Skip to main content

Sinds een tijd merk ik dat mijn internet soms happert. Maar wat vooral vervelend is is dat de eufy homebase 3 niet bereikbaar is via mobiel internet. Enkel wanneer mijn mobile binnen het wifi netwerk verbind heb ik contact met eufy. Heb de glasvezel unit als ook eigen deco M9plus modem opnieuw herstart maar zonder resultaat

Start eens met ipv de M9plus als router de Zyxel aan te sluiten. Dan heb je een omgeving die de meeste klanten hebben. De Zyxel blokkeerd geen uitgaande poorten en met UPNP “aan” zou de inkomende request voor Eufy vanaf buiten naar binnen ook moeten werken.

Daarnaast kan de klantenservice als je ze belt met een Zyxel aangesloten allerlei lijnmetingen doen wat ze tegen een Deco aan niet kunnen. 

Probleem is onlangs pas ontstaan. Het heeft voorheen wel gewoon gewerkt. Kan het dan alsnog daaraan liggen?

Het support proces voor trager internet vereist dat de Zyxel is aangesloten. Het probleem met de deurbel moet in (settings?) van de Eufy zelf of in de router zitten. Door dingen te veranderen ben je aan het troubleshooten.

Hallo ​@Raymond Galavazi 

Kan je de Zyxel eens op de glasvezel unit aansluiten, bekabeld een laptop of pc aansluiten zonder switch en een speedtest via de Ookla speedtest app uitvoeren? Deel het resultaat hier.

Heb je ook last van de haperende verbinding als je alle bekabelde apparatuur verwijderd en enkel 2 apparaat gebruikt bijvoorbeeld?

Waarschijnlijk ligt het Eufy homebase 3 connectie probleem aan de app van eufy zelf. Zojuist info gekregen dat de app geupdate wordt begin volgende week. Hopelijk is daar het probleem mee verholpen. 

Vanochtend de glaskabel omvormer gereset en nu wel normaal internet met alles aangesloten : 

Reageer