Skip to main content
Beantwoord

trage upload via kabel

  • 15 oktober 2022
  • 6 reacties
  • 114 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemiddag,

Sinds een paar dagen zijn wij overgestapt van KPN naar T-mobile 1 gbit netwerk. We zijn er achter gekomen dat de download snelheid via de kabel goed is, ruim boven 900. Echter de upload komt niet veel hoger als 200. Wat we ook proberen, rechtstreeks aan de modem of via een switch maakt niet uit. Het gaat dan over PC die op Windows draaien. 

Als we een Mac book via de kabel aansluiten komen we voor down en up load ruim boven de 900.

De drivers van de PC’s geüpdatet geeft ook geen verbetering.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Beste antwoord door Anonymous

Appa2022 schreef:

 

Zou je eens een aantal speedtests willen uitvoeren door de computer rechtstreeks aan te sluiten op de modem/router die T-Mobile geleverd heeft, zonder eventuele tussenliggende switches/routers.

Het testen kan je dan het beste doen met de App die speedtest.net aanbied, deze tref je aan op de volgende website voor Windows en voor MacOS. Na het uitvoeren van de speedtest, kan je d.m.v. een screenshot de resultaten hier in dit topic plaatsen.

Het mooiste zou zijn wanneer je meerdere speedtest servers probeert. Als de resultaten inderdaad zoveel afwijken kunnen we verder kijken naar mogelijke oorzaken.

Bekijk origineel

6 reacties

  • 0 reacties
  • Antwoord
  • 15 oktober 2022
Appa2022 schreef:

 

Zou je eens een aantal speedtests willen uitvoeren door de computer rechtstreeks aan te sluiten op de modem/router die T-Mobile geleverd heeft, zonder eventuele tussenliggende switches/routers.

Het testen kan je dan het beste doen met de App die speedtest.net aanbied, deze tref je aan op de volgende website voor Windows en voor MacOS. Na het uitvoeren van de speedtest, kan je d.m.v. een screenshot de resultaten hier in dit topic plaatsen.

Het mooiste zou zijn wanneer je meerdere speedtest servers probeert. Als de resultaten inderdaad zoveel afwijken kunnen we verder kijken naar mogelijke oorzaken.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 oktober 2022
Gerrit078 schreef:
Appa2022 schreef:

 

Zou je eens een aantal speedtests willen uitvoeren door de computer rechtstreeks aan te sluiten op de modem/router die T-Mobile geleverd heeft, zonder eventuele tussenliggende switches/routers.

Het testen kan je dan het beste doen met de App die speedtest.net aanbied, deze tref je aan op de volgende website voor Windows en voor MacOS. Na het uitvoeren van de speedtest, kan je d.m.v. een screenshot de resultaten hier in dit topic plaatsen.

Het mooiste zou zijn wanneer je meerdere speedtest servers probeert. Als de resultaten inderdaad zoveel afwijken kunnen we verder kijken naar mogelijke oorzaken.

Hallo Gerrit078,

bedankt voor het snel reageren, ik heb hieronder wat screenshots geplaatst.

 

Zoals je ziet varieert de snelheid nogal.


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 17 oktober 2022

Hi @Appa2022, thanks voor je bericht en duidelijke omschrijving! Aan de hand van je verhaal ga ik graag je verbinding doormeten. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dit kan je doen door op mijn profiel te drukken. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 oktober 2022
Boris schreef:

Hi @Appa2022, thanks voor je bericht en duidelijke omschrijving! Aan de hand van je verhaal ga ik graag je verbinding doormeten. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dit kan je doen door op mijn profiel te drukken. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

Goedemiddag,

 

De gegevens zijn door mij verzonden.


Boris
Odido
  • Oud-Moderator
  • 2462 reacties
  • 18 oktober 2022

Hi @Appa2022, thanks voor je terugkoppeling en privébericht! Op die manier heb ik meteen kunnen proberen om verbinding te maken met het modem om deze uit te lezen. Wij lijken daarbij geen verbinding te kunnen maken. Geen zorgen! Door middel van een fabrieksreset van het modem en de ONT gaan we het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen, zodat eventuele fouten uit de lijn worden gehaald. Hoe je dit doet, vind je op onze Wiki: 

Media is niet beschikbaar

We merken dat deze tips ook helpen bij de snelheidsproblemen. Wil je deze zodanig nog in de gaten houden? Alvast heel erg bedankt.


Forum|alt.badge.img
  • Odido Superuser
  • 623 reacties
  • 18 oktober 2022
Appa2022 schreef:

Goedemiddag,

Sinds een paar dagen zijn wij overgestapt van KPN naar T-mobile 1 gbit netwerk. We zijn er achter gekomen dat de download snelheid via de kabel goed is, ruim boven 900. Echter de upload komt niet veel hoger als 200. Wat we ook proberen, rechtstreeks aan de modem of via een switch maakt niet uit. Het gaat dan over PC die op Windows draaien. 

Als we een Mac book via de kabel aansluiten komen we voor down en up load ruim boven de 900.

De drivers van de PC’s geüpdatet geeft ook geen verbetering.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Als via de Macbook upload EN download via een kabel goed zijn (meer dan 900 Mbs) dan is je internet aansluiting prima in orde. Daar kan T-mobile niets aan verbeteren. Je zult naar je PC zelf  moeten kijken. Virus scanner/ firewall zijn nogal eens de oorzaak van problemen.


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen