Beantwoord

trage internet

  • 9 April 2020
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

Hallo ,

 

ik ben sinds 27 februari 2020 klant bij t mobile glasvezel 1000 mb 

echter als ik speedtest doe haal ik nog niet eens de 200 mb (bedraad ) 

ik heb nu de wifi kanalen aangepast maar bied echter geen resultaat .

wat zijn nu nog de mogelijkheden 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 April 2020, 16:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @arjanvh39 

Heb je de mediaconverter en modem al een paar minuten van het stroom gehaald? Gebruik bij het testen ook minimaal een CAT5e kabel vanaf een laptop direct op je modem. Probeer ook een andere internetkabel, CAT6 als je die hebt en test het via de Ookla speedtest app en niet via de website.

Test het anders ook eens met een andere laptop en heb je verder nog eigen apparatuur? Probeer ook eens te testen zonder eigen apparatuur.

Als helemaal niks werkt dan zou je een fabrieksreset uit kunnen voeren door het reset knopje achterop je modem voor ongeveer 10 seconden indrukken met een dun voorwerp.

Er zijn al monteurs geweest zowel van T mobile als van KPN netwerkbeheer en hen gaven al aan dat het probleem niet op te lossen is. Modem is al tich x gereset geweest en niets help .

Test je met een Cat6 Lan kabel en met de desktop app van Ookla?

Als je via wifi test kom je idd niet veel hoger als 200 Mb, veel meer zit er niet in, op 5Ghz zou je de 400 kunnen aantikken in de ideale situatie.

 

Via de kabel cat 6 zou je als je PC/laptop over de goede netwerk kaart beschikt het wel moeten halen, rond de 900 Mb of hoger, maar neem aan dat de monteur dat ook al geprobeert heeft.

 

Dus zit er waarschijnlijk in de centrale wat niet lekker op het ODF netwerk, en dat is T-Mobile die dat moet oplossen.

Reageer