Skip to main content

Ik ervaar precies dezelfde problemen, vorige maand overgestapt van KPN naar Odido met op papier dezelfde snelheid. Er is ook niks aan mijn netwerk veranderd in huis behalve de nieuwe router, en alles werkt slecht of niet! Het is zelfs zo erg dat ik moet playstationen op de hotspot van mijn telefoon (welke ironisch genoeg ook via idido is verbonden) om uberhaupt in een voicechat te kunnen. 

 

Bijgevoegd alle tests welke ik moet uitvoeren, wat kan ik doen om het op te lossen?

Dit speelt nu al een maand, vanaf het moment van overstappen en ik wil er nu klaar mee zijn. Elke keer de router en ontvanger resetten voor 30 sec stabiel internet begint te vervelen

 

Hoi @RickN, welkom op onze Community!

Om verwarring te voorkomen heb ik een eigen topic voor je aangemaakt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding. Ik heb daarom besloten om meteen een monteur langs te sturen om alles na te kijken. Je ontvangt zo direct een bericht om een afspraak in te plannen. Zou je mij op de hoogte willen houden? Alvast bedankt.


morgen,

enige tijd geleden is de monteur langs gekomen, dit was in de ochtend dus toen was de verbinding natuurlijk naar behoren. Hij zei dat hij niet iets kan repareren wat werkt, begrijpelijk natuurlijk. Hij heeft nog wel de ontvanger van de glasvezel vervangen omdat dit nog een oud type was volgens hem. In het begin was ik aangenaam verrast, 1 a 2 dagen ging het goed. Nu al weer een tijdje verder en het blijft hetzelfde probleem. Ontzettend onregelmatige verbinding met, zeker in de latere uren van de dag, erg traag internet en in sommige gevallen zelfs geen. weer bovenstaande tests uitgevoerd en dezelfde resultaten. De monteur zei dat het probleem dan misschien bij het netwerk van KPN leg… Daar heb ik natuurlijk helemaal niks aan. Is er nog een manier om onder mijn contract uit te komen? wat ik begin er nu wel klaar mee te zijn… Graag hoor ik of er nog iets kan gebeuren en wat mijn opties zijn!!


Hi @RickN, goed dat je hier opnieuw voor aan de bel trekt.

Graag los ik dit voor je op, hiervoor heb ik wel nieuwe testen nodig. Zou je deze nog een keer met mij willen delen? Dan zal ik het voor je doorzetten naar onze technische dienst. Als het echt aan de KPN NetwerkNL kant ligt dan kan het wat langer duren voordat het opgelost is. Als het dan binnen 30 dagen niet opgelost is mag je het contract kosteloos ontbinden.


 


na een kwartier wachten op de speedtest heb ik de pagina gesloten… toen zag ik nog net de ping op 449 schieten waarna deze eenzelfde foutmelding gaf als de vorige keer. ik ben er nu wel echt klaar mee. ik begrijp dat jij er ook niet veel aan kan doen maar ik betaal voor een service maar het kost me alleen maar tijd en hoofdpijn. ik hoor graag wat de mogelijke oplossing zijn. zo nodig overstappen!


Hallo @RickN 

De ping en traceroute zien er eigenlijk prima uit op de screenshot. Kan je eens een langere pingtest laten lopen op het moment wanneer je problemen ervaart met command ping -n 1000 8.8.8.8?

Zorg dat je laptop of pc rechtstreeks is aangesloten op de router en deel een screenshot van het resultaat hier.


ik heb er voor de zekerheid alvast 1 gemaakt terwijl het internet nu prima is, misschien is dat handig om te vergelijken. ik zal proberen einde van de middag/ avond weer een test te doen wanneer het weer slecht is. 


@RickN 

Dit ziet er ook goed uit maar zou je de test eens kunnen uitvoeren op het moment dat je problemen ervaart en zodra hij klaar is post dan het resultaat zoals hier :

 


 


nu weer ontzettend onregelmatig en langzaam, zoals gewoonlijk aan het einde van de middag en begin van de avond

 


@RickN Dank je wel voor je terugkoppeling en de genomen moeite!

Ik ga dit gelijk voor je doorzetten naar onze technische dienst, zodat zij jouw verbinding eens goed onder de loep kunnen nemen. Wil je mij alleen nog het serienummer van het ONT (witte of zwarte kastje in de meterkast) sturen in een privébericht? Dan ga ik meteen voor je aan het werk!  


Momenteel ben ik een week op vakantie dus kan dat niet sturen. Toen de monteur enige tijd geleden bij mij was (anderhalve maand) heeft hij wel de ontvanger vervangen. Omdat degene die ik reeds had een oud serienummer had. Misschien dat je daar wat aan hebt. Zodra ik thuis ben zal ik het nummer opzoeken. 


@RickN Hartelijk dank voor je terugkoppeling! 

Ik zie inderdaad dat het ONT is vervangen, maar het nummer is niet geregistreerd in ons systeem. Geen zorgen, we wachten rustig af tot je weer terug bent. 

Voor nu wens ik je een hele fijne vakantie verder, geniet er met volle teugen van! 😀☀️


Bij deze het serienummer


Bedankt @RickN, ik heb het doorgezet naar onze technische dienst! Hopelijk kunnen zij de boosdoener vinden en dit voor je oplossen. 


Morgen,

 

is er al een update over de stand van zaken?

Een tijdje geleden werd het volgende gezegd;

”Als het echt aan de KPN NetwerkNL kant ligt dan kan het wat langer duren voordat het opgelost is. Als het dan binnen 30 dagen niet opgelost is mag je het contract kosteloos ontbinden.”

wanneer kan ik deze optie gebruiken, ik ben er inmiddels goed klaar mee. Deels komt het door mezelf en vakantie dat het wat langer duurt maar inmiddels zijn we ook al weer 2 maanden verder…..


Ik ben meteen voor je gaan kijken! @RickN 

De laatste notitie is van vandaag ongeveer een uur geleden. Hier in zie ik staan dat er op het eerste oog geen fouten zijn gevonden in ons netwerk of het netwerk van KPN NetwerkNL en dat er verder onderzoek zal worden gedaan door het netwerkteam. Wanneer dit onderzoek precies is afgerond, kan ik niet inzien. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat mijn collega’s echt hun best doen om dit tot op de bodem voor je uit te zoeken! 

Ik snap goed dat dit niet het antwoord is wat je wil horen. Ik vind het oprecht jammer om je te zien gaan, maar mocht je het abonnement (kosteloos) willen opzeggen, doe ik dat graag voor je. Laat je mij weten wat je wil? Ik sta klaar om je verder te helpen!


Ik zou het graag willen opzeggen. Wat moet ik hiervoor doen/ hebben jullie van mij nodig? En wat is de opzegtermijn/ wanneer kan ik een abonnement bij een andere provider in laten gaan?


Hi @RickN, als ik je abonnement opzeg gaat dat 1 dag na opzegging in, dus eigenlijk per direct.  


Graag wil ik opzeggen,Krijg ik van jullie een instructie/ verzendlabel om de router terug te sturen?


Graag 26 juni stopzetten. Eerder kan een andere provider niet leveren. Alvast bedankt. 


Hi @RickN Ik zie in ons systeem dat we al een verzoek hebben gekregen van jouw nieuwe provider om de lijn over te nemen vanaf 26-6. De opzegging wordt dan ook verwerkt en ik heb er nu voor gezorgd dat je geen afkoopsom krijgt. Op 16-6 heb je een e-mail ontvangen met meer informatie hierover. Een paar dagen voor de einddatum krijg je van ons de instructies voor het retourneren en zo ook de QR-code voor het pakket. Mocht je uiteraard in de tussentijd verder nog vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je!


Reageer