Skip to main content

Gisteren is hier het internet aangesloten. Het zou 1000/1000 moeten zijn. Nou is de download prima, maar de upload is maar de helft van wat het moet zijn. De monteur heeft dit ook geconstateerd maar kon dit niet verhelpen. 
Nu lees ik hier dat de ONT opnieuw registreren het probleem op zou lossen. Zouden jullie dit voor mij kunnen doen?

Alvast bedankt!

Hi @Bleekie, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag verder mee. Ik heb meteen een lijnmeting gedaan en zie dat je een eigen modem aangesloten hebt. Hierdoor krijg ik geen volledige lijnmeting, ook bieden wij geen garantie op de volledige snelheid met eigen apparatuur. Mag ik je vragen om de Zyxel aan te sluiten en de volgende test bekabeld uit te voeren? Dan kan ik het voor je onderzoeken en hopelijk oplossen. Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hoi Tommie,

Bedankt voor de reactie! Ik heb net de zyxel aangesloten, en dat geeft de volgende resultaten:

Ik hoop dat jullie hier nu voldoende informatie mee hebben.

Groeten,

Steven

Hey @Bleekie, bedankt voor de testen. Ik gok dat het ONT foutief geregistreerd is. Ik hebt het ONT opnieuw geregistreerd, als het goed is reboot hij uit zich zelf. Zou je de snelheid opnieuw kunnen testen van de upload?

Ik kom nu uit op 950 down 700 up. Wel een stuk beter dus, maar nog niet helemaal wat het moet zijn.

Zou je het de komende paar dagen in de gaten willen houden en willen testen met diverse apparaten en Cat-kabels @Bleekie? Hopelijk trekt de upload volledig bij. 

Ja zal ik doen!

Reageer