Skip to main content

Beste Allen,

 

Sinds eind mei zit ik bij T-Mobile. De overstap naar T-Mobile ging prima en de internet snelheid was perfect…

Echter sinds een paar dagen merk ik dat mijn tv soms hapert (alle kanalen) en dat mijn internet download snelheid wat tegenvalt. Mijn upload snelheid is prima.

Computer is aangesloten via kabel

Wat kan ik hieraan doen? Heb het modem al herstart maar zonder verbetering. 

Hallo @rblaas 

Is de laptop/pc waarmee je de snelheid meet direct aangesloten op de modem? Misschien kan je ook eens een test doen in veilige modus om zo alle factoren die de snelheid verminderen te minimaliseren.

Hoe is de tv box verder aangesloten? Direct op het modem aansluiten heeft het beste resultaat.


Hallo @rblaas 

Is de laptop/pc waarmee je de snelheid meer direct aangesloten op de modem? Misschien kan je ook eens een test doen in veilige modus om zo alle factoren die de snelheid verminderen te minimaliseren.

Hoe is de tv box verder aangesloten? Direct op het modem aansluiten heeft het beste resultaat.

 

Mijn mac is via switch aangesloten op de modem. De tv box is ook via deze switch aangesloten. 

Het is zo jammer dat het een 3 weken goed heeft gewerkt.  

 


@rblaas 

Als het kan wil je de tv box eens direct op de modem aansluiten om te kijken of het dan beter gaat?

Hetzelfde zou je met de iMac kunnen proberen en heb je sinds de mindere snelheid misschien iets aan software geïnstalleerd of is de situatie totaal ongewijzigd?


Rechtstreeks aansluiten gaat helaas niet. Mijn lokale netwerk is daarvoor niet ingericht.. 

Er is niets veranderd sinds ik op t-mobile zit. 

 

Snelheidsprobleem ervaar ik op alle devices. 

 


@rblaas 

Iets heel simpele wat soms kan helpen is de zwarte mediaconverter of witte ONT even voor 20 seconden van het stroom halen.


@rblaas

Iets heel simpele wat soms kan helpen is de zwarte mediaconverter of witte ONT even voor 20 seconden van het stroom halen.

Dat had ik nog niet geprobeerd.. Ga ik (later) even doen.

thnx voor de tip


Hoi @rblaas, ik citeer heel narcistisch mezelf uit je andere topic! 😊

Ik zie in de lijnmeting een negental apparaten in poort vier achter op het modem waar foutmeldingen vandaan komen. Zou je deze één voor één willen loskoppelen en dan alleen de TV Box willen aansluiten, alsjeblieft? Probeer ook eens een andere LAN-poort op het modem. Indien je strubbelingen blijft hebben met de downloadsnelheid, let me know, dan starten we een onderzoek met de specialisten.

 


Hoi @rblaas, ik citeer heel narcistisch mezelf uit je andere topic! 😊

Ik zie in de lijnmeting een negental apparaten in poort vier achter op het modem waar foutmeldingen vandaan komen. Zou je deze één voor één willen loskoppelen en dan alleen de TV Box willen aansluiten, alsjeblieft? Probeer ook eens een andere LAN-poort op het modem. Indien je strubbelingen blijft hebben met de downloadsnelheid, let me know, dan starten we een onderzoek met de specialisten.

 

Ik ga dit oppakken maar moet ff een moment hiervoor kiezen… :) 


We wachten in spanning af! 😊 Keep us posted.


Reageer