uitleggen Tommie?
Ik hoop dat door middel van dit ticket, nu wel KPN NetwerkNL wordt aangestuurd @Kanbeter. Ik heb de reacties van de monteurs erbij gezet. Dus ik ga er vanuit dat het goed komt.
30-04-2024
Bericht Odido 30-04-2024, De netwerkpartner KPN wordt ingeschakeld om het probleem te verhelpen..
Bericht Odido 01-05-2024, Melding: Opgelost!
02-05-2024, Odido belt, Vraagt hoe het met mijn probleem gaat. Leg ik uit dat ik nog een link per SMS van KPN moet ontvangen voor het maken van een afspraak, en dat ik 01-05-2024 een bericht krijg van Odido dat mijn probleem is opgelost.
Mevrouw van Odido duikt even mijn dossier in. Zij vindt het bericht van 01-05-2024 dat mijn probleem is opgelost ook vreemd. KPN gaat namelijk vandaag 02-05-2024 pas naar het probleem kijken in de wijkcentrale. Odido, hoe kan dit?
Ik ga ervan uit dat bij Odido allemaal goedwillende mensen werken die het beste met de klant voor hebben, maar sinds de naam Odido wordt gevoerd rammelt de organisatie nogal. Mijn probleem duurt ook al even.
Hi @Kanbeter, de opgelost melding is een eerder ticket die gesloten is omdat ik een nieuw ticket heb ingeschoten. KPN is als het goed is nog bezig met het onderzoek!
Dank voor je reactie Tommie. Ik zou een link van KPN en Odido ontvangen om een afspraak in te plannen. Dat gaat niet door? Ze beginnen een onderzoek zonder dat ik het weet? Is dat normaal? Graag hoor ik wat het onderzoek heeft opgeleverd van KPN.
Hi @Kanbeter, het lijkt erop als KPN het vanaf een afstand opgelost heeft. Een uur geleden hebben zij het ticket op '’opgelost'’ gezet. Wij zijn nu aanzet en nemen jouw verbinding nog volledig onder de loep. Kan jij misschien alvast checken hoe het er bij jou op locatie uit ziet? Aan onze kant doen wij ook nog de nodige checks.
Dank voor je reactie Cheyenne. Het probleem met traag en uitvallend wifi en bekabeld internet begint bij mij in de namiddag en duurt tot middernacht. Ik zal vanmiddag en vanavond checken hoe het gaat.
Vrolijke berichten verleden week van Odido en KPN dat mijn probleem (na vier maanden) is opgelost. Helaas is dat niet zo. Nog steeds (vanaf dag 1) vanaf de namiddag tot middernacht trage wifi en bekabeld internet dat soms ook even wegvalt. Overdag is er niets aan de hand.
Verbijsterend dat Odido dit nog niet heeft kunnen oplossen. Tien jaar Tele2 met 20 MB en een DSL lijntje, nooit problemen. Snel genoeg en stabiel. Na overstap naar glasvezel van Odido met meer MB, geen dag goed internet gehad.
Graag zou ik een uitleg van Odido en KPN krijgen: wat was de oorzaak van het probleem en wat was de oplossing?
Vreemd dat ik regelmatig berichten van Odido ontvang: "Je probleem is opgelost!”. Waarop is dat gebaseerd? Het is nog steeds niet opgelost.
Tip: Leg de klant uit wat de oorzaak van het probleem is en hoe het opgelost wordt. Ik wacht met smart.
Hoi @Kanbeter, heel erg bedankt voor je feedback, dit waarderen we enorm! Ik heb dit meteen teruggekoppeld aan de technische dienst. Zodra ik meer informatie heb, zul je het direct van me horen! Groetjes, Ishana
Beste Ishana, Heb je na 16 dagen al wat informatie voor me? Vind je het zelf ook niet wat lang duren?
Hey @Kanbeter, ik heb het opnieuw ingeschoten en gevraagd om te kijken naar capaciteit problemen op het netwerk. Dit kan alleen de onderaannemer dus hoop dat die nu wordt aangestuurd opnieuw.
Net 5 minuten bezig geweest om in te loggen op Odido Community. Bedroevend, zo traag.
Hoi Tommy, na meer dan vier maanden heeft Odido nog steeds geen oorzaak gevonden voor het trage internet in de namiddag en avonduren.Wil je vragen of je collega Randa mij binnenkort eens belt? Zou fijn zijn. Odido is sinds 7 februari geen stap verder gekomen met dit probleem.
Donderdag 30-05, 16.35 uur. Een speedtest zit er niet in. Graag zou ik van Odido horen wat ze nu daadwerkelijk doen om mijn probleem, en dat van vele anderen, op te lossen. Dat zou Odido sieren.
Het ticket staat nog open @Kanbeter. Hopelijk hebben we snel meer informatie!
Hoi ishana, na 30 dagen heb je nog steeds geen informatie voor me? teleurstellend. Hoi Tommie, 13 dagen geleden heb je een ticket ingeschoten met de vraag naar capaciteitsproblemen op het netwerk. Helaas nog niets gehoord. Duurt wel allemaal vreselijk lang. Wordt langzamerhand ook wat ongeloofwaardig allemaal. Vind je niet? Inmiddels 5 maanden verder. Geen enkele verbetering.
Je bent toegevoegd aan een groot lopend onderzoek @Kanbeter. We merken dat meerdere klanten op het netwerk van KPN NetwerkNL hier last van hebben. Daarom zijn we een groot onderzoek gestart met KPN voor alle klanten. Dit kan daarom langer duren dan normaal. Hopelijk kunnen we het hierna voorgoed oplossen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.